Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

(Lähes) sairaalloisen mustasukkainen miesystävä. Jäädä vai lähteäkö suhteesta?

Vierailija
24.02.2011 |

Tuntuu, että hän keksimällä keksii, mistä voisi epäillä minua. Muuten niin valtavan ihana mies ja erityisesti juuri sen takia, ettei minun tarvitse pelätä hänen käyvän käsiksi tai haukkuvan alentavasti. Mutta silti jatkuvasti hän löytää jonkun jutun mistä alkaa kyselemään, mikä johtaa siihen että vedän herneet nenääni, koska syytökset on joka kerta niin kaukaahaettuja ja vainoharhaisia.

Hän tuntuu ajattelevan, että koko maailma on häntä vastaan, eikä kukaan voi häntä rakastaa aidosti ja omistautuvansa suhteeseen hänen kanssaan. Olen kaikin keinoin yrittänyt osoittaa hänelle suunnattoman rakkauteni häntä kohtaan. Puhein ja teoin. Käytöksessäni ei ole mitään, mistä normaalisisti kukaan alkaisi mitään epäilemään.

Hän on hieno mies, jossa on potentiaalia hyväksi puolisoksi. Mutta tämä turha mustasukkaisuus raastaa minua. Hän ei huuda, hauku tai raivoa, ole agressiivinen, hyökkäävä tai väkivaltainen, vaan kysyy asiallisesti ja alkaa sen jälkeen mököttämään, kun olen sanonut tuommoisten olevan turhaa ja että olet niin hakoteillä noiden syytösten kanssa.

Hälytyskellot soivat, lujaa. Se miksi olen tässä suhteessa ollut ja pysynyt, on se että suhde on vielä melko tuore, emme asu yhdessä, ja olen toivonut mustasukkaisuuden laantuvan ajan myötä. Että hän lopulta tajuaisi, etten ole kiinnostunut olemaan kenenkään muun kans kuin hänen.

Olen ihan umpikujassa. Jäädä vai lähteä. Sitä olen pyöritellyt päässäni, mutta ajatukset ovat liian solmussa. Suurinosa ajastamme on oikein ihanaa ja auvoisaa, mutta sitten taas tulee jokin, joka saa hänet varpailleen. Loppuuko tuo koskaan?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mustasukkaisuus vain pahenee, eikä parane lainkaan. Asiantuntijalähteistä olen kuitenkin lueskellut, että mustasukkaisuus on varsinkin suhteen alkuvaiheessa hyvin tyypillistä ja useimmiten lievittyy ajan kuluessa ja luottamuksen löytyessä.

Vierailija
2/38 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yli kolmekymppisiä niin valitettavasti ihminen on jo niin "kaavoihinsa kangistunut", että ilman pitkäaikaista terapiaa ei ne möröt selviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo ollut epäilyksensä, mutta jäänyt kun luullut/toivonut kumppanin muuttuvan.

Vierailija
4/38 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se taas johtuu osittain huonosta itsetunnosta ja osittain vanhoista epäonnistuneista suhteista.

Terapiasta ei ole puhunut, mutta hän uskoo mustasukkaisuuden laantuvan terveellisiin mittasuhteisiin ajan myötä.

Tahtoisin niin uskoa että aika tähän auttaa. Ja luontoni ei meinaa antaa periksi luovuttaa vielä. Tänään tuntuu tältä, huomenna ehkä joltain muulta. Ajatukst ja tunteet heittää häränpyllyä.

ap

..tuo on se keino, että mies antaa sinulle vähän siimaa. Mies siis myöntää asian ja "lupaa" tehdä asialle jotain. Ja sinä uskot.

Homma tulee menemään näin:

Saatatte ehkä puhua jonkun mustasukkaisuutta aiheuttavan asian selväksi. Esim. teillä on konflikti, koska mies on vaikkapa mustis työkaveristasi. Sitten menee kaksi viikkoa, että on ihan rauhallista. Sitten taas taivas repeää jostain pikkuasiasta. Koska tuo aiempi riita tuntui vaikealta ja olet niin helpottunut siitä, että se selvitettiin ja mies "tuli sinua vastaan" (tai siltä se sinusta tuntui), lakaiset seuraavan mustasukkaisuusjutun mielessäsi maton alle.

Ja päivä päivältä vaan sitoudut mieheen enemmän. Näin se menee. Sitten muutaman kuukauden leikitte tätä kissa-hiiri -leikkiä. Jossain vaiheessa sitten mustasukkaisuus menee fyysiseksi. Mutta siinä vaiheessa olet suhteessa jo niin syvällä, ettet enää tiedä, mikä on oikein ja mikä väärin.

Terveisin

kyyninen jolla on aiheesta omaa kokemusta

Vierailija
5/38 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luepa tämä; http://hyvaterveys.fi/artikkelit/Mustasukkaisuus-vie-voimat/700/

ei ole olemassa rakastunutta ihmistä, joka ei olisi mustasukkainen. Jos ihminen ei ole lainkaan mustasukkainen, hän ei kykene rakastamaan syvästi.

Höpö höpö

Mä rakastan mun miestäni enkä ole mustasukkainen. Mä en omista miestä, eikä mies minua. Silti me rakastetaan toisiamme. Mustasukkaisuus on turhaa ja kuluttavaa. Nyt voimavaroja riittää muuhunkin.

Vierailija
6/38 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule loppumaan vaan pahenee vaan

Vierailija
7/38 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee jatkumaan ja pahenemaankin. Itse ottaisin kyllä varman päälle, ja antaisin hänen jatkaa elämäänsä eteenpäin ilman minua.

Pieni mahdollisuus on, että tuo loppuu, mikäli hän menisi terapiaan setvimään ongelmaansa ja ehkä hän sitten oppisi luottamaan, että haluat vain ja ainoastaan hänet... mutta en usko tähän kuitenkaan :(

Vierailija
8/38 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä pitkään mene kun kuvioon astuu väkivalta muodossa tai toisessa. Et lopulta pääse edes kauppaan ilman että se epäilee sun nussivan kauppiasta. Saatikka muuallekaan.

Vierailija
9/38 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule loppumaan vaan pahenee vaan

Tuo ei tuosta parane, pahenee vain. Jos nyt tunnet jotain epämääräistä epämukavuutta jo, mitä sitten kun on sama katto? lähtisin ja nopeaan tuosta suhteesta.

Vierailija
10/38 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kielii siitä, että toinen epäilee sinua sellaisesta mitä itse tekee. Onko miehellä itsellään puhtaat jauhot pussissa?

Vierailija
11/38 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän voisi päästä ongelmasta jos menisi terapiaan tms., mutta muuten teet elämästäsi aika vaikean jos hänen kanssaan menet yhteen.

Vierailija
12/38 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lopu, pahenee vaan. Kokemusta on ja onneksi pääsin eroon...

Vierailija
13/38 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä ainakaan ilman että annat hänelle mahdollisuuden parantaa käytöstään. Puhukaa asiasta , sano että tämä vaivaa sinua niin että pahimmillaan se johtaa teidän eroon. Sano että mustasukkaisuuteen ei ole syytä ja ettet todella halua muita miehiä kuin hänet. Onko häntä aiemmin petetty pahasti josta on jäänyt arvet ?

Minun mieheni oli alkuaikoina todella mustasukkainen mutta nyt hän on kuin eri mies ! Eli kyllä voi muuttuakin.

Puhukaa ja anna hänelle mahdollisuus!

Vierailija
14/38 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimim. kokemusta on...

Tai loppuihan se sairaalloinen kyttääminenkin sitten, kun tyyppi jäi koukkuun muihin juttuihin.

Lisäksi ihan empiirisen tutkimustiedon ja mutu-tuntuman mukaan ne mustasukkaisimmat tyypit pettää itse eniten... (Tutkimukseen "osallistunut" muitakin kuin se oma riippakiveni)

Vierailija
15/38 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä pitkään mene kun kuvioon astuu väkivalta muodossa tai toisessa. Et lopulta pääse edes kauppaan ilman että se epäilee sun nussivan kauppiasta. Saatikka muuallekaan.

sulla kerran on jo epäilyksiä, ja hermot menee jo nyt, niin turhaan haaskaat aikaa tuohon mieheen. Vuoden päästä sä olisit jo täällä selittämässä, kuinka saat varoa jokaista sanaa,

"näin sellaisen auton, joka.." "jaa missä näit, mitä sä kaupungilla teit, ai 3 vuotta sitten, no miks sä olit kaupungilla 3 vuotta sitten" ,

"se ja se käveli niin läheltä sua, teillä ihan selvästi on jotain"

"sä nait siellä sairaalassa sitä sun psykiatria", lopulta se kuuntelee vieressä kun äitis soittaa, etkä uskalla nauraa, kun äitisihän kuitenkin välittää sulle viestejä miehiltä.. kun sä nukut pää peiton alla, se johtuu siitä, että ajattelet muita ja olet piilossa jottei hän näkisi sun hymyä, sivuhistoriasi pengotaan, horoskooppi saa aikaan kilarit, niitähän lukevat vain rakastuneet..

eikä sulla ole enää uskallusta edes väittää miehen syytöksiä naurettaviksi, koska se mykkäkoulu on vaihtunut raiskaamiseksi, kylmän hanan alla pitämiseksi ja tukasta pyörittelyksi...

Been there..

Vierailija
16/38 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä ainakaan ilman että annat hänelle mahdollisuuden parantaa käytöstään. Puhukaa asiasta , sano että tämä vaivaa sinua niin että pahimmillaan se johtaa teidän eroon. Sano että mustasukkaisuuteen ei ole syytä ja ettet todella halua muita miehiä kuin hänet. Onko häntä aiemmin petetty pahasti josta on jäänyt arvet ?

Minun mieheni oli alkuaikoina todella mustasukkainen mutta nyt hän on kuin eri mies ! Eli kyllä voi muuttuakin.

Puhukaa ja anna hänelle mahdollisuus!

Mikä sai miehesi muuttumaan? Aika ja puhuminen vai terapia?

Tätä minäkin olen ajatellut, että en ainakaan varoittelematta lopeta suhdetta, vaan ensin puhuttelu, ehdot ja se viimeinen varoitus. Mies hakee itselleen apua, jos haluaa suhteen jatkuvan. Vielä nyt en ole sitä viimeistä varoitusta antanut suhteen tuoreuden takia, mutta maininnut olen, että jokainen turha epäilys ja syytös repii meitä erilleen.

ap

Vierailija
17/38 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

SE PAHENEE

Vierailija
18/38 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi kiva jutella ap sun kans, sähköpostitse ? olen itse nimittäin samassa tilanteessa, olsii kiva jutella kohtalotoverin kanssa.

Vierailija
19/38 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suhteessa minä olin tuommoinen ihan suhteen alussa. Takana oli 2 kusipää pettäjää ja luotto toiseen ihmiseen oli täysin hukassa.

No, nyt oltu reilu vuosi yhdessä ja tilanne täysin rauhoittunut. Mies jaksoi hankalan alun ja naputukseni. Näytti minulle teoin sanoin mikä on ja mitä tuntee. Sai minut ja mielikuvitukseni aisoihin.

Vierailija
20/38 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta kuvauksesta päätelle se tulee kuvaan jossain vaiheessa, kun olet mahdollisimman heikoilla.

Lähde nyt. Siitä huolimatta on jo mahdollista, että mies stalkkaa sua vuosia. Sen vaikeammaksi tilanne käy mitä kauemmin odottelet. Mies ei tuosta tule muuttumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän