Sukkahousut pienillä pojilla...
Olenkohan tehnyt oikean diagnoosin, että usein jos esikoinen on tyttö on tyypillisempää käyttää myös pojalla sukkahousuja ainakin siihen 3v. ikään. Jos taas esikoinen on poika, sitä helpommin aloittaa saman tien pitkillä kalsareilla ja sukilla. Mitäs mieltä olette?
Kommentit (50)
esikoinen on poika ja käyttää yleensä sukkiksia, koska ne ovat vielä tuollaisella parivuotiaalla aika kätevät ja lämpimämmän tuntuiset.
molemmat pojat käyttävät edelleen sekä sukkiksia että pitkiä kalsareita. Itse tykkäävät enemmän sukkiksista, kun ei tarvitse asetella sukkien varsia lahkeiden päälle ja nilkat pysyvät aina piilossa. Joo eivätkä ole tulleet kiusatuiksi päiväkodissa sukkahousujensa takia, eivätpä kaverit niitä näekään kuin, jos sattuu olemaan päällä jumppapäivänä.
talvisin noin kolmen vuoden ikään saakka. Uskoisin, että tässä on kysymys asenteista. Esim. mies ei missään nimessä halua, että pojalle puetaan sukkiksia. Nainen kunnioittaa miehen mielipidettä, eikä sitten hanki niitä.
Sukkiksia pidettiin vielä viime talvena, kun lapsi oli 2,5 v. Kesällä täytti 3 ja tänä talvena siirrytty kalsareihin, koska ovat vessakäynneillä helpommat kuin usein tiukat sukkikset.
En tiedä, mutta meillä esikoinen on tyttö ja puolitoista vuotta nuorempi pikkuveli käyttää sukkiksia myös. Talvella siis.
Minä tykkään sukkahousuista sukupuolesta riippumatta nimenomaan siksi, että siten ei varmasti ole nilkat paljaana, sukat valu kengissä (mun oma inhokkiasia) ja pysyy paremmin lämpimänä.
Tiedän kyllä, että sukkikset pojalla on monen mielestä typerää ja rumannäköistä :)
heillä koskaan. Kolmas tyttö ja hällä vauvasta asti
ekan ristiäisten jälkeen lupasin, ettei enää ikinä --- ja sen lupausken olen pitänyt myös toisen pojan kohdalla!
esikoinen on tyttö, ja nuoremmalla on käytetty sukkiksia 3v asti, vaikkakaan ei perittyjä, eli ihan lapselle uusia ostettuina, kun pinkkejä ei enää voinut laittaa pk:hon :)
Ja käytän sukkiksia tykit+sukat yhdistelmän sijasta siihen asti, kunnes ei enään potki sukkia pois jaloistaan.
Ikää on 6v ja käyttää isosiskolta perittyjä mustia ja tummansinisiä ja punaisia, kyllä, punaisia sukkahousuja. Kukaan ei ole nauranut tai maininnut asiasta.
on vasta 8kk joten en tiedä miten tyttöjen kanssa menee. Poika (pian 5v.) käyttää kuitenkin sukkahousuja. On innoissaan valitsemassa minkälaiset haluaa. Minun puolestani saa käyttää jos haluaa, en kuitenkaan pakota (ehkä =D), ei häiritse. Käyttäväthän tytötkin housuja....=)
Pojille olen ostanut pikkiksiä vauvasta saakka ja niitä on pitänyt eskari-ikään saakka.
Meillä on ollut MYÖS pitkiksiä joita lapsille on myös voitu laittaa ja niitä on myös lapset tykänny käyttää.
Meillä on sukkiksissa pohjissa jarrua, ne on joko siniset tai punaset. Tai sitten on kuvallisia: autoja yms joita muksut vetää mielellään jalkoihinsa.
Meidän likalle on jäänyt joitain autosukkiksia käyttöön veljiltä, mahtaakohan laittaa punasia pääkallopitkiksiä joita myös löytyy veljiltä pieniksi jääneinä? :)
monta vuotta. Esikoisella oli spiderman- ja batmansukkikset vielä 5-vuotiaana.
Pojalla käytetään edelleen sukkiksia, vaikka on jo 4,5v. Tosin sukkikset on käytössä vain talvella esim. farkkujen alla ostosreissulla tms. Myös laskettelemassa ja luistelemassa on sukkahousut, ettei paina mytyt nilkkoja.
Joka päiväisessä käytössä on collegehousuja, eikä mitään niiden alla päiväkodissakaan. Eli poika ei käytä sukkiksia "julkisesti", mutta tuskin itse osaisi hävetä niitä. Tykkää pitää, kun niitä tosi kiva kuvioisia pojillekin.
ja sukkikset kaikilla johonki eskari-ikään asti. Tosin sukkarit saatto olla kärjistä leikattuja eli leggareita siinä vaiheessa kun varpaista meni rikki.
Eka-tokaluokkalainen ei enää lämmöntarpeen vuoksi tarvinnut välihousuja colitsien ja ulkohousujen väliin. Ja tartteekohan nuo toisetkaan, tulin näin tässä, kiitos av-palstan, miettineeksi?!
esikoinen on tyttö ja kuopus nyt miltei kolme vuotias poika. Kummallakin on sukkahousut käytössä. Vauvana pojalla oli välillä vaaleanpunaisia röyhelösukkahousujakin. Nyt olen muutamat pitkät kalsarit ostanut pojalle, siltikin jos vain sukkahousuja on puhtaana, ne pojalle päälle laitan.
En tiennytkään, että sukkahousut pojilla on näin yleisiä!
ap
Siis olen ostanut SUKKIKSIA pojille, joita pitäneet esikouluun saakka, kaiken värisiä ja kuvallisia/kuvattomia, joissain liukuestettä yms. :)
Ei ole ollut meillä mikään kynnys vetää poikien sukkiksia jalkaan.
15
5 poikaa ja kaikilla on ollu sukkahousuja. Napakoita vaipan kanssa. Nykyään saa poikien kuosillakin.
mutta näillä pakkasilla ne kärjet on niin tiukat monissa, että vaikka senttikoko olisi oikea, niin jalkaterä jää suppuun ja varpaat ei pääse liikkumaan ja varpaat kylmettyy helpommin. Lisäksi sukkahousuissa ei useinkaan ole jarrupohjia. Minä en ole löytänyt kalsareita pienissä kokoluokissa kuin popilta.
käytti sukkiksia 98cm saakka. Toka tyttö, kalsareita koosta 92cm, sopi vaan erilaiset vaatteet rei mallisille lapsille