voiko hammaslääkärin vastaanotolle ottaa vauvan mukaan?
Kommentit (28)
mutta kertaalleen gynellä kyllä (oli silloin noin 6 kk vanha) ja keuhkolääkärillä (oli silloin noin 9 kk). Molemmilla kerroilla en kertakaikkiaan saanut lapselle hoitajaa ja vastaanotolle oli pakko päästä, oli sellainen asia ettei sitä voinut siirtää.
Gynekäynnillä hereillä oleva vauva köllötteli vaunuissa, katseli vaunuihin ripustettua lelua ja imeskeli toista. Hyvin saatiin ultrat tehtyä ja lääkärin kanssa juteltua, vauva kurlutteli tyytyväisenä vaunuissa sen aikaa kun ultrattiin ja otin sitten syliin kun olin taas pukenut.
Keuhkolääkäri osui just vauvan päiväunille, nukkui kuin possu koko ajan vaikka lääkäri odotti kovasti että olis herännyt jotta hän saa hypistellä vauvaa :)
Mutta paljon siis riippuu vauvasta, jos on sellainen rauhallinen tyyppi joka jaksaa istua/maata vaunuissa rauhassa jonkin aikaa niin miksi ei. Jos on itkuinen ja herkästi hermostuva, niin yrittäisin kyllä saada jonkun hoitajan joka vaikka ajeluttaisi vauvaa rattaissa sen 20 min mitä tarkastus kestää.
minä menin aikoinani esikoisen kanssa hammaslääkäriin tikkien poistattamista varten, niin olin ajatellut, etä vauva istuskelee rattaissa sen aikaa. Mutta heti kun pääsin hammashoitolaan sisälle, niin vastaanotosta tuli ystävällinen täti leperrellen ja otti vauvan. Toki hän kysyi ensin, saahan hän hoitaa tätä vauvaa sen aikaa. Olin aika mielissäni niin hyvästä palvelusta!
ihan tyytyväisenä "vastaanottotädin" kanssa. Mun "ei nukkuja- eikä vaunuissakököttäjätyyppiä" ollut vauvani ei myöskään olisi suostunut jäämään ventovieraitten kanssa yhtään mihinkään...
Mulla on vasta yksi, nyt jo vauvaiän ylittänyt, lapsi, joten vauvoista ei ole kertynyt mitään suurta tilastollista aineistoa. Valaiskaa siis minua, ovatko muiden vauvat tosiaan näin sopeutuvaisia?
t. #12
Kun minä menin aikoinani esikoisen kanssa hammaslääkäriin tikkien poistattamista varten, niin olin ajatellut, etä vauva istuskelee rattaissa sen aikaa. Mutta heti kun pääsin hammashoitolaan sisälle, niin vastaanotosta tuli ystävällinen täti leperrellen ja otti vauvan. Toki hän kysyi ensin, saahan hän hoitaa tätä vauvaa sen aikaa. Olin aika mielissäni niin hyvästä palvelusta!
mä en ole ikinä ottanut. Siis vauva on jäänyt ulkopuolelle odottamaan hoitajan kanssa.
MLL.ltä saa hoitajan tunniksi, maksanut sen 8 euroa, ollut 30 min ja kaikki tyytyväisiä.
Mä en ole ikinä ollut varma että vauva osaa ns käyttäytyä sen aikaa ja muutenkin kun joudun taloudellisen tilanteen takia käymään kunnallisella ei ole fiksua käytöstä että vauvan takia tulisi mitään viivästyksiä tai keskeytyksiä.
Hoitajan hankkiminen on oikeesti helppoa, kun vähän viitsii nähdä vaivaa.
Ja sitten varattasiin uusi aika vai? Jonot usein pitkiä, joten mitään ei kyllä jätetä mielellään kesken, jonkun vauvan takia! Sekin jos vauva huutaa vieressä niin on kyllä melko rasittavaa kuunnella ja tehdä samalla töitä. En voi ymmärtää miksi ei sitten varaa tarkastusta semmoiseen ajankhohtaan, jolloin saa lapsen hoitoon?!!
Joo elikkä minulla on tyttö vauva. Oli 5kk silloin kun ekan kerran menin hammaslääkäriin ja otin automaattisesti tytön mukaan ajattelematta että siinä olisi mitään ongelmaa. Rauhallinen ja kiltti kun kumminkin on. Oli talvi ja tottakai vaatetta sillä sitten päällä paljon. Kun sisälle tultiin niin nukkui enkä oikeen viittinyt kauheesti niitä vaatteita alkaa riisumaan ettei heräisi. No tottakai kun minua oltiin just keretty puuduttamaan niin vauvani heräsi. Kamala itku kun oli kuuma jne.. Sain mennä välillä riisumaan vaatetta pois ja alitoin tuttipulloa suuhun, mutta ei viihtynyt. Koko lääkäri reissun ajan tilanne oli aika levotonta. :/ Seuraavalla kerralla otin kun tyttöni oli 7kk otin hänet taas mukaan hammaslääkäriin.. Tilanne sama vaikka toivoin että rauhallinen lapseni kun oli viihtyisi nyt tämän hetken.. ei tietenkään. Hammmaslääkärit alkoivat siinä puuskuttelemaan ja jossain kohtaa toinen hammaslääkäri sanoi.. "mä en vaan voi ymmärtää että.." Ei sitten sen enempää viittinyt jatkaa. Sitten kun olin poistumassa niin sanoi sitten että seuraavalla kerralla kannattaa ottaa joku hoitamaan että me lääkärit saamme työrauhan.
Nyt olisi huomenna taas hammaslääkäri aamulla klo 8..Eikä ketään titystikään tässä lähellä missä asutaan voi katsoa lastamme ://.. hampaani on kumminkin hoidetteva ku tää on varmaan onneks viimenen kerta ku tän hampaan kanssa toimenpidettä tehdään.. En nyt toivo kuitenkaan että sitä poistettaisiin, mutta hoidettaisiin loppuun :--).
en ole sen naisen hammaslääkäri, joka edes harkitsee vastaanotolle tulemista vauvan, taaperon tai leikki-ikäisen kanssa.
Tämä on työpaikka ja lääkärin vastaanotto. Potilaita on kuukausien jonossa. Jokaiselle varattu minimiaika hoitoon.
Ei siinä ole aikaa keskeyttää, kun pitää lasta hoitaa tai kaitsea tuon tuostakin.
Jos otan lapsen mukaan ja hoito epäonnistuu tai jää kesken lapsen takia, niin itse maksan uuden käynnin. Mulla lääkärit ovat aina olleet ihan myötämielisiä, kun lapsi on ollut mukana. Lapset ovat myös käyttäytyneet ihan hyvin tai nukahtaneet rattaisiin.
vauvani istui vaunuissa ja seurasi tapahtumaa aivan rauhallisena. Tarkastus voidaan jättää vaikka kesken, jos vauva ei jaksa.
Kun menen paikkaukseen, jää vauva isän hoitoon. Paikkauksessa on hankalaa, jos joudutaan jättämään homma kesken vauvan hermostumisen takia.