Turhauttaa etsiä pojille vaatetta kirppareilta, huutiksesta tms.
Tytöille löytyy ja vaikka millä mitalla. On uudenveroisia, uusia, hyväkuntoisia ja niitä huonojakin. Mutta pojalle ei löydy millään tai jos satut hyvällä tuurilla jotain löytämään niin hinta on tuplasti enemmän kun tytön samalaisessa vaatteessa tai kunto on niin huono, ettei ole mitään järkeä ostaa.
Esim. olen etsinyt Huutiksesta nyt Plain Rainia pojalleni. Ei ole kuin muutama ns. poikien väri kun taas pinkkiä tai muita sen sävyjä löytyy kymmenittäin. Voin ostaa peruspunaista, oranssia, vihreää, ruskeaa, sinistä. Mutta en pinkkiä enkä mielellään liilaa. Miksi tytöille on aina enemmän tarjolla kuin pojille?
Sama juttu ihan vaatekaupoissakin. Tyttöjen puolet pursuaa erilaisia juttuja. Pojille on muutama hassu rekillinen sitä samaa sinistä, mustaa, harmaata ja örkkiä/liekkiä. Missä mättää? Miksi pojille on niin vaikeaa ostaa vaatteita?
Kommentit (40)
Kivoja vaatteita kohtuuhinnoin. Mutta kyllä kaikkialla näkyy ero siinä, kuinka vähän vaatteita pojille on.
Olin sukulaisvierailulla eräässä englanninkielisessä maassa ja läksin sukulaisnaisen kanssa ostoksille. Sillä on nyt jo aikuiset tyttäret. Yhdessä kierrettiin kaikenmaailman kaupat (miljoonakaupunki) tän rouvan kanssa, ja sekin on aivan ymmällä vähäisestä tarjonnasta.
Pienille lapsille oli paljon erikoisvaattekauppoja, mutta niissä oli tyyliin 2 t-paitaa ja yhdet farkut yli 134 cm:lle. Ketjukaupoissa ei ollut mitään, ja nuorisovaatteet pojille alkoi koosta 170 cm.
Kierreltiin useina päivinä, eri ostoskeskuksissa ja reikoisliikkeissä. Parista urheilukaupasta löytyi jotkut shortsit ja t-paitaa.
Sen jälkeen Stockan poikien osasto tuntui hyvinvarustellulta:-)
ja paljon yksivärisiä paitoja.
Kun oikein uskoo asiaansa, niin sitä on valmis näköjään vääristelemään totuutta loppuun asti.
Mutta ei se ole helppoa, kun yksi löytyy yhtäältä ja toinen toisaalta. Ja tuolla menetelmällä pitäisi saada kokoon koko vaatevarasto. Asiaa vaikeuttaa se, jos poika sattuu olemaan hoikka, jolloin paljon karsiutuu pois. Ja vielä jos tarvitaan muutakin tyyliä kuin farkut ja t-paita, niin haaste vain kasvaa.
Mutta haasteethan on tehty voitettaviksi. Kyllä se sitten palkitseekin, kun saa pojalle kasattua sellaisen garderobin, joka on mieleen itselle ja lapselle. Meidän lapsi on nyt koko talven kulkenut niissä inhottavissa tummansinisissä ja harmaissa, kun oli pakko saada syksyllä pojalle sopivia vaatteita ja olin samaan aikaan itse sairaana, joten oli vain ostettava yhdestä paikasta kaikki mikä suurin piirtein pysyi päällä. Niin paljon on inhottanut koko talvi katsella tuota tummaa lasta, että nyt olen taas valmis jopa näkemään sen vaadittavan vaivan, jotta saan lapsen puettua vaatteisiin, joissa on edes vähän elämän makua (olematta mauttoman kirjavia).
http://shop.hm.com/fi/shoppingwindow?dept=BARN_LIPO_OVE_TSHIRT&modelnum…
Tota löytyy mm. pinkki, turkoosi, vihreä.
Tossa raidallinen
punainen, vihreä, turkoosi
pikee: keltainen, punainen, vihreä, pinkki, turkoosi+muita
Ettekö te osaa katsoa onko niissä montaa väriä??
ja paljon yksivärisiä paitoja.
Kun oikein uskoo asiaansa, niin sitä on valmis näköjään vääristelemään totuutta loppuun asti.
estää ostamasta pojalle tyttöjen puolelta yksivärisiä t-paitoja? Me ollaan ostettu pojalle tyttöjen leggareita, koska on hoikka poika ja oikean levyiset kalsarit liian lyhyitä. Tai sitten sopivat pituiset liian leveitä.
Turkoosi, vihreä ja keltainen on yhtä lailla poikien värejä.
osaa itse katso HM netistä tai jonkun muun liikkeen nettisivuilta valikoimaa? Olihan tuolla HM:n valikoimissakin värikkäitä vaatteita, huppareita nyt ei ollut kaikissa väreissä mutta harmaa ja vihreä ainakin, siinä on jo kaksi.
vielä täältä, jos olisi jotain sinua miellyttäviä:
http://nelly.com/fi/poika-iso/vaatteet/puserot/
että nyt on yli 20 pakkasta, joten t-paidalla ei tarkene. Ja kun joku väitti, että hm:llä on paljon yksivärisiä paitoja, niin se on vale, koska löytyy YKSI.
Mä löysin paljon yksivärisiä paitoja h&m:ltä, oli t-paitoja ja pitkähihaisia, pikeitä yms. monissa väreissä. Mitä siinä et tajua?
Neuleet ja ulkovaatteet on eri asia.
että nyt on yli 20 pakkasta, joten t-paidalla ei tarkene. Ja kun joku väitti, että hm:llä on paljon yksivärisiä paitoja, niin se on vale, koska löytyy YKSI.
Sieltä löysin nyt housut ja paidan pojalle. Siis yli134 cm:n. Tosin niitä housuja ei ollut verkkokaupan sivuilla.
Meilläkin on poika, jolle on melko haasteellista löytää kivoja ja laadukkaita vaatteita. En jaksa kiertää kirppareita, vaan ostan uutena. Nyt olemme ryhtyneet tilaamaan vaatteita ulkomailta.
Yksi syy poikien vaatteiden tarjontaan on se, että pojat kuluttavat kamppeensa nopeasti siihen kuntoon, että ei niistä housuista jää mitään kierrätettävää. Ehkä pojille hankitaankin vähemmän vaatteita, jolloin kulutuskin on nopeampaa, mutta kyllä leikeissäkin on keskimäärin eroa (tiedän, että on asfaltilla könyäviä ja puissa kiipeileviä tyttöjä ja rauhallisia poikia...)
Ja tuo värien puute on rasittavaa, varsinkin markettivaatteissa. Olisi niin näppärä napata ne collegepöksyt tai paita Prismasta kauppareissulla, mutta eipä usein löydy muuta kuin ankeita värejä edes pikkupoikien kokoluokissa.
eli nettikaupoista saa. (H&mllä myös oli syksyllä paljon erivärisiä pitkähihaisia t-paitoja.)
www.gap.eu
www.dpam.com
Ja skeittikaupoista tai surffi&lumilautamerkeistä 128 cm ylöspäin. Quiksilver, Vans, DC jne
Mutta onhan se hankalampaa pojalle, saa nähdä vaivaa. P.oPista olen ostanut yksivärisiä värikkäitä, Ticketiltä ulkovaatetta, netistä saa niiltä tilattua ihan mitä väriä vaan.
En ole jaksanut vaivaa laittaa vanhoja vaatteita myyntiin, laitan kavereille tai Fidaan.
osaa itse katso HM netistä tai jonkun muun liikkeen nettisivuilta valikoimaa? Olihan tuolla HM:n valikoimissakin värikkäitä vaatteita, huppareita nyt ei ollut kaikissa väreissä mutta harmaa ja vihreä ainakin, siinä on jo kaksi.
Ostatko itsellesikin puserot kahden puseron valikoimasta ja vain yhdestä halpisketjusta? Minä ainakin ostan omat vaatteeni runsaasta valikoimasta enkä mistään halpaketjusta. Miksi ostaisin lapsellenikaan huonompaa kuin itselleni? Lapsi on sentään tärkeämpi minulle kuin minä itse.
Siellä ainakin on usein yksivärisiä, esim. punaisia paitoja ja housuja.
Itse olen ostanut tytölle poikien puolelta vaatetta kun halusin tummanruskeaa ja tummansinistä :)
logg, v-aukko. Pitkillä ja lyhyillä hihoilla, eri väreissä. Kuviollisia on sitten haalittu sieltä täältä, mutta eihän tässäkään etsitty nyt esim. retrokuosisia vaatteita (joita pojillekin löytyy monesta paikasta ja monen värisinä).
Ostatko itsellesikin puserot kahden puseron valikoimasta ja vain yhdestä halpisketjusta? Minä ainakin ostan omat vaatteeni runsaasta valikoimasta enkä mistään halpaketjusta. Miksi ostaisin lapsellenikaan huonompaa kuin itselleni? Lapsi on sentään tärkeämpi minulle kuin minä itse.
väittää, että on vain yksi harmaa huppari valikoimissa, niin siinä samassa oli jo se toinenkin väri. Lisäkti tietysti ne muut hupparipaidat, joissa joku numero tai pieni printti, niissä oli paljon enemmän värivaihtoehtoja. Oli ihan esimerkkinä, että voisi itse katsoa vähän tarkemmin niitä linkkejä.
En osta paljonkaan HM vaatteita itse, mutta olen kyllä ostanut lapselle yksivärisiä t-paitoja sieltäkin. Mieluummin ostan popin ja zaran vaatteita, joitakin myös stockmannin ja bobon valikoimista, mutta oma lapseni onkin pienempi, hänelle löytyy helpommin vaihtoehtoja.
Itse käytän lähinnä mustia vaatteita, joten ei ole niin vaikeaa löytää oikeaa "väriä".
vielä yksi linkki, jos täältä löytyisi sopivia:
http://www.nextdirect.com/fi/en/shopping/boys/older-boys#LID=01_02_04_0…
mutta löytyi siis myös esim. punaisia kangashousuja jne. ja paljon yksivärisiä paitoja.