Vauva heräilee vartin välein, ei refluksia ym, ihan poikki...
Nuorin lapseni on nyt vasta 3kk ikäinen. Koko tänä aikana vauva ei ole nukkunut yhtäkään yötä putkeen vaan on heräillyt vartin välein ja omat voimat on todellakin ollut koetuksella. Ei ole miestä tukena vaan olen yh, onnekseni lähipiiri sentään auttaa mahdollisuuksiensa mukaan.
Tyttö siis nukahtaa esim. kantoliinaan tai syliin, mutta kun siirrät omaan sänkyyn niin herää muutaman minuutin päästä. Pystyasennossa nukkuu aavistuksen paremmin, muttei kauhean pitkään sillonkaan.
Refluksia tytöllä epäiltiin, mutta kokeiden jälkeen sitä ei tytöllä ole, siis lääkärien mukaan. Saimme kokeiltavaksi myös refluksilääkkeen eikä siitäkään ollut apua.
Allergioita on myös epäilty ja testeissä käyty. Testit ei näyttänyt mitään allergioita, tosin olen kuullut, ettei ne testit muutenkaan olisi niin luotettavia ja tuon lisäksi olenkin ollut todella tiukalla imetysdieetillä, mutta silti sama vähän väliä heräily on jatkunut. Erityiskorvikkeista olen kokeillut lääkärin suosituksesta ensin almiron peptiä ja sitten neocatea. Almironin tyttö oksenti kaaressa ja nyt kun olen antanut neocatea niin tytön iho on täynnä läiskiä.
En enää tiedä mitä tehdä. Lääkärit ovat sitä mieltä, ettei tytöllä ole refluksia ja että ei välttämättä allergioitakaan. Omasta mielestäni toisaalta allergiaa saattaisi olla, koska reagoi noihin erityiskorvikkeisiin, mutta mistäpä sen sitten tietää, että mille voisi olla allerginen kun eikös periaatteessa kaikelle voi olla allerginen?
Tällä hetkellä olo on sellainen, että antaisin mitä tahansa siitä, että tyttö nukkuisi edes muutamana yönä edes muutaman tunnin putkeen kun nyt heräilee vartin välein tai vähän useammin. Ja monesti yöllä tyttöä joutuu kantamaan osan yöstä kun ei muuten rauhotu ja kävely rauhottaa niin, ettei itke. Lopulta sitten nukahtaa syliin, mutta jos erehtyy laittamaan sänkyynsä niin herää viimeistään vartin päästä.
Onkohan mitään muita syitä, mistä tuo tiheä herääminen voisi johtua?
Kokeile ihmeessä kipulääkettä vauvalle niin tiedät,johtuuko itku kivusta!Kipua voi tulla jos hänellä on vaikka joku nikamalukko joka puristaa hermoa.Sukulaiseni lapsi sai avun lapsiin erikoistuneelta osteopaatilta.Tai kokeile lapsiin erikoistunutta fysioterapeuttia jollei kivulle löydy syytä ja lääke kuitenkin auttaa.VAuvoillakin voi olla nikamat solmussa..