Synnytysvalmennuksessa kätilö sanoi, että miehen on saatava seksiä jatkuvasti.
Sanoi, että kaksi viikkoa voi kestää ilman, mutta että kuukausi on jo sadistista.
Nämä "neuvot" ovat kaikuneet korvissa jokaisen synnytämisen jälkeen, kun palautumiseen ja nimenomaan halujen palautumiseen on mennyt jopa 3kk.
Kommentit (66)
on aina jotenkin ihan mongoloiditasolla?
Juuri sen takia, kun tuollaisia kuin sinä on olemassa *reps*.
Jos on noin niin lastensaanti on todella kriisi parisuhteelle. Puoli vuotta ilman seksiä on musta jo hieman omituista. Terv, synnyttänyt nainen.
Minusta itsestänikin se oli jotain jota ei olisi pitänyt tapahtua. Uskotko että oloa ei yhtään helpottanut se, että toiset iloisena kertovat miten ovat harrastaneet seksiä kaksi viikkoa synnytyksen jälkeen ja kuinka normaalia se on. Kipujeni syytä ei koskaan saatu selville, ilmeisesti jotain hermokipuja. Olen taas raskaana. Pelkään että tuo uusiutuu. Mielestäni lapsen saannin ei pitäisi lamauttaa puoleksi vuodeksi. Yritän saada sektion tällä kertaa, mutta tiedätkö, pelkopolilla tähän suhtaudutaan kuin tämä olisi ihan tavallista eikä mikään syy "päästä helpommalla". Alakautta en kuitenkaan enää synnytä. Menen tarvittaessa vaikka ulkomaille sektioon.
Asian kokeneet, sekä miehet että naiset ovat olleet sitä mieltä, että synnytyksen näkeminen sieltä "huonommasta" päästä on aivan riittävä hillitsemään miehenkin seksihaluja jonkun aikaa.
Kyllä kätilönkin pitäisi se tietää.
Ei toiminut meillä. Ei synnytys, ei keskenmeno, ei mikään ole estänyt miestä vaatimasta ja pakottamasta heti palveluksia itselleen. Jos joku osaa antaa hyvän ja toimivan neuvon tähän ongelmaan, niin auttakaa!
kun minä en ole saanut mieheltäni seksiä kuin kerran synnytyksen jälkeen ja lapsi on jo 1,5 vee. Olen hyvin palautunut, alapää ei revennyt jne. Mutta mies ei vaan halua. Eikös minullakin olisi oikeus vaatia seksiä? Vai onko niin, että naisen pitää antaa, kun miestä haluttaa, mutta sama ei päde toisin päin?
kun minä en ole saanut mieheltäni seksiä kuin kerran synnytyksen jälkeen ja lapsi on jo 1,5 vee. Olen hyvin palautunut, alapää ei revennyt jne. Mutta mies ei vaan halua. Eikös minullakin olisi oikeus vaatia seksiä? Vai onko niin, että naisen pitää antaa, kun miestä haluttaa, mutta sama ei päde toisin päin?
Seksi ei ole mikään itsestäänoikeus missään suhteessa. Jos on sellainen parisuhde, jossa toinen pakottaa toista seksiin, se ei ole koskaan mikään parisuhde ollutkaan, vaan ainoastaan toisten himojen tyydyttämisen objekti. Mikään suhde ei kestä tuollaisessa jamassa lastensaantia tai mitään muutakaan normaaliin elämään kuuluvaa. Parisuhde on toisen kunnioittamista ja rakastamista, toisen tunteiden ja jaksamisen huomioimista, (ja tämä ei siis tarkoita seksiin pakottamista, kun toinen haluaa) ei alistamista eikä vaatimalla pakottamista. Ja ne halutkin kyllä löytyvät, jos kumppani oikeasti kunnioittaa ja rakastaa. Seksuaalinen halu löytyy hyvästä yhdessä olemisen tunteesta aivan itsestään. Pakottamalla ja vaatimalla seksi on rikos Suomenkin lain mukaan. Ja laki ei katso eroa miehen eikä naisen välille.
Asian kokeneet, sekä miehet että naiset ovat olleet sitä mieltä, että synnytyksen näkeminen sieltä "huonommasta" päästä on aivan riittävä hillitsemään miehenkin seksihaluja jonkun aikaa.
Kyllä kätilönkin pitäisi se tietää.