Synnytysvalmennuksessa kätilö sanoi, että miehen on saatava seksiä jatkuvasti.
Sanoi, että kaksi viikkoa voi kestää ilman, mutta että kuukausi on jo sadistista.
Nämä "neuvot" ovat kaikuneet korvissa jokaisen synnytämisen jälkeen, kun palautumiseen ja nimenomaan halujen palautumiseen on mennyt jopa 3kk.
Kommentit (66)
Jos pillua ei heru niin laitetahan akka kiertoon.
Jokainen normaali mies varmaan ymmärtää sen, jos synnytyksen jälkeinen topuminen joidenkin viikkojen tai kuukausien ajan torppaa seksihalut tai -kyvyt. Silloin toivottavasti oma käsi ja muu läheisyys riittävät.
Mutta jos ne halut torppaantuvat ensin viikoiksi, sitten kuukausiksi ja sitten vuosiksi, niin ei kai nyt kukaan voi olettaa, että miesten tulisi sellaista kestää omassa parisuhteessaan.
Seksi kuuluu parisuhteeseen, ja jos ei itse haluta, niin kyllä silti täytyisi ymmärtää, että miestä haluttaa. Miehet yrittävät hyvällä ja sitten pahalla, ja kun mikään ei tepsi niin hakevat seksinsä sitten muualta. Jos kotona ei saa seksitarpeita tyydytettyä, ne kyllä ennemmin tai myöhemmin tyydytetään toisin tavoin.
Ja sitten itketään, kun mies pettää.
Miehillä on biologinen tarve lisääntyä ja levittää siementä, ja tarve on voimakas. Niin voimakas, että meidän naisten on sitä vaikea ymmärtää. Tarpeen voi tyydyttää omalla kädellä jonkin aikaa, mutta ei loputtomiin.
(Ja tähän lisään, että toki löytyy seksittömiä parisuhteita, joissa mieskin vaikuttaa tyytyväiseltä. Onhan miehissäkin varmaan niitä joita seksi ei kiinnosta lainkaan, tai ehkä se kiinnostaa enemmän toisen miehen kanssa, tai ehkä se tyydytetään jo jonkun muun kanssa joten vaimoa ei enää tarvitakaan tms.)
Kyllä tuossa mun mielestäni on totuuden siemen, vaikka viesti on vähän kärjistetty. Miehet pitävät seksistä, naiset paijaamisesta - kuka meistä voi sanoa kumpi on tärkeämpää tai ylevämpää? Ihmeellinen asenne tuo, että seksistä pitäminen on jotenkin eläimellistä ja ihminen on inhimillinen vain, jos kykenee pidättäytymään askeesissa ja selibaatissa vuosikausia.
En minä ainakaan tykkäisi, jos meillä ei olisi vuoteen lapsen syntymän jälkeen halauksia, pusuja tai kauniita sanoja vain siksi, että miestä ei huvita enää lapsen syntymän jälkeen. Ei ketään voi pakottaa seksiin, mutta mietin olisiko se nyt sitten fyysisen parantumisen jälkeen niin suuri uhraus, jos "antaisi" joskus miehelle, vaikkei itse juuri olisi niin himokas, kun tietää kuinka hyvää se toiselle tekee? Toisinaan sekstaus on se, mikä saa aikaan niitä haluja (vähän niinkuin pakkohymyily alkaa oikeasti hymyilyttää) ja loputon halujen palautumisen odottaminen vain näivettää viimeisetkin halut (ja valitettavasti usein miehen mielenkiinnon parisuhteeseenkin).
Ja jos äiti on täysin yksin vastuussa vauvasta ja kodista ja siksi aivan uupunut, on suhteessa totta vie vikaa, mutta en tiedä, onko seksittömyys sitten vastaus siihen ongelmaan, vaikka haluttomuus tuolloin onkin ymmärrettävää.
Joskus oli ihan seksuaaliterapeutin (naisen) kirjoittama juttu jossain naistenlehdessä, tosin siinä puhuttiin menopaussin aiheuttamasta haluttomuudesta. Että miehelle seksi on todella tärkeää, eikä naiset yleensä voi sitä ymmärtää. Miehelle se seksi on yhtä tärkeää kuin naiselle muu läheisyys ja rakkaudenosoitus. Tossa artikkelissa se seksuaaliterapeutti nimenomaan suositteli sitten vaikka suihinottoa tai käsihoitoa, jos naista itseään ei kiinnosta. Kyllä sen verran pitäisi kuulemma rakkautta miestään kohtaan löytyä. Ja eikö sen pitäisi olla todella imartelevaa, että mies kaiken jälkeen yhä haluaa sitä omaa naistaan?
Mua kyllä suututti toi artikkeli, mutta ehkä siinä sitten on jotain totuutta mukana, kerta monet muutkin sanoo samaa. Ehkä me naiset ei vaan ymmärretä sitä miesten seksitarvetta. Yks mun exä sanoi, että miehille seksi on kuin syöminen, tai nukkuminen. Välttämätöntä ja ilman sitä elämä on tosi tosi kurjaa.
Pitäisi leikata pallit pois. Tästä pitäisi tehdä laki.
Jos taukoa on kaksi viikkoa, olen todellinen bitch.
Mikään ei suju, laitan kapuloita rattaisiin, harrastan italialaista hidastelua jne.
Kun saan seksiä mieheltäni, olen oikea kodin hengetär.
Tässä käänteinen mielipide!
oltiin miehen kanssa kuksimatta n. vuosi. Eilen pantiin sitten.
Naiselta, joka ei ymmärrä miehen tilaa, pitäisi ommella alapää umpeen vai? Tilannehan on kuitenkin kääntäen sama.
Naista ei haluta = Miehen pitää ymmärtää
Miestä haluttaa = miehen pitää ymmärtää, että naista ei haluta.
Naista haluttaa = Miehen on suostuttava seksiin
Miestä ei haluta = paska pihtari!
Näinkö?
Vanha freudilainen totuus on se että mitä pahempi puute naisella on seksistä sitä jääräpäisemmin hän jauhaa sitä kuinka seksihulluja kaikki miehet ovat. Taisi olla ihan vaan kyseisen kätilön siviilielämän ongelma joka tässä purkaantui harkitsemattomana lausuntona.
Nimittäin mies todennäköisesti pysyy parisuhteessa vaikeanakin aikana, jos hänellä on seksiä puolisonsa kanssa ja jos hän sitä kautta saa tuntea itsensä rakastetuksi ja miehiseksi.
Seksiä ei pitäisi irrottaa irralleen muusta läheisyydestä. Eikä pidä ajatella, että yhdyntä on ainut vaihtoehto. Eikä aina tarvitse mennä loppuun asti. Tärkeintä on, että mies kokee edelleen olevansa rakastettu ja arvostettu.
Myös nainen tarvitsee samanlaisen tunteen, mutta seksuaalisuus ei välttämättä ole se päälimmäinen asia vauvavaiheessa.
T. parisuhdekriisiä elävä perheenäiti, jonka parisuhteen ongelmat alkoivat nimenomaan raskauksien ja vauva-aikojen seksittömyydestä
Neuvolassa on kyllä kieltämättä outo suhtautuminen isiin. Äidille puhutaan raskaudesta ja vauvanhoidosta. Isille jaetaan esitteitä joissa pääasia on se että seksiä voi harrastaa koko raskausajan ja pian sen jälkeen. Tuntuu että siellä on kova huoli että miehet lähtee läpytteleen heti jos säännöllinen seksi jotenkin vaarantuu.
Meillä meni lapsen syntymän jälkeen puoli vuotta ennen kuin olin siinä kunnossa että uskalsin kokeilla seksiä. Mies oli se joka hoiti minut terveeksi, kun makasin lähes raatona monta viikkoa synnytyksen jälkeen ja sen jälkeen selvitin tästä kaikesta johtuvia traumoja edelleen kipujen kanssa. Hän ymmärsi hyvin tilanteen, eikä painostanut. Voisiko tämä ehkä onnistua muiltakin miehiltä? Eikö ole vähän alentavaa suhtautua miehiin kuin joihinkin eläimiin, jotka ei pysty ymmärtämään mitään kun seksuaaliset vietit on niin vahvat? Mun mies vaikuttaa ihan älylliseltä olennolta ja noiden seksiesitteiden vastaanottaminen on ehkä tuntunut vähän idioottimaiselta, siinä vaiheessa kun toivoo että toinen tulisi kuntoon ja elämästä tulisi edes jotenkin normaalia.
että mies säälistä suostuisi sitä antamaan. Siitähän on kyse seksisssä synnytyksen jälkeen: nainen hyväksyy seksin, koska on pakko. Hän saattaa inhota sitä, oksentaa jälkeenpäin, vihata itseään, mutta tärkeintä on se, että mies sai seksinsä.
Väitän, että tuo pakkoseksi on asia, jonka takia erotaan. Nainen ei jaksa tyydyttää lapsen ja miehen tarpeita, koska kukaan ei ajattele sitä, mitä nainen oikeasti tahtoo.
olen vakuuttunut siitä etten enää ikinä ota miestä. Minä tyydytän koirani eläimelliset tarpeet käyttämällä sen kusella ja ruokkimalla sitä. Hitto jos toinen täyshoidettava eläin pyörisi vielä nurkissa...
Neuvolassa on kyllä kieltämättä outo suhtautuminen isiin. Äidille puhutaan raskaudesta ja vauvanhoidosta. Isille jaetaan esitteitä joissa pääasia on se että seksiä voi harrastaa koko raskausajan ja pian sen jälkeen. Tuntuu että siellä on kova huoli että miehet lähtee läpytteleen heti jos säännöllinen seksi jotenkin vaarantuu.
Meillä meni lapsen syntymän jälkeen puoli vuotta ennen kuin olin siinä kunnossa että uskalsin kokeilla seksiä. Mies oli se joka hoiti minut terveeksi, kun makasin lähes raatona monta viikkoa synnytyksen jälkeen ja sen jälkeen selvitin tästä kaikesta johtuvia traumoja edelleen kipujen kanssa. Hän ymmärsi hyvin tilanteen, eikä painostanut. Voisiko tämä ehkä onnistua muiltakin miehiltä? Eikö ole vähän alentavaa suhtautua miehiin kuin joihinkin eläimiin, jotka ei pysty ymmärtämään mitään kun seksuaaliset vietit on niin vahvat? Mun mies vaikuttaa ihan älylliseltä olennolta ja noiden seksiesitteiden vastaanottaminen on ehkä tuntunut vähän idioottimaiselta, siinä vaiheessa kun toivoo että toinen tulisi kuntoon ja elämästä tulisi edes jotenkin normaalia.
Onko tosiaan niin, että tälle porukalle seksi tarkoittaa ainoastaan penetraatiota??
Repesikö teillä suukin synnytyksessä?
vain ja ainoastaan revetä jokaisen perheenjäsenen tarpeisiin, eiks niin. Äkkiä imettää vauva, ja sitten mennä lypsämään se avuton isukki, ettei vaan kaikki huuda kuorossa.
Millaisten lapsien kanssa te olette parisuhteessa???
Ja joo, mulla on aina menneet synnytykset tosi hyvin, ja seksiä oli esikoisen jälkeen jo kolmen viikon päästä, MUN halusta.
Kyllä mun mies sentään tajusi, että mä olen aikamoisen urakan siinä vääntänyt, eikä sen ois tullut mieleenkään alkaa mua painostamaan minkään suhteen.
Me ei hyväksytä masturbointia.
Seksi on meidän kahden välinen asia. Jos ei halut kohtaa tai synnytyksen jälkeen en palaudu, mies olkoot vaikka puoli vuotta ilman.
Naiselta, joka ei ymmärrä miehen tilaa, pitäisi ommella alapää umpeen vai? Tilannehan on kuitenkin kääntäen sama.
Miestä ei haluta = paska pihtari!Näinkö?
jos vaimon seksihalut ovat poissa. Mutta jos mies pakottaa naisen seksiin, kun tämä ei halua, se on aina raiskaus. Ja raiskauksesta eräissä maissa raiskaaja teloitetaan tai kastroidaan. Sopisi sama tuomio loistavasti suomen raiskausmyönteiselle väellä.
Jos on noin niin lastensaanti on todella kriisi parisuhteelle. Puoli vuotta ilman seksiä on musta jo hieman omituista. Terv, synnyttänyt nainen.
Miestä ei haluta = paska pihtari!Näinkö?
jos vaimon seksihalut ovat poissa. Mutta jos mies pakottaa naisen seksiin, kun tämä ei halua, se on aina raiskaus. Ja raiskauksesta eräissä maissa raiskaaja teloitetaan tai kastroidaan. Sopisi sama tuomio loistavasti suomen raiskausmyönteiselle väellä.
Jos nainen yrittää pakottaa miehen seksiin, niin raiskaaja hän on myös. Teloitus tai alapäänompelu, ja miesraiskareille teloitus tai pallien pousto. Ihmeen raiskausmyönteistä kirjoittelua täällä. Eipä ihme, Suomihan on luvattu maa kaikille raiskareille, murhaajille, pedofiileille ja väkivaltarikollisille. Ne kaikki pääsevät täällä kuin koira veräjästä. Jos vaimo/mies nostaa syytteen raiskauksesta kotona, voi olla varma, ettei puolisoa edes syytetä. Saa vain itse kokea järkyttävän nöyryytyksen ja vähättelyn virkavallan puolelta. Suomessa kunnon tuomioita saavat vain huumausainerikolliset. Säälittävää raiskareiden hyysäämistä.
on aina jotenkin ihan mongoloiditasolla?
Näin ajattelin minäkin. Nyt lapsi on jo 3-vuotias, eikä minua vieläkään haluta, koska seksi on ollut juurikin sitä pelkkää "antamista". Minun haluillani ei ole ollut niin väliä, eikä kumpikaan meistä ole tehnyt töitä niiden halujen herättämiseksi. Tärkeintä, että mies saa. Huoh.