Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laktoosi-intoleranssi ja Kanariansaaret

Vierailija
22.02.2011 |

Osaisiko joku kertoa onko hotelleissa ruokia erityisruokavaliota käyttäville erityisesti olen kiinnostunut täysin laktoosittomasta ruokavaliosta?

Miten ravintolassa sanotaan, ettei laktoosia saa olla ruoassa? Voin tietysti tilata pelkkiä ranskalaisia tai keitettyjä perunoita, mutta onko helpompaa tilata maidoton ruoka tai kaikki ilman kastikkeita? Mitä suosittelette?

Onko kaupoissa sopivia jugurtteja tms. (eli siis kokonaan laktoosittomia)? Mitä niissä lukee?

Matkustamme Teneriffalle.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta laktoositon on espanjaksi sin lactosa. Vähälaktoosinen on muistaakseni con baja cantidad de lactosa ja laktoosi-intoleranssi on intolerancia a la lactosa.

En usko, että laktoositon ruokavalio on Espanjassa kovin tunnettua, joten kannattaa pyytää ruokaa maidottomana, jos sen pitää olla täysin laktoositonta.

Maidoton on espanjaksi sin leche. Jos haluat kysyä onko ruuassa maitoa, voit kysyä, hay leche en esta comida?

Luulen, että maidottomia ruokia kyllä saa ravintoloista. Jos olet todella herkka laktoosille eikä esim voissa paistettu ruoka käy, niin voi mennä vähän vaikeammaksi.

Vierailija
2/4 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin fraasit muistiin!

Lapsellani on täysin laktoositon ruokavalio, mutta voissa paistettu ei aiheuta pahoja ongelmia, joten uskoisin että selviämme ohjeillasi, kiitos siis vielä kerran!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kaupasta käydä katsomassa niitä laktoosittomia tuotteita. Saattaa yllättäen vaikka löytyäkin. Itse löysin laktoositonta maitoa esimerkiksi Ecuadorista, josta en todellakaan olettanut sitä löytäväni. Myös Portugalissa oli laktoositonta maitoa, muttei jugurtteja.

Hauskaa matkaa!

Vierailija
4/4 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että niissä laktoosittomissa maidoissa voi lukea myös leche deslactosada.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä