Palstaa lukiessa olen tullut siihen tulokseen että taidan olla harvinaisuus
Nytkin suostuin tekemään enemmän töitä vaikka saisin ihan saman summan Kelasta kotona makaamalla. Silti mä otin vastaan 30 tuntia enemmän kuukaudessa ihan vaan koska tykkään työstäni niin älyttömästi! Palstalainen taas olisi laskenut että ei kannata rahallisesti ja kieltäytynyt.
Kommentit (11)
Lähtisin heti, jos saisin samoja töitä kuin aiemmin, tykkään niistä. Mutta ei edes muutaman päivän pätkiä tarjottu aikoihin :(
Luultavasti taas kesän saa painaa töitä niin paljon kuin jaksaa ja taas syksyllä työttömäksi, kun vakkarit palaa lomiltaan
Mulle mikään rahasumma ei ole arvokkaampi kuin lasten kanssa vietetty aika
2 lasta ja teen töitä kuussa 60 tuntia. =) Mutta tokihan lasten parhaaksi voi koittaa senkin kääntää ettei kannata rahallisesti tehdä töitä :D
mutta napisin täällä palstalla, kuinka älytöntä on, että hoitomaksujen takia työnteko ei kannata rahallisesti.
Minua kehotettiin olemaan kiitollinen, että on töitä ja haukuttiin, kun en tajua olla kiitollinen Suomen halvoista päivähoitohinnoista.
Ja pakko myöntää, että työmotivaatioon rahallisen korvauksen olemattomuus jyrsäisi melkoisen loven.
2 lasta ja teen töitä kuussa 60 tuntia. =) Mutta tokihan lasten parhaaksi voi koittaa senkin kääntää ettei kannata rahallisesti tehdä töitä :D
Eikö lapset yhtään ikävöi sua? Tai sä heitä? Onko lapset tuon työnarkomaniasi takia päiväkodissa vai hoitaako isä heitä kotona?
Järkyttävää, miten itsekäs olet.
katsopas tarkemmin: 60h missä ajassa?
Eikö lapset yhtään ikävöi sua? Tai sä heitä? Onko lapset tuon työnarkomaniasi takia päiväkodissa vai hoitaako isä heitä kotona?Järkyttävää, miten itsekäs olet.
Eikö lapset yhtään ikävöi sua? Tai sä heitä? Onko lapset tuon työnarkomaniasi takia päiväkodissa vai hoitaako isä heitä kotona? Järkyttävää, miten itsekäs olet.
Mitä hittoa sä mäkätät mulle? Teen töitä 60 tuntia KUUSSA. Ai jestas miten itsekäs työnarkomaani olen :D
jos saman rahan saisi tekemättäkin ja kaiken lisäksi saisi viettää aikansa lastensa kanssa.
Työnarkomaniaa tollainen on tai sitten jotakin muuta hulluutta.
jos saman rahan saisi tekemättäkin ja kaiken lisäksi saisi viettää aikansa lastensa kanssa. Työnarkomaniaa tollainen on tai sitten jotakin muuta hulluutta.
Luepas viestini uudelleen :D
jos saman rahan saisi tekemättäkin ja kaiken lisäksi saisi viettää aikansa lastensa kanssa.
Työnarkomaniaa tollainen on tai sitten jotakin muuta hulluutta.
No ehkä jos on joku siivooja. Tai mistäs minä tiedän, joku voi oikeesti tykätä siitäkin. Mutta aika moni on kouluttautunut sellaiselle alalle, jolla haluaakin työskennellä.
Toisen lapsen synnyttyä ei työnteolla ollut kyllä mitään tekemistä taloudellisen hyvinvoinnin kanssa. Sen mitä sai enemmän töissä meni aika suoraan lasten hoitomaksuihin. Sitä enemmän itse kaipasin kuitenkin aikuista seuraa. Ja tieto siitä että jos olen kotona vielä muutaman vuoden niin tipun pian kokonaan työelämästä. Kannusti kyllä töihin palaamaan.
Yhtä oikeaa mallia ei kuitenkaan ole olemassa. Jokaisella perheellä on oma tilanne, johon vaikuttaa niin moni asia.