Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

rintaliivien koko??

Vierailija
22.02.2011 |

olen tässä jo jonnii aikaa miettinyt että mistä johtuu se, että nykyään muka kaikki naiset on liivikooltaan jotain 65F luokkaa??? mistä lähtien suomalaiset naiset on muka ympärysmitaltaan tulleet noin pieniksi?? ja eikö F kuppi oo jo melko iso??

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no minulla on 65F-G riippuen merkistä, ja ei noita kyllä ihan peruskaupoista löydy. Ja olen siis 179cm ja 60kg. ja on mielestäni kyllä ihan normaalikokoiset rinnat.

Vierailija
62/80 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kun jotkut ihmettelee, miten aikuisella voi olla ympärysmitta 65.. Eipä se mikään epänormaali mitta ole, jos ei ole ylipainoa. Eikä tarvitse olla mikään "rimpula", mitä sanaa joku käytti, tai en ainakaan itse ole... On vaan sen verran kapeaa mallia hartiat ja yläkroppa muutenkin. Tosin mulla kyllä kuppikokokin pieni. Olisi se vaan helppoa olla joku keskikokonen, löytyis paljon paremmin liivejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

changella, olen hyvin pienirintainen mutta kuppikoko 75E ja olen ostanut sieltä kymmeniä liiveä myyjän avustukuksella eli koko oikea. Ennen olin 80A tai 80AA. Ain haukuttu pienirintiaseksi mutta E kuppi kuitenkin, mahtuu oman kouran sisälle.

Vierailija
64/80 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä ihan erilaiset mitoitukset kuin marketeilla. Marketeissa, kappahleissa yms. olen A kuppia ja liivilikkeissä DD tai F kokoa. Oikeesti olen lähes lauta.

Vierailija
65/80 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittanauhakoko antaa oikean ympärysmitan vain, jos ihmisellä ei ole juurikaan rasvakudosta. Ympärysmitan kun täytyy olla niin tiukka, että se pääosin pitää liivin paikoillaan. Monilla naisilla on siis sellainen käsitys, että olkahihnojen kuuluisi kannatella liiviä. Jos liivit ostaa sillä perusteella, käy kuitenkin niin, että takaosa lähtee nousuun, kupit laskeutuvat alas, eikä liivi toimi tarkoituksensa mukaisesti.

Jos siis on hieman pehmeämpää sorttia, on otettava niin tiukka ympärysmitta, että se fläsän siirtyessäkin jaksaa kannatella liivin paikoillaan.

Tuo matkustamisefekti on sitä pahempi, mitä suuremmat ja painavammat omat rinnat ovat. Eli luultavasti, jos rinnanalusmitta on 75cm, ja pienet rinnat, voi hyvin käyttää kokoa 75A, 75B, ehkä vielä 75C, mutta siitä isommilla rinnoilla tuen tarve on niin paljon isompi, että on siirryttävä tiukempaan ympärykseen, eli 75D:tä vastaakin jo 70E, ja siitä sitten mennään kirjaimissa eteenpäin.

Lisäksi suomalaisista noin 80% käyttää vanhasta tottumuksesta väärää liivikokoa, eli liivien push-up-efektiä haetaan liian pienellä kupilla, joka "nostaa" rintakudoksen asiakkaan mielestä ylemmäs. Tähän me liivimyyjät pyrimme vaikuttamaan. Sanoisin, että on tyypillistä, että asiakkaalle pitää vaihtaa 5cm lyhempi ympärysmitta ja yleensä 2-3 kuppia suurempi liivi, kun hän ensimmäistä kertaa uskaltautuu palvelevan liiviliikkeen asiakkaaksi. Ja tällä kokomuutoksella haetaan juuri sitä, että

a) liivin kannattelusta huolehtii ympärys

b) koko rinta on kupin ääriviivojan sisällä, myös kainalosta

c) liivi ei tule päivän aikana nousemaan selästä

Valitettavasti halpaliikkeiden kokovalikoima on yleensä tarkoitettu lähinnä mallimitoissa oleville teineille, se, että esimerkiksi H&M:n liivit loppuvat kuppikokoon D, ei tarkoita sitä, että siitä isompi liivi olisi harvinaisuus. Isoille rinnoille liivin laadulla on suurempi merkitys, eikä niitä ole toimivana yhtä edullista massavalmistaa.

Vierailija
66/80 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mulla oli nuorena kivat 70B rinnat oikeasti nyt lasten jälkeen on 80G ja ei ne nyt enää niin kivat ole, painavat selkää ja niskaa. vaikeaa löytää istuvia liivejä joissa on kunnon tuki ja tarpeeksi leveät olkaimet että veri kiertää. en ole kauhean happy asiasta mutta tuntuu että rinnat vaan kasvavat ja vuosi vuodelta isommat liivit vaikka muuten en ole kamalasti lihonutkaan. joudun ehkä pienennysleikkaukseen terveydellisistä syistä joku päivä..

Vierailija
67/80 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

changen liiveissä täytyy ottaa aina kirjainta suurempi kuppikoko. myyjät sen tiesivät. primadonna esim 80F ja changella 80G. olkoon kuppikokonne mikä vaan olkaa onnellisia rinnoistanne ja hoitakaan niitä sopivilla liiveillä.

Vierailija
68/80 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä kahden sisaruksen liivikoot.

pituutta molemmilla 156cm ja normaalipainoisia.

Lähetimme monelle "liivikauppiaalle" pyynnön ottaa mallistoonsa meille sopivia liivejä.

Verkkokaupoista ainakin Feminelli uudisti kokoluokkaansa ja erikoisliikkeistä Triumpilta löytyy tuota kokoa.

Laittakaa linkkejä liikkeistä mistä löytyy pientä ympärysmittaa.

Vierailija
69/80 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon 90-95E/F/G. (Oon nyt raskaana ja G-kuppi tullut juuri viimeaikoina)

Joskus käytin 95D:tä ja kas kummaa, kun mieheni osti lahjakortin kunnon liiviliikkeeseen, josta sitten ostin uudet rintsikat. Meni kaks päivää niin kaikki selkä- ja hartiasäryt hävis ja työkaveri kommentoi mun ryhdinkin ihan silmissä parantuneen..!

En oo sen jälkeen pikkutissirintsikoihin koskenu. Nyt ne näyttää jopa koomisilta ku oon joskus vitsillä päälleni survonu.

Vierailija
70/80 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mittaa melkein 180 cm ja olen aika vahvarakenteinen (paino alle 70 kg). Joskus pidin 90A/B-kokoa, nyt 80B sopii parhaiten.

Vierailija
71/80 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käytän 75B kokoa rintaliiveissä. En ymmärrä, keitä ne oikein on, jotka käyttää jotain 80-85 kokoja ja miten niitä on niin paljon? Kaupoista ei muita kokoja melkein löydykään.

Vierailija
72/80 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 65E kuppi, jos ostan changelta niin 65F. Olen kohtuullisen hoikka ja minulla ylimääräiset kilot kerääntyvät reisiin ja sellaiseksi pömppömahaksi, ei vyötärölle. 65 ympärysmitta ei siis millään tavalla purista tai ahdista. Opiskelijana ei ole kaikkein ihaninta käyttää yhtiin alusvaatteisiin vähintään sitä 50 euroa, mutta minkäs teet. Monilla muilla kavereillani ympärysmitta on n.70-75 ja tissit sellaista B-D luokkaa.

Vierailija
73/80 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 65E kuppi, jos ostan changelta niin 65F. Olen kohtuullisen hoikka ja minulla ylimääräiset kilot kerääntyvät reisiin ja sellaiseksi pömppömahaksi, ei vyötärölle. 65 ympärysmitta ei siis millään tavalla purista tai ahdista. Opiskelijana ei ole kaikkein ihaninta käyttää yhtiin alusvaatteisiin vähintään sitä 50 euroa, mutta minkäs teet. Monilla muilla kavereillani ympärysmitta on n.70-75 ja tissit sellaista B-D luokkaa.

Vierailija
74/80 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 65F, kun olin teini vailla yhtään ylimääräistä rasvaa, erittäin sirorakenteinen ja pitkä. Funky Ladyn koko, ei Changen. Nykyään jossain määrin lihoneena koko on 70H/75G. Ostan mieluummin itse tuon 75:n, koska en pidä siitä, että rintaliivit pureutuvat syvälle selkäläskeihin. Oikea koko on parin Funky Ladyn myyjän mukaan 70H.

Mäkään en usko, että noita ympärysmitaltaan 65-senttisiä on niin paljon kuin annetaan ymmärtää. Mä olin ihan uskomattoman pieni siihen aikaan kuin mulla oli, vyötärönympäryskin 55 cm, siis todella TIKKU! Ei sen kokoisia naisia näe kuin aniharvoin.

Mutta onhan se kivaa jos saa antaa itsestään hoikemman kuvan kuin todellisuudessa on. Harmiton valkoinen valhe.

Vierailija
75/80 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ostaa liian suuren ympärysmitan yksinkertaisesti siitä syystä, että pienempää ympärysmittaa on todella vaikea saada.

Toinen syy voi olla se, että pienissä ympärysmitoissa voi olla aika kummalliset mittasuhteet, eli kupit ovatkit yhtä laajat kuin isommissa, jolloin ympärysmitasta jopa 2/3 on kuppeja ja siitä taas seuraa, että kupit (ja tissit) ovat vähintään kainalossa. Silloin kaari painaa ja se ei ole hyvä.

Kolmas syy on se, että ne erikoisemmat koot eivät ole koskaan tarjouksessa vaan ne maksavat paljon enemmän.

Vierailija
76/80 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä perus kauppoihinkin tulisi laajempi valikoima liivejä, jos asiakkaat niitä pyytäisivät eivätkä tyytyisi 75-90 A-D kokoiseen tarjontaan :-)

Vierailija
77/80 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mut taas on naurettu pihalle täältä palstalta joskus kun olen kertonut liivikookseni 80D. Kun painan 124kg... Että ei ole totta, ei voi olla totta näillä kiloilla olla noin siro yläosasta. No mutta kun olen! Juuri eilen ostin Finnwear+-malliston liivit, koko 80D on just passeli, hakaset menee just viimeisimpään kiinni, ei kiristä ei purista, tissit pysyy kupeissa. Juu, ne mun läskit on lähinnä lantiolla ja reisissä, pohkeissa, että sitä mallia sittennii... Freak!

Vierailija
78/80 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 11:16"]

Mulla oli 65F, kun olin teini vailla yhtään ylimääräistä rasvaa, erittäin sirorakenteinen ja pitkä. Funky Ladyn koko, ei Changen. Nykyään jossain määrin lihoneena koko on 70H/75G. Ostan mieluummin itse tuon 75:n, koska en pidä siitä, että rintaliivit pureutuvat syvälle selkäläskeihin. Oikea koko on parin Funky Ladyn myyjän mukaan 70H.

Mäkään en usko, että noita ympärysmitaltaan 65-senttisiä on niin paljon kuin annetaan ymmärtää. Mä olin ihan uskomattoman pieni siihen aikaan kuin mulla oli, vyötärönympäryskin 55 cm, siis todella TIKKU! Ei sen kokoisia naisia näe kuin aniharvoin.

Mutta onhan se kivaa jos saa antaa itsestään hoikemman kuvan kuin todellisuudessa on. Harmiton valkoinen valhe.

[/quote]

Vartaloita on eri mallisia. Päärynällä mitta rinnan alta ja vyötäröltä voi olla samaa luokkaa, ei 65 sentin liivimittaan tarvita 55-senttistä vyötäröä, vajaa 70-senttinen riittää. Siihen taas ei erityisen hoikka tarvitse olla, siro ja lyhyt normaalipainoinen voi helposti olla kokoa 65. Liivit ei pureudu selkäläskeihin kun selässä ei ole läskiä, ne on lantiolla ja reisissä.

Minulla (päärynällä) on paino vaihdellut aikuisiällä 15 kiloa, mutta liivien ympärysmitta on pysynyt koko ajan samana (65). Housuissa eroa on ollut kolmen koon verran. Pituutta on muutaman sentin päälle 160 ja paino normaali. Mielelläni olisin isompi, jotta saisin liivejä marketistakin mutta minkäs teet, selkää ja hartioita on hankala kasvattaa

Vierailija
79/80 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mittani ihan rintojen alta on 90 cm ja rintojen päältä 107 cm eli olenko sitten iso vai keskikokoinen rinnoiltani? Minulle menee Changen liiveistä koko 85H.

Vierailija
80/80 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 13:03"]

Minun mittani ihan rintojen alta on 90 cm ja rintojen päältä 107 cm eli olenko sitten iso vai keskikokoinen rinnoiltani? Minulle menee Changen liiveistä koko 85H.

[/quote]

Korjaus tuohon eli päältä mitta olikin 116 cm liivit päällä kai jotenkin väärin katsoin. Läskiä ei rinnan alla juurikaan ole eli rintakehä vaan iso.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi