rintaliivien koko??
olen tässä jo jonnii aikaa miettinyt että mistä johtuu se, että nykyään muka kaikki naiset on liivikooltaan jotain 65F luokkaa??? mistä lähtien suomalaiset naiset on muka ympärysmitaltaan tulleet noin pieniksi?? ja eikö F kuppi oo jo melko iso??
Kommentit (80)
Mulla liivit on 70A Ja mä kyllä tikahtuisin, jos yhtään pienempi olis ympärysmitta. Ok, tissit on pienet (varsinkin lasten jälkeen... Ennen imetyksiä oli sentään B :P)
Nytkin meinaa illasta alkaa ahistaa liivit ja joutuu availemaan hakaset... Ja mä olen kuitenkin aika pieni noin kokonaisuudessaan, 164cm ja painan 47kg... En voi käsittää mimmosia rimpuloita ne on jotka käyttää 65cm rintsikoita :O Itsekin olen semmonen riisikeppi, että hyvä kun ei kylkiluut paista. (43-kilosena ne paistaa... Testattu muutaman kerran, kun paino "vähän" putos imettäessä...) Ite en kyllä suurin surminkaan tunkis semmosia päälleni. Onneks ei oo semmosia roikotettavia, joita kovasti tarttis tukea ;D
Imetysaikana mun liivit oli kokoa 70C ja silloin mulla oli MUN mielestä semmoset "normaalikokoiset" tissit... Että jo vain kuulostaa 70F vähän suuren sorttiselta...
ehkä jopa päin vastoin.
Olen 163cm ja 52kg. Liivikoko on 65E. 70 yleensä tuntuu uloimmassa hakasessa vähän löysiltä ja nousevat helposti selkäpuolelta ylös päin.
eli aikas pieni, sekä ympärys, että rinnat :D
65 ympärysmitta tuntuu kyllä tosi pieneltä.. eipä katukuvassa nay, muuta kun ehkä teinit, jotka vois olla sen 65ympärys....
Naiset haluu vaa uskotella itselleen että on "pieniä" ;D (vaikka kaikki tursuaa yli)
et jos mitta rinnan alta on 75cm niin liivin tulis olla kokoa 70...? Miksi? Siinähän se kangas just venyy ja vanuu ennen aikojaan, jos sitä pitää heti olla hullun lailla ympärilleen kiskomassa...
eli aikas pieni, sekä ympärys, että rinnat :D
65 ympärysmitta tuntuu kyllä tosi pieneltä.. eipä katukuvassa nay, muuta kun ehkä teinit, jotka vois olla sen 65ympärys....
Naiset haluu vaa uskotella itselleen että on "pieniä" ;D (vaikka kaikki tursuaa yli)
En vain ymmärrä miksi liiviliikkeen myyjä väkisin myisi väärän kokoiset liivit? Ja miksi koko 65 on parempi kuin 70, ei nouse selästä, eikä heti tarvitse laittaa sisimpään hakaseen.
En ole mikään teini, tosin teinistä asti olen saman kokoinen ollut.
eli aikas pieni, sekä ympärys, että rinnat :D 65 ympärysmitta tuntuu kyllä tosi pieneltä.. eipä katukuvassa nay, muuta kun ehkä teinit, jotka vois olla sen 65ympärys.... Naiset haluu vaa uskotella itselleen että on "pieniä" ;D (vaikka kaikki tursuaa yli)
plus että monessa erikoiliikkeessä ihan myymällä myydään noita erikoiskokoja joita ei juuri muualta saa!!!
on känt mittauttamassa ittensä jossain erikoisliikkeessä ja saaneet noit ihme 65G tai 70F kokoja. No, niitähän ei sit saakaan kuin just siitä liikkeestä hirveeseen hintaan....
Mä en tajuu et jos mitta rinnan alta on 75cm niin liivin tulis olla kokoa 70...? Miksi? Siinähän se kangas just venyy ja vanuu ennen aikojaan, jos sitä pitää heti olla hullun lailla ympärilleen kiskomassa...
joltain liivimyyjältä kysyä? Eikä ne liivitkään aina samaa mittaa ole, onhan niissä niitä hakasia pari kolmekin riviä. Minulla mitta rintojen alta vähän alle 70 ja liivit 65, ei tarvitse hullun lailla kiskoa ympärilleen eivätkä soi päällä.
on känt mittauttamassa ittensä jossain erikoisliikkeessä ja saaneet noit ihme 65G tai 70F kokoja. No, niitähän ei sit saakaan kuin just siitä liikkeestä hirveeseen hintaan....
ja sieltä onneksi saa liivejä myös kohtuuhintaan. Kyllä niitä pienempiä varmaan muualtakin löytyy, jos jaksaa lähtä kauppoja koluamaan. Ehkä nyt ei ihan joka perus Prismasta tai Cittarista mutta vaatekaupoista.
ja sieltä onneksi saa liivejä myös kohtuuhintaan. Kyllä niitä pienempiä varmaan muualtakin löytyy, jos jaksaa lähtä kauppoja koluamaan. Ehkä nyt ei ihan joka perus Prismasta tai Cittarista mutta vaatekaupoista.
niillähän on ihan todistetusti ja myyjänkin suusta kuultunut pienemmät mitat liiveissä kuin yleensä muilla valmistajilla.
Eli Changen 70F vastaa muiden valmistajien 75E:tä.
rintakehän ympärysmitta rintojen alta on 68cm, eli rintaliiveissä koko 65
Rinnat on C ja eivät todellakaan isot.
Imetysaikana oli 65E ja rinnat oli todella suuret muuhun kokoon verrattuna. Niin suuret, että sanoin miehellekin, etten tajua miksi kukaan sellaisia lolloja itselleen haluaisi.
Vuosien ajan käytin kokoa 80B, eli sitä "normikokoa" ja kaarituet painoivat aina jostain, lisäksi oli aivan mahdottoman vaikeaa löytää liivejä, joissa rinnat istuivat kauniisti.
Sitten liiviliikkeessä ottivat mitat ja muutuui tuo 80B kokoon 65C tai joissain liiveissä 65D ja istuvuus parani heti, Siitä koosta istuu huomattavasti useampi mallikin oikein.
Koko mitattu sekä funky ladyssa, että changella ja tulos molemmissa sama, joten eivätköhän osaa hommansa :)
Niin ja miksi varketeista ja ketjuliikkeistä ei löydy noita 65 kokoja, johtuu siitä, että niihin liikkeisiin tilataan sitä mikä myy ja kun suurin osa naisista uskollisesti käyttää sitä 75-80 kokoa vaikka pienempiä oikeasti olisivat, niin sitä kokoa sitten kauppoihin tilataan.
Toivottavasti tilanne muuttuu, kun useammat naiset löytävät oikean kokonsa ja alkavat pyytämään kauppoihin kokoaan.
Niin ja kuppikoko on muuten eri koossa 65E ja 80E
se kuppikin pikkasen pienenee kun ympärys pienenee.
niillähän on ihan todistetusti ja myyjänkin suusta kuultunut pienemmät mitat liiveissä kuin yleensä muilla valmistajilla.
Eli Changen 70F vastaa muiden valmistajien 75E:tä.
No väliäpä hällä, eipä silti löydy kovin helposti sopivia liivejä muista kaupoista. Vaikka olisikin kokoa isompi oikesti, niin silti pitäisi etsiä 70DD. Ja esim seppälässa koot 70 on jotain luokkaa b tai c.
on koko 70 C tai B, riippuen mallista/merkistä. Ja melkein samankokoisia on kyllä kaikki tututkin.. Ja mä olen 170cm ja 56kg. Mielestäni mulla on ihan sopusuhtaiset tissit! En kyllä oikeesti tiedä ketään 65F-H kokoista.. Kyllä ne on sit muutenkin rehevämpiä naisia joilla on iso kuppi. Lähinnä jotain 80-85 ympäryksellä..
Ja mä kyllä tikahtuisin, jos yhtään pienempi olis ympärysmitta. Ok, tissit on pienet (varsinkin lasten jälkeen... Ennen imetyksiä oli sentään B :P)
Nytkin meinaa illasta alkaa ahistaa liivit ja joutuu availemaan hakaset... Ja mä olen kuitenkin aika pieni noin kokonaisuudessaan, 164cm ja painan 47kg... En voi käsittää mimmosia rimpuloita ne on jotka käyttää 65cm rintsikoita :O Itsekin olen semmonen riisikeppi, että hyvä kun ei kylkiluut paista. (43-kilosena ne paistaa... Testattu muutaman kerran, kun paino "vähän" putos imettäessä...) Ite en kyllä suurin surminkaan tunkis semmosia päälleni. Onneks ei oo semmosia roikotettavia, joita kovasti tarttis tukea ;D
Imetysaikana mun liivit oli kokoa 70C ja silloin mulla oli MUN mielestä semmoset "normaalikokoiset" tissit... Että jo vain kuulostaa 70F vähän suuren sorttiselta...
Mulla napakka mitta rintojen alta on 70cm
enkä kyllä tasan survo silti päälleni 65cm rintsikoita... 70cm en ees pidä vikassa hakasessa, kun alkaa ahistaa...
rintakehän ympärysmitta rintojen alta on 68cm, eli rintaliiveissä koko 65
Rinnat on C ja eivät todellakaan isot.
Imetysaikana oli 65E ja rinnat oli todella suuret muuhun kokoon verrattuna. Niin suuret, että sanoin miehellekin, etten tajua miksi kukaan sellaisia lolloja itselleen haluaisi.
Vuosien ajan käytin kokoa 80B, eli sitä "normikokoa" ja kaarituet painoivat aina jostain, lisäksi oli aivan mahdottoman vaikeaa löytää liivejä, joissa rinnat istuivat kauniisti.
Sitten liiviliikkeessä ottivat mitat ja muutuui tuo 80B kokoon 65C tai joissain liiveissä 65D ja istuvuus parani heti, Siitä koosta istuu huomattavasti useampi mallikin oikein.
Koko mitattu sekä funky ladyssa, että changella ja tulos molemmissa sama, joten eivätköhän osaa hommansa :)Niin ja miksi varketeista ja ketjuliikkeistä ei löydy noita 65 kokoja, johtuu siitä, että niihin liikkeisiin tilataan sitä mikä myy ja kun suurin osa naisista uskollisesti käyttää sitä 75-80 kokoa vaikka pienempiä oikeasti olisivat, niin sitä kokoa sitten kauppoihin tilataan.
Toivottavasti tilanne muuttuu, kun useammat naiset löytävät oikean kokonsa ja alkavat pyytämään kauppoihin kokoaan.Niin ja kuppikoko on muuten eri koossa 65E ja 80E
se kuppikin pikkasen pienenee kun ympärys pienenee.
Tosin changen koossa, kun joku tuossa mainitsi eroavaisuuksista.
Ei ole mitkään todella isot rinnat tai "lollot". Tällaiset kouraan sopivat eikä mitenkään muuhun kroppaan sopimattomat. Ei sellaiset, että kaikki uudet tuttavuudet tai kadulla vastaan kävelijät niihin kiinnittäisivät huomiota.
Change myy vaan omia liivejään, ei mitään eri merkkisiä liivejä.
Kaikki on samaa mittaaluokkaa vähän pienempine kuppeineen ja ympräysmittoineen. kiinassa nääs valmistettuja.
Change myy vaan omia liivejään, ei mitään eri merkkisiä liivejä.
Kaikki on samaa mittaaluokkaa vähän pienempine kuppeineen ja ympräysmittoineen. kiinassa nääs valmistettuja.
jos tulee jostain muualta sitten liivejä katteltua. Eli 65E=70DD, vai onko heillä ihan mitä sattuu kokoa?
Ja mä kyllä tikahtuisin, jos yhtään pienempi olis ympärysmitta. Ok, tissit on pienet (varsinkin lasten jälkeen... Ennen imetyksiä oli sentään B :P)
Mulla napakka mitta rintojen alta on 70cm
enkä kyllä tasan survo silti päälleni 65cm rintsikoita... 70cm en ees pidä vikassa hakasessa, kun alkaa ahistaa...
tai jopa 80 riippuen liiveistä. Ja tuon kokoiset menee sopivasti päälle, isommat nousee selästä ja väliin saa tungettua vaikka päänsä.
Ja mä kyllä tikahtuisin, jos yhtään pienempi olis ympärysmitta. Ok, tissit on pienet (varsinkin lasten jälkeen... Ennen imetyksiä oli sentään B :P) Nytkin meinaa illasta alkaa ahistaa liivit ja joutuu availemaan hakaset... Ja mä olen kuitenkin aika pieni noin kokonaisuudessaan, 164cm ja painan 47kg... En voi käsittää mimmosia rimpuloita ne on jotka käyttää 65cm rintsikoita :O Itsekin olen semmonen riisikeppi, että hyvä kun ei kylkiluut paista. (43-kilosena ne paistaa... Testattu muutaman kerran, kun paino "vähän" putos imettäessä...) Ite en kyllä suurin surminkaan tunkis semmosia päälleni. Onneks ei oo semmosia roikotettavia, joita kovasti tarttis tukea ;D Imetysaikana mun liivit oli kokoa 70C ja silloin mulla oli MUN mielestä semmoset "normaalikokoiset" tissit... Että jo vain kuulostaa 70F vähän suuren sorttiselta...
Mulla napakka mitta rintojen alta on 70cm enkä kyllä tasan survo silti päälleni 65cm rintsikoita... 70cm en ees pidä vikassa hakasessa, kun alkaa ahistaa...
tai jopa 80 riippuen liiveistä. Ja tuon kokoiset menee sopivasti päälle, isommat nousee selästä ja väliin saa tungettua vaikka päänsä.
Kai ymmärrätte että liivien venyvyydessä on erojä? Koristeelliset juhlakäyttöön tarkoitetut pitsiliivit eivät veny kuten arki- tai t-paitaliivit. Eli ne joustavat enemmän. Siksi jos mitattuna koko olisi 70cm, niin joustava ja muava 65 ei ole tiukka, mutta joustamattomamna juhlaliivinä tai markettiliivinä varmasti puristaa.
Ja mä kyllä tikahtuisin, jos yhtään pienempi olis ympärysmitta. Ok, tissit on pienet (varsinkin lasten jälkeen... Ennen imetyksiä oli sentään B :P) Nytkin meinaa illasta alkaa ahistaa liivit ja joutuu availemaan hakaset... Ja mä olen kuitenkin aika pieni noin kokonaisuudessaan, 164cm ja painan 47kg... En voi käsittää mimmosia rimpuloita ne on jotka käyttää 65cm rintsikoita :O Itsekin olen semmonen riisikeppi, että hyvä kun ei kylkiluut paista. (43-kilosena ne paistaa... Testattu muutaman kerran, kun paino "vähän" putos imettäessä...) Ite en kyllä suurin surminkaan tunkis semmosia päälleni. Onneks ei oo semmosia roikotettavia, joita kovasti tarttis tukea ;D Imetysaikana mun liivit oli kokoa 70C ja silloin mulla oli MUN mielestä semmoset "normaalikokoiset" tissit... Että jo vain kuulostaa 70F vähän suuren sorttiselta...
Mulla napakka mitta rintojen alta on 70cm enkä kyllä tasan survo silti päälleni 65cm rintsikoita... 70cm en ees pidä vikassa hakasessa, kun alkaa ahistaa...
Kai ymmärrätte että liivien venyvyydessä on erojä? Koristeelliset juhlakäyttöön tarkoitetut pitsiliivit eivät veny kuten arki- tai t-paitaliivit. Eli ne joustavat enemmän. Siksi jos mitattuna koko olisi 70cm, niin joustava ja muava 65 ei ole tiukka, mutta joustamattomamna juhlaliivinä tai markettiliivinä varmasti puristaa.
Suurin osa ostettu marketista, mutta muutamat ihan liikkeestäkin, ja missään ei ole yli 85 ympärys.
ehkä jopa päin vastoin.
Olen 163cm ja 52kg. Liivikoko on 65E. 70 yleensä tuntuu uloimmassa hakasessa vähän löysiltä ja nousevat helposti selkäpuolelta ylös päin.