Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1v1kk ja lehmänmaito

Vierailija
15.02.2011 |

Vauvoillahan on se raja, kuinka paljon saa korviketta antaa.. Syynä tähän taisi olla se, että jos liikaa saa korviketta niin munuaiset(?) eivät kestä. Olen aloittanut hieman ennen vuoden ikää sekoittamaan lapselle kevytmaitoa korvikkeeseen.

Nyt olisi aika jättää korvike kokonaan pois ja tässä mietiskelenkin että onko lehmänmaidossa myös jotain " rajaa " kuinka paljon uskaltaa sitä maitoa lapselle antaa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon ikäinen juo enää korviketta???

Vierailija
2/7 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juoneet tuon ikäisenä niin paljon halusivat.

Aloitin totuttamisen n.10kk ikäisenä,siis sillä sekoituksella.Kellekkään ei tullut mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kukaan sitä hirveästi juonut,kun kuitenkin kunnon ruoka on jo se pääasiallinen ravinto.

Vierailija
4/7 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kumpikin maitovauvoja ollut ja nyt nuorempi tasan 1 ja juo varmaaan sen 8-10dl maitoa päivässä. Tuttelilla on menty ihan 1-vuotispäivään asti, kun ollaan laiskoja ja Tuttelia ei tarvi lämmittää... No, nyt parina päivänä olen antanut tavallista maitoa päivällä ja ripulia tullut. Yöllä ja yötä vasten mennään varmaan vielä korvikkeella hetki.

Esikoinen joi viimeiset kerrat koviketta 1v5kk. Oli Suomessa jo lopettanut, mutta käytiin matkalla Thaimaassa ja otin mukaan lämpimässä säilyvää Tuttelia aamu- ja iltamaidoksi. Eihän siinä mitään vikaa ole paitsi korkea litrahinta. Periaatteessa mä voisin itskein juoda sitä, jos se maistuisi paremmalta ja olisi halvempaa...

Vierailija
5/7 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisältää myös muut maitotuotteet; jukurtit, rahkat yms

Vierailija
6/7 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavalliseen maitoon monta kuukautta? Hassua sillä korvikehan on lehmänmaitoon tehtyä joten jos siitä jotain oireita olisi tullut niin sen olisi jo huomannut. Ei mun mielestä maidolla ole mitään rajaa mutta ei sillä kannata lapsen mahaa täyttää, kun lapsen pitäisi ihan normaali ruokaa syödä, että kasvaa.

Vierailija
7/7 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yli litran taas aika turhaa. Ruokajuomana maitoa tuskin voi liikaa juoda (ellei sitten jää syömättä, jos täyttää vatsan maidolla), mutta janojuomaksi anna vettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme