Ne, jotka synnyttää ennen laskettua aikaa, ei tiedä odotuksesta yhtään mitään!
Miten saan pään pysymään kasassa? Laskettu aika meni vasta pari päivää sitten ja tuntuu, etten pysty minuuttiakaan ajattelemaan muuta kuin tulevaa synnytystä. Koska se oikein alkaa? Alkaako se edes? Joudunko käynnistykseen? Onko kaikki hyvin? En nuku yöllä, kun tarkistelen, onko lapsivedet mahdollisesti mennyt. Joko supistaa? Suoraan sanoen olen ihan mielipuoli!
Joten: Miten selvitä loppuajasta? Mahdollisesti vielä kahdesta viikosta!!!
Kommentit (73)
Unettomuus, liitoskivut, ennenaikaisen synnytyksen uhka, mielenterveysongelmat... Mitä ne sitten ovat jos eivät vaivoja?? Huonokuntoiselta todellakin vaikutit, ehkä sinua ei vaan ole luotu olemaan raskaana ja saamaan lapsia :-(
Näin empatiakyvytöntä ja ilkeää ihmistä ei toivoisi kenenkään lapsiparan joutuvan äidikseen kutsumaan. Häpeäisit.
Ei mullakaan mitä raivosupistuksia ollut esikoisesta ( tai siis pahempia kuin helvetilliset kuukautiskivut), mutta niin vaan löydin tieni sairaalaan ponnistamaan. Eli kyllä sen tiesi, vaikkei ihan mahdottomaksi ehtinyt mennäkään.
Enpä tiennyt supistuksista.=) Ekassa verenvuoto ja ambulanssilla sairaalaan, toisessa vihreä, mönjäinen lapsivesi joten lähdin sairaalaan.
selviä merkkejä siitä, milloin sairaalaan pitää lähteä?
Millainen idiootti pitää olla ettei noista tajua?
että ensin sanot ettei kunnolla ole mitään vaikutusta ja perään latelit kuinka huonokuntoinen olit ja kuinka kamalaa oli. Itse olin loistokunnossa ja oli suorastaan ihanaa. Eli siis...
" Huonokuntoiselta todellakin vaikutit, ehkä sinua ei vaan ole luotu olemaan raskaana ja saamaan lapsia :-(" Tämä oli TODELLA tahdittomasti ja ilkeästi sanottu. Ja ihan takuulla sanoit sen vain ja ainoastaan loukataksesi. Vaikka olisi ollut laiha huippu-urheilija ei se olisi estänyt kamalia liitoskipuja, unettomuutta eikä ennenaikaisia supistuksia. Minä olen unelmasynnyttäjä ja synnytykseni oli todella helppo mutten ikimaailmassa olisi niin ilkeä että menisin sanomaan jollekin raskaan synnytyksen kokeneelle että ehkäpä sinua ei ole luotu suomaan lapsia.
Eiköhän tällä palstalla ole vähän pahempiakin juttuja kirjoiteltu? Kenen itsetunto on niin herkkä, ettei kestä tuollaista kommenttia täysin tuntemattomalta av-palstalla?
Ja mitä sitten, jos jonkun kroppa renkkaa raskauden aikana? Mitä sitten jos jotakuta ei ole fyysisiltä ominaisuuksiltaan tarkoitettu lasta kantamaan ja synnyttämään? Ei se äitiydestä ja rakkaudesta lapseen kerro vielä yhtään mitään.
En ymmärrä teitä. Mahtaa elämä olla vaikeaa jos kaikesta ottaa itseensä.
"piinaavat viimeiset viikot" ???? Miten raihnaisia ja huonokuntoisia te mammat oikein olette? Itselläni kaksi viikkoa rv40-> oli ihania. Jokaisessa neljässä raskaudessa. Mutta olenkin hyväkuntoinen ja liikunnallinen, en ylipainoinen.
Olin maratonkunnossa ennen raskauden alkua, muutaman ensimmäisen kuukauden aikana jaksoinkin vielä juosta rauhallisia parin tunnin lenkkejä, kunnes lenkit loppuivat kuin seinään SUPISTELUJEN vuoksi. Ehkä sitten kohtuni oli mukaasi ihan rapakunnossa? Liikuntaa jatkoin niin pitkälle raskauteen kuin jaksoin, koko ajan omaa kehoani kuunnellen, eli aina kun jokin aktiviteetti alkoi supistuttaa, jätin sen väliin. Et kyllä mulle nousi hieman tatti otsaan, kun liikunnallisena ja hyväkuntoisena en pystynyt viimeisen puolentoista kuukauden aikana kävelemään kivutta edes lähikiskalle. Loppumetreillä ihan kaikki aiheuttivat supisteluja ja pää painoi lantiossa välillä ihan minne sattuu. Noin kuukausi ennen laskettua aikaa erehdyin ottamaan noin kolme juoksuaskelta ehtiäkseni bussiin, ja seuraavan viikon aikana tuntui siltä, kun joku olisi lyönyt rautakangella suoraan nivusiin. Kilpirauhanen toimi ihan ylikierroksilla, oli tuskallisen kuuma ja hiki valui ihan säästä riippumatta. Ja tietenkin raskauden loppumetrit osuivat kuumimpaan kesään miesmuistiin. Että revi tosta ihanaa.
että ensin sanot ettei kunnolla ole mitään vaikutusta ja perään latelit kuinka huonokuntoinen olit ja kuinka kamalaa oli. Itse olin loistokunnossa ja oli suorastaan ihanaa. Eli siis...
" Huonokuntoiselta todellakin vaikutit, ehkä sinua ei vaan ole luotu olemaan raskaana ja saamaan lapsia :-(" Tämä oli TODELLA tahdittomasti ja ilkeästi sanottu. Ja ihan takuulla sanoit sen vain ja ainoastaan loukataksesi. Vaikka olisi ollut laiha huippu-urheilija ei se olisi estänyt kamalia liitoskipuja, unettomuutta eikä ennenaikaisia supistuksia. Minä olen unelmasynnyttäjä ja synnytykseni oli todella helppo mutten ikimaailmassa olisi niin ilkeä että menisin sanomaan jollekin raskaan synnytyksen kokeneelle että ehkäpä sinua ei ole luotu suomaan lapsia.
Eiköhän tällä palstalla ole vähän pahempiakin juttuja kirjoiteltu? Kenen itsetunto on niin herkkä, ettei kestä tuollaista kommenttia täysin tuntemattomalta av-palstalla? Ja mitä sitten, jos jonkun kroppa renkkaa raskauden aikana? Mitä sitten jos jotakuta ei ole fyysisiltä ominaisuuksiltaan tarkoitettu lasta kantamaan ja synnyttämään? Ei se äitiydestä ja rakkaudesta lapseen kerro vielä yhtään mitään. En ymmärrä teitä. Mahtaa elämä olla vaikeaa jos kaikesta ottaa itseensä.
Minusta on olemassa hyvän käytöksen rajat. Ei ihan mitä tahansa voi toiselle ihmiselle sanoa. Vaikka kuinka olisi tuntematon ja netissä. Ja sitten kuitata että joo siis enhän mä mitään pahaa tarkoittanut, äläs nyt ole noin herkkänahkainen. En ole tuo jolle kommentoitiin, ei sillä.
Ei mullakaan mitä raivosupistuksia ollut esikoisesta ( tai siis pahempia kuin helvetilliset kuukautiskivut), mutta niin vaan löydin tieni sairaalaan ponnistamaan. Eli kyllä sen tiesi, vaikkei ihan mahdottomaksi ehtinyt mennäkään.
Enpä tiennyt supistuksista.=) Ekassa verenvuoto ja ambulanssilla sairaalaan, toisessa vihreä, mönjäinen lapsivesi joten lähdin sairaalaan.
selviä merkkejä siitä, milloin sairaalaan pitää lähteä? Millainen idiootti pitää olla ettei noista tajua?
Sinäkö se olet joka paskaa päivää purkaa täällä palstalla?? Kyse oli S-U-P-I-S-T-U-K-S-I-S-T-A. Minulla on niin korkea kipukynnys että jos "ah niitä kamalia " S-U-P-I-S-T-U-K-S-I-A olisin jäänyt odottamaan, olisin synnyttänyt kotiin. Muista merkeistä tajusin lähteä mutta kukahan se idiootti oli joka meinas minut käännyttää sairaalasta vaikka vuosin verta...
Ne joilla on helppo raskaus, ei tiedä vaikeasta raskaudesta yhtään mitään!
Ne joilla on helppo synnytys, ei tiedä vaikeasta synnytyksestä mitään!
Hölmö vastaus yhtä hölmöön aloitukseen :)
Eiköhän tällä palstalla ole vähän pahempiakin juttuja kirjoiteltu? Kenen itsetunto on niin herkkä, ettei kestä tuollaista kommenttia täysin tuntemattomalta av-palstalla? Ja mitä sitten, jos jonkun kroppa renkkaa raskauden aikana? Mitä sitten jos jotakuta ei ole fyysisiltä ominaisuuksiltaan tarkoitettu lasta kantamaan ja synnyttämään? Ei se äitiydestä ja rakkaudesta lapseen kerro vielä yhtään mitään. En ymmärrä teitä. Mahtaa elämä olla vaikeaa jos kaikesta ottaa itseensä.
Niin että "loukatun" vika kun kehtaa puuttua tuollaiseen suun soittoon. Minä en tuollaisen typeryksen pahan päivän purkautumisesta todellakaan loukkaantunut mutta siitä huolimatta se oli todella tökerösti sanottu ja tarkoituksena vain ja ainoastaan loukata. Mikä lie motiivi, sitä voi jokainen ääneen tai hiljaa miettiä :D
Mitä nyt reilu 8 kk odotus on, jos jää viimeiset pari viikkoa pois!!!!
Ne joilla on helppo raskaus, ei tiedä vaikeasta raskaudesta yhtään mitään! Ne joilla on helppo synnytys, ei tiedä vaikeasta synnytyksestä mitään! Hölmö vastaus yhtä hölmöön aloitukseen :)
mutta kylla ap:n aloitus vetaa pohjanoteerauksen tuossakin joukossa. Jos ei jaksa hyvin menneen raskauden jalkeen odottaa muutamia "ekstra" paivia (ja siinakin tuo ap:n narina lahtee siita, etta ap on ilmeisesti kasittanyt vaarin lasketun ajan merkityksen jonkinlaisena "erapaivana", johon mennessa vauva varmasti syntyy...) niin on kylla aika heikoissa kantamissa. Hiukan eri luokan asia on _aiheesta_ pelata (mahdollisesti kuukausikaupalla) lapsen kuolemaa tai vammautumista raskauskomplikaatioiden takia, ja viela enemman eri luokan asia on se, kun jotain ikavaa on jo tapahtunut... Eli hiukan suhteellisuudentajua toivotan ap:lle.
Pistättekö paremmaksi? Ja tiedän, mitä ne ylimenopäivät on!!!
Pistättekö paremmaksi? Ja tiedän, mitä ne ylimenopäivät on!!!
" Huonokuntoiselta todellakin vaikutit, ehkä sinua ei vaan ole luotu olemaan raskaana ja saamaan lapsia :-("
Tämä oli TODELLA tahdittomasti ja ilkeästi sanottu. Ja ihan takuulla sanoit sen vain ja ainoastaan loukataksesi. Vaikka olisi ollut laiha huippu-urheilija ei se olisi estänyt kamalia liitoskipuja, unettomuutta eikä ennenaikaisia supistuksia. Minä olen unelmasynnyttäjä ja synnytykseni oli todella helppo mutten ikimaailmassa olisi niin ilkeä että menisin sanomaan jollekin raskaan synnytyksen kokeneelle että ehkäpä sinua ei ole luotu suomaan lapsia.