Onko kukaan työskennellyt teleoperaattorin (esim. Sonera, DNA) asiakaspalvelussa? Millaista työtä?
Saako paljon kuraa niskaan? Jaksaako työtä muutamaa kuukautta kauempaa? Entä palkkaus?
Kommentit (30)
On aivan sama mitä aspa-työtä teet: nuo kokemukset ovat ikävä kyllä arkipäivää.
Onneksi kuitekin suurin osa asiakkaista osaa käyttäytyä.
Työ on parhaimmillaan äärettömän palkitsevaa!
Olen ollut. Kyttäystähän se on.
Pahimmillaan oli tilanne että työvuorossa oli tiimistä kaksi ihmistä, esimies ja se duunari joka vastaili puhelimeen. Esimies katselee raporteista että hyvinkö se vastaa, vaikka jos on jonoa niin tuossa tilanteessa järkevää olisi laittaa se tiimiesimieskin vastaamaan puhelimeen. Kyllähän sen näkee ihan ilman mitää raporttejakin, että onko se ainut duunari puhelimessa vai ei.
Todella mukavaa ja rentoa työtä, ja olen kerennyt tehdä eri töitä vuosien varrella monia. Jos olisin nuorempana tiennyt että tässä työssä tekee näin paljon rahaa niin olisin suoraan hakeutunut näihin töihin. Jos saat kuuden tunnin päivästä kahvia hörppiessä mukavassa tuolissa samalla asiakkaiden kanssa rupatellessa +3000€ / kk ja samalla kaikki edut mukaan lukien + uutuus puhelimet ja muita laitteita ja matkoja kilpailuista, niin kuka sellaisesta voisi pahaa sanoa.
Työ ei sovi kaikille, mutta itse esim en voisi vähempää välittää jos puhelimen toisessa päässä on kiukkuinen asiakas joka yrittää olla hankala vaikka kalliin hinnan takia, koska kuka on pakottanut ottamaan kalliin hinnan? Siinä kun voivottelet samalla kun selaat nettiä ja siirryt seuraavaan asiakkaaseen, niin tämä mielensäpahoittaja unohtuu heti ja seuraavalle asiakkaalle tekemään kauppoja. Kaikkien kanssa ei voi tehdä kauppaa ja jonkun toisen tuntemattoman henkilön huonon päivän ei kannata antaa pilata omaa, eli jos olet kuin minä niin ehdottomasti suosittelen.
Uudempia kokemuksia? Just tää ala mietinnässä..
Rento työporukka, sopii täydellisesti korona-ajan työksi 100% etäilyn vuoksi. Myöskään korona ei ole heijastunut palkkaan. Ei siis pelkoa työttömyydestä tai lomautuksista. Jo pelkkä pohjapalkka hyvä, siihen päälle bonukset niin oikein hyvin tulee toimeen. Hyvät etenemismahdollisuudet ja itsensä kehittämismahdollisuudet. Hyvät työsuhde-edut ja jattava työterveys.
Itseänikin kiinnostaa tää työ kovasti. Onko muillakin kuin DNA:lla 6 tunnin työvuorot?
Itse oon DNA:lla puhelinmyynnissä ja aspassa töissä, 6h työvuorot on ihan lepposet ja palkkataso 30h viikoilla about 2500 €/kk eli kertyy nyt kivasti rahaa säästöön ennen opintoja. On se työ kuitenkin sen verran yksitoikkosta ja varsinkin nyt etätöitä tehdessä puuduttavaa että en kyllä nyt yli vuotta tätä jaksaisi tehdä. Osa asiakkaista on tosi perseestä, osa taas kivoja eli kaikkia ääripäitä löytyy mutta suurin osa asiakkaista sijoittuu sinne keskelle. Vaikka työ on aika paskaa niin kyllä tästä paremmin tienaa kuin muista aspaduuneista joita ilman koulutusta voi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Itse oon DNA:lla puhelinmyynnissä ja aspassa töissä, 6h työvuorot on ihan lepposet ja palkkataso 30h viikoilla about 2500 €/kk eli kertyy nyt kivasti rahaa säästöön ennen opintoja. On se työ kuitenkin sen verran yksitoikkosta ja varsinkin nyt etätöitä tehdessä puuduttavaa että en kyllä nyt yli vuotta tätä jaksaisi tehdä. Osa asiakkaista on tosi perseestä, osa taas kivoja eli kaikkia ääripäitä löytyy mutta suurin osa asiakkaista sijoittuu sinne keskelle. Vaikka työ on aika paskaa niin kyllä tästä paremmin tienaa kuin muista aspaduuneista joita ilman koulutusta voi tehdä.
Tienaan täysillä tunneilla noin 12h/tunti. Vaihtaisin riemusta kiljuen työpäivät 6h päiviksi. Vielä jos saa tehdä etänä niin siinäpä porkkanaa millä jaksaa kuunnella ikäviäkin asiajkkaita. 2500e kk-palkka ei ole hyvä mutta parempi kuin nykyinen palkka. Mainitsinko jo lyhyet päivät? XD
Joten kysymys, miten näihin töihin pääsee?
Ihme kommentteja. Operaattorin aspassa on hyvät palkat, jos saa myytyä. 3000-4500 euroa kuussa riippuen kamppiksista.
Ei ole tainnut yksikään kuu jäädä alle 3000. Eli yli keskipalkan mennään ja työ on suht leppoista vielä.