Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyötyä tällaisesta hoidosta ns. lastensuojelu-lapselle?

Vierailija
21.02.2011 |

Minun yksi ystäväni sai toisen lapsensa alle vuosi sitten ja toisin kun esikoisensa kanssa (heidän esikoinen nyt 9v) niin tämän vauvan kanssa ei ole sujunut yhtä hyvin.

Nyt ystäväni tilanteeseen on jo puuttunut sosiaalitoimisto/lastensuojelu ja he ovat suositelleet, että ystäväni 10kk ikäinen menisi hoitoon 3-4päivänä viikossa ja olisi hoidossa 6tuntia. Syynä tuohon, että suosittelevat noin pienen hoitoon laittamista on mm. se, ettei ystäväni ulkoile lapsen kanssa ja asuvat oikeastaan ns. metsän keskellä eikä tämä lapsi näe muita ikäisiään, mitään rytmiä ei ole päivissä jne.

Minä olen jo pidempään epäillyt ystävälläni masennusta, tätä ei myönnä eikä suostu sen suhteen menemään tutkimuksiinkaan. Sosiaalityöntekijät epäilevät siis samaa.

Ystäväni hieman vastahakoisesti kyllä on suostunut tuohon kuopuksensa hoitoon laittamiseen, mutta hän ei aio antaa lapsensa olla kun kerran päivässä hoidossa ja vain 3tuntia. Sosiaalityöntekijät ovat yrittäneet puhua ystävälleni, ettei tuosta ole mitään apua ja että esim. kolmesti viikossa ja 6tuntia päivässä olisi parempi, sillon se hoito vastaisi tarkoitustaan.

Minä tunnen perhepäivähoitajan, jolle ystäväni lapsi on menossa hoitoon. Tällä hoitajalla on hyvä maine ja omat lapseni viihtyivät erinomaisesti tuolla hoitajalla enkä olisi voinut parempaa hoitopaikkaa toivoa.

En halua ihan yksityiskohtaisesti ystäväni tilanteesta kertoa, mutta voisinkohan mitenkään saada ystävääni muuttamaan mieltään, että antaisi lapsensa olla hoidossa vaikka kolmesti viikossa, jotta lapselle tulisi rytmi ja pääsisi ulos jne. Olen jo muistuttanut ystävääni, että meidän lapset viihtyivät hyvin tuolla hoitajalla ja molemmat lapsemme menivät hoitoon n. 9kk ikäisinä.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain vanhuksia varten. Hoitajaa kotiin ei tällä ystäväni perheellä ole varaa palkata ja ainoa vaihtoehto on vauvan hoitoon laittaminen, jotta ystäväni masennus ei aiheuta vauvalle vahinkoa. Tässä ystäväni kuitenkin hangottelee vastaan eikä haluaisi vauvan olevan hoidossa kun kerran viikossa 3tuntia ja tuo on liian vähän.

Lisäksi ystäväni pitäisi suostua menemään lääkäriin, jotta selviäisi onko hänellä masennus ja jos on niin sitten voisi toipua siitä. Ystäväni kuitenkin väittää kaiken olevan kunnossa, vaikka esim. miehensä on aivan toista mieltä.

ap

mutta kunta tarjoaa sitä nyt halvimmalla mahdollisella tavalla.

Jos lapsen ja perheen etua ajateltaisiin, perhe saisi kotiin apua - niin, että se isompi lapsi ulkoilisi jne. ja se hoitaja tekisi kotitöitä ja hoitaisi molempia lapsia niin, että äiti saisi levätä jne.

Nyt kunta periaatteessa huolehtii lastensuojelusta, mutta niin, että koko perhe ei hyödy, eikä edes se hoitoon passitettu vauva. Hänestä vaan saadaan nyt kirjattua ylös asioita niin, että jos perhe ei saa asioitaan järjestykseen, se isompi napataan huostaan.

Kunta kun saa valtionapua huostaanottoihin, mutta ei noihin tukitoimiin. Se johtaa sitten tällaiseen.

Vierailija
22/22 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noin pienen paikka on äidin luona!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla