Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tähän kasaan kaikki konstit säästää häissä!

Vierailija
21.02.2011 |

Tahtoo naimisiin ja juhlia häitä, mutta pienellä summalla, kiitos!:) Eli antakaa mulle parhaimmat säästövinkit.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät syyskuussa illalla. Ruokapuoli tulee paikallisesta ammattioppilaitoksesta ..eräs ryhmä tekee oppilastyönä koko menuun ..maksamme ainoastaan tukkuhinnan ruuasta.

Vierailija
22/34 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin aina haaveilen häistä ja suunnittelen vaikka mitä vaikka ei mua ole edes kosittu. Mulle tärkeintä olisi nimenomaan se,että voin kutsua paljon vieraita. Sukua ei ole kauheasti mutta haluaisin kutsua kaikki ystävät, kamalaa on jos täytyy joitakin jättää pois! Mulle on ihan sama sit taas se ruoka et mitä se on, en mä sitä ruokaa muistele sitten joskus vaan vieraita ja tunnelmaa :)

Kaikkihan nyt ajattelee eritavalla, mut minun mielestä hassua panostaa johonkin supermenuun ja täydelliseen mekkoon ym ja sit kuitenkin vaan muutama ihminen näkis sen mekon ja söis niitä ruokia. Nehän menis tavallaan hukkaan? Ehkä mä alan jo säästää jos vaikka joskus saisin ne mun unelma junttihäät järjestettyä :P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästettiin näin:

- häät pikkupaikkakunnalla (halvemmat tilat, halvempi työvoima)

- uuden sormuksen sijaan vaihdettiin entiset kihlat uudestaan alttarilla (oli mahdollista koska kihlat oli todella hienot meikäläisen mittapuun mukaan)

- ruokia ja tarjoiluja hoitamaan paikallisen kotitalouskoulun ope + muutama oppilas

- osan ruoista tein ite edellisenä päivänä

- viunakset itse hankittuna (ihan eri hintaluokkaa kuin ostaa ravintolasta annoshinnalla)

- hääpuku ostettiin vanhana (tosi upea ja uudenveroinen, ihan mun unelmapuku) ja miehen puku vuokrattiin

- kukkia tekemään sukulainen floristi-opiskelija

- hääautona autoharrastaja-sukulaisen museoauto, ei maksanu mitään

Vieraita oli n. 80 eli juurikaan ei karsittu siitä mitä haluttiin kutsua. Budjetti kaiken kaikkiaan n. 3000 euroa + häämatka. En sitten tiedä onko se vähän vai paljon.

Vierailija
24/34 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kirkko ei koristeluja kaipaa, hääkarkit, menut ja ohjelmat on ihan turhaa krääsää.

Vierailija
25/34 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juomaksi ei tarvita olutta, siideriä tai lonkeroa. Booli, laatikkoviinit ja alkujuoma kuohari tulevat edullisemmaksi.

Juhlapaikaksi nuorisoseurantalo tai vastaava maalta. Sen lisäksi että ne ovat halpoja, saa niden mukana yleensä joko vuokraan kuuluvana tai nimellistä korvausta vastaan riittävän suuren astiaston. Suuri etu on sekin, että tälläisen juhlapaikan saa yleensä käyttöönsä jo edellisenä päivänä, joten on hyvää aikaa pitää "kaveritalkoot" juhlapaikan koristelua varten. Itse poimitut kukat, tuoreet oksat, valkoiset liinat (vaikka kertakäyttöiset. Tulee paljon halvemmaksi kuin valmiin krääsän osto. lisäksi esim tyllistä, kauniinvärisistä palerinaruista ja muutamasta tekokukasta saa huimia seinä yms koristeita jos mielikuvitusta piisaa. (messuilta ja sinooperista ohjeita)

Hääauto löytyy varmasti tuttavapiiristä, kun vain rohkeasti kysyy. Saattaapa olla että samalla löytyy myös kuski joka on ikionnellinen päästessään häälahjan miettimisestä.

Vierailija
26/34 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ostakaa esim. keskustelupalstojen myydään-osiosta. Sama pätee hääpukuun, kenkiin, huntuihin yms.

Ei erilllisiä hää -ja heittokimppuja.

Vierailija
27/34 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkakaa sitä lohisoppaa niin paljon kuin voitte ja kutsukaa joka kumminkaima häihin. Lahjaksi vaaditte vain rahaa. Morsiamen ryöstö on kätevä tapa kerätä vielä vieraille jääneet irtohilut tarteen.

Vierailija
28/34 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää mikä on teille tärkeintä hyvissä juhlissa: ihmiset, paikka, musiikki, ruoka? Panostakaa eniten rahaa teille tärkeimpään asiaan.

Älkää kutsuko vieraita vain koska täytyy, älkää tehkö paikka kortteja, pöytäkoristeita jne. vain koska muillakin on.

Mutta vierailla pitää olla tarpeeksi tilaa istua, riittävästi ruokaa ja juomaa ja juhlatunnelmaakin pitää löytyä.

Vierailija
29/34 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvo on että bändissä EI kannata säästää! Siis jos sellaista olette hommaamassa. Eli jos tilanne on se että loistavan bändin saisi tonnilla ja joku ei-niin-loistava jengi kustantaisi 800€, niin ehdottomasti kannattaa ottaa tuo parempi. (hinnat pyöri noissa kun me menimme naimisiin) Mikään ei nimittäin latista tunnelmaa niin kuin huono bändi.

Vierailija
30/34 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin aina haaveilen häistä ja suunnittelen vaikka mitä vaikka ei mua ole edes kosittu. Mulle tärkeintä olisi nimenomaan se,että voin kutsua paljon vieraita. Sukua ei ole kauheasti mutta haluaisin kutsua kaikki ystävät, kamalaa on jos täytyy joitakin jättää pois! Mulle on ihan sama sit taas se ruoka et mitä se on, en mä sitä ruokaa muistele sitten joskus vaan vieraita ja tunnelmaa :) Kaikkihan nyt ajattelee eritavalla, mut minun mielestä hassua panostaa johonkin supermenuun ja täydelliseen mekkoon ym ja sit kuitenkin vaan muutama ihminen näkis sen mekon ja söis niitä ruokia. Nehän menis tavallaan hukkaan? Ehkä mä alan jo säästää jos vaikka joskus saisin ne mun unelma junttihäät järjestettyä :P

Mistä se tunnelma sitten syntyy? Ootko koskaan miettiny sitä? Ite mietin tota paljon eli juhlissa tärkeää on se tunnelma, mutta sen luominen ei oo niin yksinkertaista.

Vierailija
31/34 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-juhlapaikkana oma piha johon vuokrattiin iso teltta

-ystävät tekivät ruuat ja kakut häälahjaksi, maksoimme vain raaka-aineet n.300-400€/60henkeä

-hääpuvut vuokrattiin

-astiat vuokrattiin (astiavuokraus ei kovin kallista ole ottaen huomioon että siihen kuuluu yleensä aina myös niiden pesu)

-juomat tallinnasta

-kukat luonnosta

-lyhdyt n.40kpl pilttipurkeista

Vierailija
32/34 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääruoka: kermainen lohikeitto + paahdettua ruisleipää, voita + valkoviiniä tai olutta.

Ja kala-allergigoille/vegaaneille vaikkapa joku papu-chilikeitto, jossa myös vihanneshöystöä.

Alkuun slaavilainen meininki: vaikkapa itse leivottuja sämpylöitä, punajuuripestoa, suolakurkkua, sieni-sipulisalaattia ja hapankaalia + bissee/valko tai punaviiniä.

Kaiken ( mahdollisen ) haette suoran jostain tilalta - jauhot, punajuuret, tomaatit, keittovihannekset,sipulit jne.

Teette itse niin paljon, kuin osaatte ja loput tekee äiti ja anoppi ja isät, sisarukset ??

ltapalaksi niille, jotka jäävät bilettämän: Lihapiirakat nakilla, sinappi, ketsuppi + maito, bisse :)

Juomat tarjotaan juomapöydältä, jolloin jokainen saa hakea tarpeen mukaan juomansa itse.

Pöydissä vesikannut, joita on muuten syytä täyttää koko ajan; tämä kokemuksen äänellä - jos pöydissä on koko ajan vettä, jengi juo vähemmän alkoholia.

Juomat tietenkin Virosta.

Tosin Suomesta saa kyllä 5-6€:lla ihan juotavia viinejä..

Ja vieraita tietenkään ette kutsu, kuin max 50.

Tällä systeemillä ruokiin menis ehkä tonni.

Sit se juhlapaikka - valitse vanhin mahdollinen rakennus, josta saisit vuokrattua tilan - koska silloin on todennäköisempää, että puitteet ovat itsessään niin kauniit, ettet tarvitse mitään tilpehööriä koristeluun.

Jos juhlitte talvella, varmista, että mestassa saa poltaa kon tarpeeksi lämmin, että keittiö ja vessa toimii...ja että siellä saa polttaa kynttilöitä - mikään ei ole itsestäänselvyys.

Hae kirppikseltä valkoisia lakanoita ja ompele niitä yhteen - niistä saat pöytäliinat ja lautasliinatkin. Havuja pöydille ja jokaiseen pöytään yksi kaunis, ehkä valkoinen lasilyhty tai muutama erikokoinen lasipurkki, johon laitat jokaiseen kynttilän.

Vuokraa astiat Martoilta tai lainaa tutuilta kaikki VALKOISET ja KIRKKAAN LASIN väriset astiat käyttöönne; näin kattauksesta tulee kaunis, vaikka astiat olisivatkin eriparia.

Tee tunnelmaa valoilla, älä ankeilla pahvikoristeilla tms.

Hanki muutama lämmön kestävä, esim. punaruskea "kalvo", jotka asennat paloturvallisesti ( ota selvää, miten teet sen oikein ) muutaman lampun polttimon eteen - saat tilaan lämmintä valoa, joka tekee tilasta "teatterimaisen" ja tunnelmallisen. Irroita mahdolliset loisteputket; niiden valo on karmea.

Ole rohkea ja pyydä häälahjaksi paria kaverianne/sisaruksianne soittamaan musiikkia häihinne. Hyvät kajarit ja ipod/tietokone riittää - mutta setin pystyy rakentamaan vanhanaikaisestikin: levysoitin 8 olettaen, että sulla on LP-levyjä? ), cd-soitin ja kajarit - sekä mikseri, jonka ehkä joudut vuokraamaan ( n. 50€ ) tai sitten ostat sen omaksi jostain Hong Kong-myymälästä

( maksaa ehkä 25€, mut voi olla ihan kertakäytöinen..).

Koko Dj-setti vuokrattuna maksaa n. 300€, riippuen missä asut, toi on pääkaupunkiseudun hinta.

Mitäs vielä...etsi hääpuku käytettynä ja/tai käytä luovuuttasi. Esim. hanki valkoinen, yksinkertainen, vaikkapa hihaton mekko ja vuokraa tai osta siihen päälle valkoinen keeppi, kaulaan yksinkertaiset helmet ja hiuksiin yksi isohko kukka, kengiksi vaikkapa valkoiset tennarit -mutta mielellään kuitenkin korkokengät.

( Keeppejä saa nyt varmaan alennuksella - n. 50€, esim. Aleksi 13 ).

T: yks kuumeinen ja turhautunut

Vierailija
33/34 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääruoka: kermainen lohikeitto + paahdettua ruisleipää, voita + valkoviiniä tai olutta.

Ja kala-allergigoille/vegaaneille vaikkapa joku papu-chilikeitto, jossa myös vihanneshöystöä.

Alkuun slaavilainen meininki: vaikkapa itse leivottuja sämpylöitä, punajuuripestoa, suolakurkkua, sieni-sipulisalaattia ja hapankaalia + bissee/valko tai punaviiniä.

Kaiken ( mahdollisen ) haette suoran jostain tilalta - jauhot, punajuuret, tomaatit, keittovihannekset,sipulit jne.

Teette itse niin paljon, kuin osaatte ja loput tekee äiti ja anoppi ja isät, sisarukset ??

ltapalaksi niille, jotka jäävät bilettämän: Lihapiirakat nakilla, sinappi, ketsuppi + maito, bisse :)

Juomat tarjotaan juomapöydältä, jolloin jokainen saa hakea tarpeen mukaan juomansa itse.

Pöydissä vesikannut, joita on muuten syytä täyttää koko ajan; tämä kokemuksen äänellä - jos pöydissä on koko ajan vettä, jengi juo vähemmän alkoholia.

Sit se juhlapaikka - valitse vanhin mahdollinen rakennus, josta saisit vuokrattua tilan - koska silloin on todennäköisempää, että puitteet ovat itsessään niin kauniit, ettet tarvitse mitään tilpehööriä koristeluun.

Jos juhlitte talvella, varmista, että mestassa saa poltaa kon tarpeeksi lämmin, että keittiö ja vessa toimii...ja että siellä saa polttaa kynttilöitä - mikään ei ole itsestäänselvyys.

Hae kirppikseltä valkoisia lakanoita ja ompele niitä yhteen - niistä saat pöytäliinat ja lautasliinatkin. Havuja pöydille ja jokaiseen pöytään yksi kaunis, ehkä valkoinen lasilyhty tai muutama erikokoinen lasipurkki, johon laitat jokaiseen kynttilän.

Vuokraa astiat Martoilta tai lainaa tutuilta kaikki VALKOISET ja KIRKKAAN LASIN väriset astiat käyttöönne; näin kattauksesta tulee kaunis, vaikka astiat olisivatkin eriparia.

Hanki muutama lämmön kestävä, esim. punaruskea "kalvo", jotka asennat paloturvallisesti ( ota selvää, miten teet sen oikein ) muutaman lampun polttimon eteen - saat tilaan lämmintä valoa, joka tekee tilasta "teatterimaisen" ja tunnelmallisen. Irroita mahdolliset loisteputket; niiden valo on karmea.

Ole rohkea ja pyydä häälahjaksi paria kaverianne/sisaruksianne soittamaan musiikkia häihinne. Hyvät kajarit ja ipod/tietokone riittää - mutta setin pystyy rakentamaan vanhanaikaisestikin: levysoitin 8 olettaen, että sulla on LP-levyjä? ), cd-soitin ja kajarit - sekä mikseri, jonka ehkä joudut vuokraamaan ( n. 50€ ) tai sitten ostat sen omaksi jostain Hong Kong-myymälästä

Koko Dj-setti vuokrattuna maksaa n. 300€, riippuen missä asut, toi on pääkaupunkiseudun hinta.

Mitäs vielä...etsi hääpuku käytettynä ja/tai käytä luovuuttasi. Esim. hanki valkoinen, yksinkertainen, vaikkapa hihaton mekko ja vuokraa tai osta siihen päälle valkoinen keeppi, kaulaan yksinkertaiset helmet ja hiuksiin yksi isohko kukka, kengiksi vaikkapa valkoiset tennarit -mutta mielellään kuitenkin korkokengät.

Vierailija
34/34 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita kutsukortissa, että vieraat maksavat ruokansa ja juomansa itse. Pyydä paljon ilmaisia "ystävänpalveluksia", äläkä missään nimessä korvaa niitä mitenkään jälkeen päin.

(Näin toiminut pariskunta lukeutuu nykyään entisiin ystäviin.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi