Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kouluikäinen lapsesi lähtee kaverinsa perheen kanssa hiihtilomalle.

Vierailija
21.02.2011 |

Paljonko annat hänelle rahaa mukaan ja mitä tarkotusta varten?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsen iästäkin.

Huono kyssäri, tarvitset vielä harjoitusta.

Vierailija
2/24 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustelet siis perheen vanhempien kanssa ja sen perusteella annat rahaa?! ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokikin matkat olisin maksanut, yöpymiset, hissiliput sun muut. Sitten antaisin ruokarahaa kaverin vanhemmille 10-20€/päivä, riippuen syövätkö ravintoloissa vai valmistavatko ruoat itse. Lapselle antaisin käyttörahaa n. 10€/päivä. Ja vielä sopisin kaverin vanhempien kanssa, että mahdolliset lisämenot maksettaisiin sitten matkan jälkeen.

Vierailija
4/24 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt ihan eri kustannusluokkaa olla viikko mökillä ja paahtaa vaahtokarkkeja tai lähteä laskettelukeskukseen.

Vaahtokarkit kassiin ja viiskymppiä (ja toki lapsen iän perusteellakin voi summa heitellä, ekaluokkalainen tyttö syö aika eri määrän kuin kuudesluokkalainen poika) kirjekuoreen ruokakuluihin.

Tai sit 250 hissilippuihin, rinneruokaan ja -kaakaoon etc...

Ja en ole toka vastaaja.

Vierailija
5/24 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eroa mennäänkö kaverin mummolaan (jossa varmaankin kotiruuat,silloin joku tuliainen tai ruokakassi tms mukaan) vai johonkin Lappiin vai kenties etelään tai mökille?!

Totta kai annan rahaa mukaan sen, mitä tarvitsee hiihtolippuihin, kylpylään tai mitä sitten tekevätkin ja vähän ylimääräistä karkin ostoon tms. Ja toki rahaa ruokaan, se riippuu sitten siitä mihin mennään, useinko syödään ulkona, tehdäänkö kotiruokaa, voinko antaa jotain ruokia kenties mukaan?

Vierailija
6/24 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi käyttörahaa noin 30 euroa/päivä. Riittänee ruokaan juuri ja juuri?

Vierailija
7/24 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matka, mökki ja itse tehty ruoka ei tule maksamaan hänelle mitään.

Meidän oli tarkoitus käydä ainakin 2 kertaa laskettelemassa ja kerran kylpylässä.

5pvä olemme reissussa.

Poika saa rahaa 25e, omat laskettelu kamat hänellä on.

Eihän tossa ole järkeä!

Jos lapseni pääsisi jonkun mukaan lomalle niin totta kai annan sen verran rahaa, ettei perhe joudu muuttamaan omia suunnitelmia. ap

Vierailija
8/24 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin siinä käy.

Vierailija
9/24 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka kanssa voi sitten sopia nämä asiat etukäteen. Meillä ollaan maksettu suoraan toisen perheen tilillekin,että on heidän helpompi matkalla maksaa esim. ravintolassa,kahvilassa,laskettelut yms. Kuin että yhdellä olisi sitä käteistä

Vierailija
10/24 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinaan vaan jos mun lapseni kutsuttais johonkin mökille niin en laittais laskettelulippujen ja kylpylän hintaa mukaan. Sitten laittaisin (tosin en antaisi sitä alakouluikäiselle lapselle vaan suoraan kutsuville vanhemmille), jos mulle sanottaisiin, että mennään laaskettelemaan ja kylpylään. Tai ehkä en päästäis lasta ollenkaan, koska ei mulla ole rahaa tuohon noin moneen juttuun.

Joku voisi olla myös sitä mieltä, että kutsuja maksaa kulut kun kerran kutsuu. Ihan kuin aikuisten kanssakin. Siltä varalta kannattaa kutsua ihmisiä vain sellaisiin paikkoihin, jotka on todella varaa maksaakin.

Vierailija
11/24 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette, niin miten ihmeessä he voisivat tietää paljonko odotatte heidän antavan mukaan rahaa???

Meilläpäin on muuten tapana, että kutsuja maksaa. Kyseessä voi olla siis ihan kulttuurierokin. Puhumalla näistä selviää!

Vierailija
12/24 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keneltä tämä summa on kuultu? Kertoiko kaveri itse vai kaverin vanhemmat? Mitä olette kertoneet olevan ohjelmassa, kun olette kaverin kutsuneet? Jos kerran ette ole vielä lähteneet, niin äkkiä keskustelua vanhempien kanssa.

Vierailija
13/24 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni olemme ihan reiluja kun ainoastaan odotimme heidän maksavan hissiliput ja kylpylän.

Useinkin kirjoittelette täällä kun naapurin lapset syövät teidät konkurssiin.

Minä tarjoan aina ruokaa jos lasten kavereita on ruoka-aikana meillä.

Lasten kaverit on usein mukana reissussa mutta tämä on minulle ihan uutta tietoa, että minun pitäisi maksaa heidän hissiliput tai kylpylät. ap

Vierailija
14/24 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat kustantaa vaikka hissiliput mmun lapselle jos ottavat hänet lomalle mukaan!

Vierailija
15/24 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tälläiset jutut kannata sopia jo ennen sitä, kun pojat sopivat/suunnittelevat jo ihan innoissaan yhteistä lomamatkaa? Kertoa pojan vanhemmille, että mitä on ohjelmassa?

Voihan olla että kaverin vanhemmat eivät tienneet teidän suunnittelevan lasketteluja ja kylpylöitä, lupasivat pojan mukaan eikä heillä yksinkertaisesti ole varaa tuollaisiin aktiviteetteihin?

Mielestäni sinun ehdotuksesi kuulostaa reilulta, jos tarjoaisit mielelläsi asunnon, matkat ja ruoan pojalle ja odotat hänen maksavan vain omat pikkumenonsa (rinnekahvilat, rinneliput, kylpylät, yms.)

Mutta niille vastaajille, jotka sanoitte, että pitäisi laittaa päivittäin ruokarahaa 10-20 euroa, minun mielestäni se on jo kohtuutonta. On kutsujallakin omat velvollisuutensa.

Vierailija
16/24 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
17/24 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hiihdelään, antaisin perheelle 30e/vrk. Mikäli muuta aktiviteettia, tuon summan lisäksi sen verran, että kattaa lapsen kulut.

Vierailija
18/24 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän oli tarkoitus käydä ainakin 2 kertaa laskettelemassa ja kerran kylpylässä.

5pvä olemme reissussa.

Eihän tossa ole järkeä!

Jos lapseni pääsisi jonkun mukaan lomalle niin totta kai annan sen verran rahaa, ettei perhe joudu muuttamaan omia suunnitelmia. ap

Vierailija
19/24 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

5pvä olemme reissussa.

Eihän tossa ole järkeä!

Vierailija
20/24 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa päätellä paljonko maksaa 2 päivän hissiliput. Kylpylöissäkin ihmiset käy usein. Jos varaa vaikka 30e niin varmasti pääsee polskimaan.

Ootko ihan tyhmä kun en tota tajua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi