Onko 128cm ja 27kg kokoinen eskari poikkeuksellisen iso?
Pieni ryhmä täällä ja on muita pään pidempi. Johtuuko nyt vaan ryhmästä vai onko muilla tämän kokoisia 6v tyttöjä?
Kommentit (47)
Minunkin kaverini oli melkein koko ala-asteen pitempi kuin minä ja on nyt 156 cm, minä 175 :D
Ja ei ole ryhmänsä pisinpiä. pojat on kyllä ryhmässä aika kirppuja. Mutta pojathan voi kasvaa pituutta vielä armeijaiässäkin.
Tyttö on aina ollut pitkä. Ja on hoikka.
On aina ollut iso lapsi, kasvanut syntymästään tasaisesti yläkäyrän yläpuolella. On harteikas, lihaksikas ja todella voimakas. Ihan normaali kokoisena ovat lääkärit pitäneet kun on muusta syystä (allergiat, korvakierre) jouduttu näytillä ramppaamaan.
ei ole meidän vika, että muut ovat kääpiöitä, 6,5v tyttö on 136 ja paino 29kg, siskonsa missipituinen ja näköinen 178cm 18v.
Jostaihan ne missitkin kasvavat ;)
on ryhmänsä pisin. Täytti kyllä jo tammikuussa 7. Ryhmässä myös poika, joka on vajaat 110 cm, vähän lyhyempi kuin meidän 4-vuotias.
Niin ne vaan on eripituisia!
Aika samanmittainen on oma eskarityttökin, n. 127cm ja 25kg, ja on hänkin omassa ryhmässään isoimpien joukossa. Meillä on kyllä niin iso eskariporukka, että sinne mahtuu muitakin pitkiä, niin tyttöjä kuin poikiakin. Ja ainakaan meidän tyttö ei ole yhtään lihava, vaikka painoa onkin aika paljon. En tiedä minne ne kilot menee, mutta ihonalaista rasvaa ei ole yhtään... Kyllä sen täytyy olla jotenkin rakennekysymys.
Meillä 6v-lapset ovat olleet 113cm (poika) - hän on NORMAALI, mutta hyvin lyhyt ja 120cm (poika, aika tavismittainen) ja 116cm (tyttö, myös ryhmänsä lyhimpiä).
so what?
Olemme erilaisia ja -kokoisia ja hyvä niin.
pisin. Muutama tyttö on muutaman sentin päässä. Tulee aina puheeksi tytön pituus, mutta ei se yleensä haittaa. Tyttöä ei koskaan, äitiä joskus ;)
Enemmän tyttö itse ihmettelee poikaa ryhmässään, joka on todella lyhyt ja että kun pojan äiti on samaa kokoa kun hän :)
Minä ole 170 cm, mies 179. Pitkiä siis ollaan.
Ollut aina pitkä ja kasvu näyttää jatkuvan samana. On pisin ryhmässään vaikka siellä on häntä melkein vuoden vanhempia lapsia.
Meidän 6v tyttö on 105 cm ja 14.5kg. Eikä juurikaan poikkea muista eskarikavereistaan pituutensa puolesta.
pisin. Muutama tyttö on muutaman sentin päässä. Tulee aina puheeksi tytön pituus, mutta ei se yleensä haittaa. Tyttöä ei koskaan, äitiä joskus ;)
Enemmän tyttö itse ihmettelee poikaa ryhmässään, joka on todella lyhyt ja että kun pojan äiti on samaa kokoa kun hän :)
Minä ole 170 cm, mies 179. Pitkiä siis ollaan.
Hassuja nuo kommentit, että painoa olisi liikaakin. Mötköjä tuon kokoiset ei kyllä todella ole, ehkä heinäseipäitä jos nimitellä haluaa...
Mies 179 on mielestäni keskimittaa. Meille sanotaan usein, että kun olette niiiiin pitkiä. Esim. veljen vaimo 168 (ja veli 185) usein sanoo, että eihän se ole ihme, että teillä on pitkä tyttö ja heillä lyhyempi,kun olette niin pitkiä... Hassua :)
Meillä ekaluokkalainen 117cm ja 19kg,ihan sopivankokoiseksi on terkkari sanonut :)
Mutta onhan se ymmärrettävää, kun täällä on kaikki niin suurta; talot, palkat, säästöt ja lapset. Kyseisen linkinkin mukaan ylärajoilla huitelee melkein jokaisen hoikat, mutta lihaksikkaat lapsukaiset.
http://www.sairaslapsi.com/frame.cfm/cms/id=661/sprog=4/grp=9/menu=1/
Meidän 6v tyttö on 105 cm ja 14.5kg. Eikä juurikaan poikkea muista eskarikavereistaan pituutensa puolesta.
mulla on 3 v tytto (kohta 4 vuotta), pituutta 104 cm ja painoa 18 kg. Siis samankokoinen melkein kuin sinun 6v lapsi.
Kaikki ollaan erilaisia :-)
kai talon koosta riipu?
Meillä on isot lapset, mutta se johtunee siitä, että olen 175 cm ja mieheni 193 cm.
Ja muukin suku molemmilla puolilla pitkää.
Ajatella, jos lapsi kasvaisi säästöjen ja palkan mukaan!
syntynyt 11/2004 on 118 cm ja 20 kg.
Vuoden päästä saattaa olla sun tytön pituinen mutta ei missään nimessä painoinen!
Meidänkin eskarilainen tyttö on lähes täysin samankokoinen, ja ollut aina pitkä. En voi ymmärtää näitä kommentteja, että "kauhee mötkö" ym. Herranjumala, ootteko te aikuiset kaikki samankokoisia?? Ihan satavarmasti pituuskasvu hidastuu jossain kohtaa, olen itsekin ollut koko ala-asteen luokkani pisin, ja loppujen lopuksi nyt aikuisena täysin keskiverto pituinen ja painoinen.
Aurinkoista talvipäivää!! :)