kertokaa hyvä laihdutus keino
onko karppaus tehokas tapa? lähteekö miten nopeesti kilot??
Kommentit (12)
kuin kulutat, kuitenkin terveellisesti ja täyttävästi. Jätä makeat ja leivonnaiset harvoihin herkutteluhetkiin. Liiku, niin kiinteydyt ja tunnet olosi kehossasi paremmaksi. Syö paljon kasviksia. Tarkkaile alkoholinkäyttöäsi.
Syö normaalia kotiruokaa ja jätä turhat herkut pois. Lisää liikuntaa.
Älä tee sellasia muutoksia, mitä et pysty/jaksa noudattaa.
Muista juoda paljon vettä.
mun ohje.
Vuoden aikana olen näin tehnyt ja kiloja mennyt 13, nyt yritän saada vielä 5 pois mutta pitää ilm skarpata vähän.
Eli spinning tai bodypump tai reipas kävelylenkki 4-5 kertaa viikossa.
En ole syönyt karkkia tai keksiä ollenkaan.
Syönyt muuten normaalisti (=fiksusti) joka pv, toki vähän välillä lipsunut, silloin tällöin vaihdan jonkun aterian nutrilettiin jos tykkään et on tullut syötyä liikaa monta päivää.
aloittaa mitään dieettiä vaan muuttaa syömistapojaan. Ne herkut kannattaa sijoittaa sinne myös, jos herkuttelu on tärkeää. Ja tietenkin kannattaa miettiä myös sellaisia herkkuja, jotka eivät ole ns. turhia kaloreita, kuten marjat, dipatut kasvikset (tämä varmaan jakaa mielipiteitä, mutta mä tykkään...), leipäjuusto...
vaikka ajatuksella että väliaikaisesti...koska sokeriin tulee riippuvuus jolloin tietenkin herkuttelu tuntuu tärkeältä.
Mutta kun ilman sokeria on jonkin aikaa, riippuvuus häviää eikä makeaa tee enää mieli. Jolloin herkuttelukaan ei ole enää tärkeää, vaan menettää merkityksensä tai muuttaa muotoaan. Herkutella voi muutenkin kuin sokeri-rasvapommeilla.
niin ne toimii. Kaikkihan ne tietää, mutta ei viitsitä noudattaa.
No mä tein niin, että siistin syömisiä tervellisempään päin: Ei herkkuja viikolla, mutta lauantaina herkkupäivä. Muuten joka aterialla salaattia ja vihanneksia, niiden kanssa lihaa ja yksi peruna. Ei leipää aterioilla. Syöminen n. 3 tunnin välein säännöllisesti. Eli välipala kolmen tunnin päästä, vaikka ei vielä olisikaan kovin kova nälkä. Välipalalla ei mussuteta, vaan yhdellä leivällä jaksaa ruokailuun asti. Muutenkin ruoka-annokset maltillisen kokoisia eikä koskaan lisää ruokaa. Yhdellä lautasellisella jaksaa kyllä.
Noista tiukan kuuloisista säännöistä kyllä joustan, jos on oikeasti kiljuva nälkä. Mutta silloinkin joustan niin, että en ahmi kerralla paljon, vaan lisään mieluummin ylimääräisen välipalan.
Liikuntaa säännöllisesti, eikä pelkästään kävelyn hissuttelua, vaan myös kunnon vastuksilla ja hikeä antavaa. Ainakin pari kertaa viikossa siis jotain kovempaa ja muuten riittää vähempikin. Täytyy löytää sellaisia liikuntamuotoja, joista pitää ja joihin on helppo ryhtyä. Ei sitä liikkumista jaksa harrastaa jos siihen ryhtyminen hankalaa, monimutkaista, vaatii aina lastenhoitajan hankkimista tai muuta työlästä. Minä poljen crosstrainerilla telkkarin edessä.
että olen jättänyt herkut pois (syön vaan satunnaisesti esim. juhlissa palan täytekakkua). Lisäksi olen jättänyt riisin ja pastan syönnin enkä syö myöskään vaaleaa leipää. Aterioista tulee maukkaita kun vaihtaa kasviksiin ja vihanneksiin, ja niistä saa loputtomasti erilaisia muunnelmia.
Kasvisten kanssa suosin yleensä broileria ja kalaa. Teen myöskin paljon keittoja, esim. viikonloppuna tein ison satsin kaalikeittoa, hyvää ja kevyttä!
Raskauspahoinvointi oli lähes yhtä tehokas keino. Ja käsittääkseni moni muukin sairaus laihduttaa.
Mutta siis refluksi toimii siitä hyvin, että kaikki raskaat ruuat saa niin huonon olon, ettei niitä oikeesti tee enää mieli. Mieluummin syö kevyemmin ja on sitten ilman kipuja ja tukalaa oloa.
Lisäaineelliset ruuat on kanssa huonoksi, kahvi, tee, sipuli samoin. Mehut ei käy eikä jugurtit. Sopivia ruokia jää sen verran vähän, että kodin ulkopuolella ei juuri voi herkutella, kun ruuat sisältää aina jotain mikä saa aikaan kaamean olon.
Ja muutenkaan ei voi syödä itseään ähkyyn ikinä tai muuten ruuat alkaa tulla vatsasta ylöspäin. Tää oon siis kuin laihdutusautomaatti. Ei itse tarvi yrittää muuta kuin elää niin, ettei olisi kovasti huono olo. Ja siihen ei tarvi mitään motivaatiota haeskella tai itseään tsempata :-)
Kaikille karppaus ei sovi, itse olen yksi heistä.