Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentoivatko päiväkodissa hoitajat

Vierailija
20.02.2011 |

lapsenne/lastenne vaatteita? Siis jos on uusia/ns.hienoja? Itse käytän lapsella hoidossa samoja kuin ns. kylässäkin, muuten vaatteet jäisivät aivan käyttämättä.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielestä lapsen -ja aikuisenkin- vaatteitakin voi kehua, ei se tarkoita että käytöstä tai jotain muutakin ei voisi kehua myös. Mua kyllä korpee välillä ihan kybällä nää pöljäksi haukkujat, joiden mielestä (lasten) vaatteisiin tai muuhun ulkonäköön panostaminen (enkä nyt tarkoita mitään yliampumista, vaan ihan tavallista huolehtimista siitä että näyttää siistiltä ja kivalta) on typerää; mun mielestä maailmassa pitää olla kauniita asioita, oli sitten kyse taiteesta, kodin sisustamisesta tai lasten vaatetuksesta joista voi nauttia!

Laitoin tuon kommentin siksi, että kirjoittaja ymmärtäisi minun ottaneen sen huumorilla. Muakin ärsyttää ihmiset, joiden mielestä lapsen vaatteilla ei ole mitään väliä ja pitää olla egologinen ja kierrättää 10 vuotta vanhat lasten vaatteet! Ja miksi päiväkodissa pitäisi olla jotkut kauhtuneet ja kuluneet vaatteet? En mäkään töihin mene kuluneissa ja kauhtuneissa vaatteissa (toki mulla on työvaatteet (=ei voi olla omissa vaatteissa) erikseen).

ap

Vierailija
22/27 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kissankuvaa puserossa kehutu tarkoittaa sitä, että muut vanhemmat pukevat lapsensa "huonosti" : D

Jotkut ammatit vaativat tiptop pukeutumista vaikkei yhtään huvittaisikaan, lapset silti puetaan rennosti. Eikä aina niin sävy sävyynkään. Tämä sille joka kritisoi, että vanhemmat pukeutuvat "paremmin" kuin lapset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kiva kun on värikäs ja erilainen takki, lapsi erottuu pihalla hyvin

- lapsenne on helppo harjoitella pukemista, kun on aina sopivan väljät vaatteet

- onpa ihanan lämmin haalari

Kaipa joskus on ulkonäköäkin kommentoitu, mutta nämä ovat jääneet mieleen paremmin.

Vierailija
24/27 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille on ihan sydämenasia se, että yritetään opettaa lapsille, ettei se ulkoinen(=esim.vaatteet) ole ollenkaan pääasia ollakseen hyvä ja ihana lapsi: D

Vierailija
25/27 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kuitenkin on tökkinyt välillä, kun hoitaja "tuputtaa" omia näkemyksiään. Esim. kun olen hankkinut pojalle biohajoavia vaippoja, niin kommentoi, että turhaan te tuollaisiin törsäätte, pirkka-vaippoja saa halvemmalla. Ja kuulemma uusi haalarikin oli törsäystä, kun Prismasta olisi saanut jonkun halvan (joka tosin hajoaa hetkessä).

Me yritetään panostaa ympäristöystävälliseen ja kestävään, ja jos hoitajalla ei ole samanlaiset arvot, niin ei ehkä tarvitsisi kuitenkaan sitä aina toitottaa.

Vierailija
26/27 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Kommentoisikin vaatteita, mutta meillä päiväkodin tädit kommentoi kasvatusta :)

Oli lapsi mennyt möläyttämään jotakin sellaista jota ei täällä korvessa saisi ääneen sanoa ja juntit oli ihan kummissaan kuinka huonoa kasvatusta on lapsi saanut :D

Sama täällä. Muksu oli kieltäytynyt rukoilemasta ja tädit oli meinannu pakottaa niin meitin mussukka suuttu ja kertoi mitä mieltä hihhuleista oli. Sitä sitten pohdittiin hoitajien kanssa kai kahteenkin kertaan. Tälläistä täällä E-P:llä.

Vierailija
27/27 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva minusta on sanoa toiselle, että onpa sinulla kiva pusero. Se on small talkia, kontaktin ottamista. Joskus olen itse kommentoinut, että vetoketju voi olla heikko, kun meillä on paljon kierrätettettyjä. Hoitaja kommentoi, että vetoketjut tuntuvat menevän uusistakin helposti.