Tunnetko itsesi _oikeasti_ tervetulleeksi, jos saat kutsun
ristiäisiin vauvan isoäidiltä? Vauvan äiti ei puhua pukahda koko juhlista mitään. Vauvan isää emme ole ikinä nähneetkään.
Vauvan isoäiti on mieheni sisko kuitenkin, mutta jotenkin... joku tässä nyt hankaa..
Kommentit (15)
vauvan äidille ja kysy vaikka lahjatoivetta. Kyllä sen varmaan rivien välistä kuulee oletteko hänen mielestään tervetulleita.
En kokisi että meidät on kutsuttu ja sanoisinkin kutsun esittäneelle mummulle, että odottelette jos lapsen vanhemmat haluavat kutsua teidät. Todnäk vauvan vanhemmat ovat ihan raivona, jos juhlissa on vauvasta hassahtaneen mummin kutsumaa väkeä!!!
että meidän äiti hoitaa useimmiten yhteydet omiin sisaruksiinsa. Esim. tädin miehen hautajaisiin äiti ilmoitti, koska ovat ja ilmoitti tädille, että ollaan tulossa.
jos isoäiti esittää kutsun vanhempien puolesta
Vaan soittaisin suoraan lapsen äidilleja kysyisin että aiotteko pitää isot juhlat, kun sisko kutsui minutkin?
Meillä ja useimmilla tutuillani ristiäiset on pieni lähipiirin tapahtuma, jonne ei kutsuta mummon sisaruksia, vain ne pakolliset.
kutsuakseen. Vauvan äitiä emme ole nähneet nyt aikoihin emmekä muutenkaan häneen pidä juuri yhteyttä.
Tuli vaan mieleen, kun miehen toinen sisko kävi perheineen meillä eilen ja tuli puheeksi, että tämä sisko vähän ihmetteli, kun vauvan äiti ei tosiaan puhunut koko ristiäisistä mitään vaikka hänet todella tapasivat vauvan kera. Sisko oli siis kutsunut myös tämän siskon ristiäisiin.
Noooo, ehkä analysoin liikaa. Omasta mielestäni olemme liian kaukaisia, mutta kutsu on kutsu. Ristiäiset pidetään muuten vauvan isoäidin kotona, ehkä siitä johtuu..
ap
Etenkin jos juuri näitte vauvan vanhemmat eikä he maininneet mitään siitä että nähdään ristiäisissä, niin en todellakaan ajattelisi että meidät on kutsuttu!! Ainakin soittaisin vielä vauvan vanhemmille ja varmistaisin että miten he ovat asian oikein ajatelleet.
T. 5
kutsuakseen. Vauvan äitiä emme ole nähneet nyt aikoihin emmekä muutenkaan häneen pidä juuri yhteyttä. Tuli vaan mieleen, kun miehen toinen sisko kävi perheineen meillä eilen ja tuli puheeksi, että tämä sisko vähän ihmetteli, kun vauvan äiti ei tosiaan puhunut koko ristiäisistä mitään vaikka hänet todella tapasivat vauvan kera. Sisko oli siis kutsunut myös tämän siskon ristiäisiin. Noooo, ehkä analysoin liikaa. Omasta mielestäni olemme liian kaukaisia, mutta kutsu on kutsu. Ristiäiset pidetään muuten vauvan isoäidin kotona, ehkä siitä johtuu.. ap
Ristiäiset ovat lähipiirin juhla, ja minusta kutsu pitää tulla vanhemmilta, ei isovanhemmilta, vaikka isovanhempien kodissa juhla pidettäisiinkin. Voisin laittaa erikseen jonkun onnittelun ja lahjan vauvalle, ja ilmoittaisin, että emme pääse tulemaan. Tai ainakin soittaisin vauvan vanhemmille, ja pahoittelisin juttua, samalla kuulostellen, että olisivatko oikeasti meidät sinne halunneet.
Mä sain just kutsun johonkin ihmeen kotikutsuille ja kutsuja oli kutsut järkkäävän emännän naapuri...arvaa menenkö :D menisin ehkä muuten mutta on se aika kökköä saada kutsu joltain muulta kuin kutsujen isännältä tai emännältä.
Siis mistä lähtien vauvan isoäiti voi kutsua ristiäisiin??
Kyseessä oli miehen veljenpojan ristiäiset ja ne järjestettiin anopin luona.
Siis laittoi kutsut yms, koska olimme näin sopineet. Hän kovasti halusi ja minä säästyin näin turhalta juoksulta kun muutenkin oli kiirettä. Turhaa tuollaisesta herneitä vetää nenään. Tai soita sille lapsen äidille ja kysy eikö se halua sua kylään :D
en mennyt kerran itse sisko ei tarttunut kutsuun ja esittänyt sitä.Juhlat pidettiin exanoppilassa.
en mennyt kerran itse sisko ei tarttunut kutsuun ja esittänyt sitä.Juhlat pidettiin exanoppilassa.
niillehän yleensä toivotaan mahdollisimman paljon porukkaa ja monesti emäntä kutsussaan ilmoittaa että pyydä kaverisikin mukaan...
Ap:n tilanteessa taitaisin kyllä varmistaa vauvan äidiltä että onko kutsu voimassa. Voihan olla että isoäiti on ajatellut että koska ristiäiset pidetään hänen kotonaan, hän voi sitten kutsua vieraita oman mielensä mukaan. Itse en kuitenkaan haluaisi mennä ristiäisiin niin, etten olisi varma että olen kutsuttu vauvan vanhempien toiveesta.
tuskin kukaan nyt ristiäisiin kutsuu ihmisiä, joita ei halua nähdä.
Juhlat ovat aina ihania !