Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lapsesi kummi asuu kanssasi samassa kaupungissa

Vierailija
20.02.2011 |

kuinka paljon hän auttaa kummilapsensa hoidossa tai edes näkee kummilastaan??

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ollaan jopa melkein naapureita.

Hän on ainoastaan yksillä poikamme synttäreillä käynyt ja poika sentään neljä.

viina vei... ei voi mitään.

Vierailija
22/32 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..arvsin, että joku mankuu jotakin kummilta..pitää saada hoitoapua (ilmaista) , mielellään paljon tavaraa jne..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja kahden lapsen kummi, jotka nyt ovat jo aikuisia. Olen ollut heidän kanssaan paljon tekemisissä vaikka toinen ei ole asunut samalla paikkakunnalla. Etäisyys noin 500 km. Nuoremman kanssa on reissattu maailmalla, mm. Thaimaassa (kummitäiti tietty maksoi ja mielellään maksoi..). Tapaillaan vieläkin useamman kerran kuukaudessa samalla paikkakunnalla asuvan kanssa. Meillä on myös lapsi ettei kyse ole oman lapsen korvikkeesta.

Vierailija
24/32 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouluna ja synttäreillä.

Eivät koskaan hoida lasta.

Toselle lapselle sattui ihanat kummit.

Nähdään noin kerran kuukaudessa ja hoitoapua satunnaisesti hätätilanteissa.

Auttavat kyllä, mutten halua rasittaa kummeja hoitamisella.

Onneksi huomioivat kivasti myös lapsen jonka kummit harvoin näkevät: ).

Vierailija
25/32 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja neljä kummilasta, ja tietysti työt ja muut menot, ei oikeasti repeä miksikään superkummiksi kenellekään.

Tottakai autan, jos sitä tarvitaan, ja mielelläni olisin enemmän tekemisissä, mutta en oikeasti ymmärrä, miten se käytännössä olisi mahdollista.

Vierailija
26/32 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samassa kaupungissa yritetään nähdä mahdollisimman usein. Normaalisti teemme kaikkea mahdollista kivaa kaikki yhdessä eli kummi ei ole meille lastenhoitoapu, ellei sitten itse nimenomaisesti pyytäisi päästä lastenhoitopuuhiin.

Vierailija
27/32 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa kuapungissa asuvien luo pyöräilin välillä jopa viikoittain. Ihan ilmoittamatta vaan menin ja aina sain ystävällisen vastaanoton. Toiset kummit asuivat kauempana joten olin jo 12v kun pääsin yksin matkustamaan junalla heille. Viikonkin saatoin olla yhteen menoon. Molemmat kummit olivat hoitaneet minua silloin tällöin kun olin pienempi.

Itselläni on useampikin kummilapsi ja kaikki ovat olleet meillä joskus hoidossa tai yökylässä. Koska omiakin lapsi on useampi, on vaikea huomioida kummilapsia kovin yksilöllisesti, mutta kerran vuodessa olen yrittänyt järjestää jonkin uimahalli/teatteri/elokuva/kaupunkireissun. Joku omista lapsista saattaa silloinkin olla mukana, jos sattuvat olemaan saman ikäisiä ja tulevat juttuun keskenään.

Vierailija
28/32 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka paljon hän auttaa kummilapsensa hoidossa tai edes näkee kummilastaan??

aina,kun on tarve.

tosin---kummius ei velvoita siihen. tekee sen siis ihan vapaaehtoisesti.

Vierailija
29/32 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oma lapsi. Olisi mahdotonta viettää joka kuukausi laatuaikaa noiden kummilasten kanssa kahdestaan, tai en tekisi viikonloppuisin muuta kuin pyörittäisi eri lasten hoitorumbaa. Joka toinenkin kuukausi tuntuu liialta, en vain kertakaikkiaan jaksa, omassa arjessa on riittävästi. Olen kyllä hoitanut pyydettäessä ja silloin kun on sopinut, mutta en kertakaikkiaan jaksaisi mitään tiettyä päivää, jolloin kummilapset aina tulisivat hoitoon. En itsekään haluaisi, että oma lapseni ihan niin usein olisi missään hoidossa, mutta hienoa tietenkin olisi, jos joku lapseni kummeista joskus voisi ottaa vaikka pariksi tunniksi hoitoon. En kuitenkaan oleta sitä.

Vierailija
30/32 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oma lapsi. Olisi mahdotonta viettää joka kuukausi laatuaikaa noiden kummilasten kanssa kahdestaan, tai en tekisi viikonloppuisin muuta kuin pyörittäisi eri lasten hoitorumbaa. Joka toinenkin kuukausi tuntuu liialta, en vain kertakaikkiaan jaksa, omassa arjessa on riittävästi.

Otatkohan asian liian vakavasti? Kai teillä muutenkin käy lapsia kylässä? Eikö kukaan kummilapsista ole lähelläkään oman lapsesi ikää ja ehkä mahdollinen leikkikaveri hänelle? Tai entäpä jos kutsuisit joskus pari kummilasta kerralla, leipoisitte jotain (oma lapsi mukana) ja pitäisitte vaikka mehukestit. Ei laatuaika tarkoita sitä, että olet kahdestaan kummilapsen kanssa vaan kummilapsi voi tulla teille ja olla osa teiden perheen hulinaa.

Itse olen myös ollut niinkin törkeä, että tungin oman lapseni kummilapsen vahemmille hoitoon siksi aikaa, että sain viettää sitä kummilaatuaikaa :D

Oma lapsi oli pieni ja kummilapsi oikein mukavan ikäinen vietäväksi elokuviin.

Vierailija
31/32 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään pääasia. Pari kertaa vuodessakin voi olla jo iso juttu ja jättää mukavat muistot kummilapsen mieleen.

Vierailija
32/32 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos huomioisivat kummilapsen. Lahjan ojentavat ja sitten keskustelua vanhempien kesken. Eivät huomioi kummilasta juuri mitenkään. Velvollisuudesta tuovat lahjan: (.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan