Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lapsesi kummi asuu kanssasi samassa kaupungissa

Vierailija
20.02.2011 |

kuinka paljon hän auttaa kummilapsensa hoidossa tai edes näkee kummilastaan??

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

emmekä koskaan ole pyytäneet. Minusta kummin tehtäviin ei kuulu lastenhoito. Valitettavan harvoin nähdään, arki on turhan kiireistä.

Vierailija
2/32 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nähdään pari kertaa viikossa, ja auttaa aina tarvittaessa ( pyydän ehkä pari kertaa vuodessa tulemaan lapsen kanssa illaksi)

Toisen samassa kaupungissa asuvan kummin kanssa nähdään ehkä kerran kuussa ja sinnekin kyllä pääsisi tarpeen tullen jos vain pyytäisin, mutta ei ole sellaista tarvetta. Kummin lapsi on meillä toisinaan yökylässä, pojat ovat kavereita keskenään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuu samassa kaupungissa. Pari kummia tarjoutuu n kerran, kaksi vuodessa itse "hoitamaan" eli viettämään aikaa kummilapsensa kansa. Heiltä saa apua myös hätätilanteissa, esim kun yksi lapsi oli vesirokossa ja oli meno häihin. Muuten kyläillään perheiden kesken tai pienemmillä porukoilla. Muut kummit käyvät pyydettäessä kylässä, hekin kutsuvat joskus kylään ja tavataan muutenkin esim harrastusten merkeissä.

Vierailija
4/32 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian olen muuttamassa samaan kaupunkiin missä asuu kummilapseni. Olen sanonut vanhemmille että otan mielelläni lasta hoitoon meille ja ainakin kerran kuussa hän on meillä yötä.

Joku tuossa aiemmin sanoi että kummien tehtävä ei ole hoitaa lasta. Itse olen alusta alkaen sanonut että en ole sellainen kummi joka ostaa kalliita lahjoja lapselle, olen kummi jonka luo voi lapsi tulla ja että teemme asioita yhdessä.

Vierailija
5/32 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummilla voi olla se ihan oikeakin kummin tehtävä, eli lapsen esirukoilija, ja hengellisen kasvun tuki.

Vierailija
6/32 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran vuodessa. toisen lapsen kummit ei koskaan

Vierailija
7/32 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi heistä on veljeni joka näkee useimmiten kummilastaan.

Kukaan ei ole heistä ehdottanut lapsen hoitoon ottamista.

Veljeni on hetken ollut kummipoikansa kanssa - vajaan tunnin kauppareissun aikana

Olishan se niin kiva että viettäisivät laatuaikaa keskenään, en ole lahjusten perään

Vierailija
8/32 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kummeista on toivonut saavansa kerran kuussa poikamme sunnuntaikylään ja poikamme onkin siellä n.3kk ikäisestä asti käynyt viettämässä kummin kanssa kahdestaan laatuaikaa (poika on nyt 7kk). Yhtenä kuuakutena on jäänyt kyllä välistä.

Muita kummeja n. kerran viikossa tai ainakin joka toinen viikko.

Vierailija
9/32 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole koskaan pyytänyt että vahtisi lapsia. ei se ole kummin tehtävä.

nähdään vähintään 4-5 krt vuodessa silleen et hän tapaa myös kummilapsen, itse kylailen hänen luonaan useimminkin, on paras kaverini. ja hänen lapsensa on minun kummilapseni.

kerran on toinen lapsistani (loukulainen) ollut kummillaan hoidossa, koska itse halusi tämän yökylään.

Vierailija
10/32 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole koskaan pyytänyt että vahtisi lapsia. ei se ole kummin tehtävä. nähdään vähintään 4-5 krt vuodessa silleen et hän tapaa myös kummilapsen, itse kylailen hänen luonaan useimminkin, on paras kaverini. ja hänen lapsensa on minun kummilapseni. kerran on toinen lapsistani (koululainen) ollut kummillaan hoidossa, koska itse halusi tämän yökylään.

Vierailija
11/32 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on aika mielenkiintoista. Toisten mielestä lastenhoito ei missään nimessä kuulu heille, toiset taas ottavat mielellään kerran kuussa yökylään.

toivottavasti oman lapseni kummi olisi ensimmäinen viahtoehto, eikä toinen.

AP

Vierailija
12/32 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummi ei ole mikään lastenhoitoautomaatti mutta toki on yökylään ottanut tms. joskus.

Vierailija
13/32 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on aika mielenkiintoista. Toisten mielestä lastenhoito ei missään nimessä kuulu heille, toiset taas ottavat mielellään kerran kuussa yökylään.

toivottavasti oman lapseni kummi olisi ensimmäinen viahtoehto, eikä toinen.

AP

Vaan päivällä on muutaman tunnin (lapsi on kuitenkin aika pieni vielä). Anteeksi jos olin noin kovin epäselvä. Yökyläilemään menee sitten isompana :)

-9-

Vierailija
14/32 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoin näkevätkin kummilapsiaan.

Vierailija
15/32 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja omilla on lapsilla on useampi kummi. Yhtä lasta olen kaksi kertaa hoitanut kun vanhemmat menivät ulos (aika ennen omia lapsia) eikä omat lapset ole vielä koskaan olleet kummeilla yökylässä tai hoidossa.

Ei oikein voi yleistää kun kummeja ja tarpeita on niin erilaisia.

Vierailija
16/32 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen vähintään kerran viikossa kummityttöäni ja pari kertaa kuussa hoidan. Joskus pari tuntia että pääsee vanhemmat vaikka leffaan, joskus yön yli, joskus viikonlopun ja lomalla on ollut mun kanssa reilun viikonkin kun vanhemmat töissä.

Riippuu paljon kummin elämäntilanteestakin, mulla sattuu välimatka olemaan niin pieni että tämä on mahdollista eikä mulla oo omia lapsia tai lemmikkejä rajoittamassa omaa elämää. Siksi toisekseen mä mieluiten vietän vapaa-aikaa kummilapsen kanssa, kun siinä samalla saa kasvatettua meille ihan omanlaisen suhteen - nyt jo on ns omat jutut vaikka lapsi on alle 3v :)) Vanhemmatkin tykkää kun on heidän lisäkseen lapsella joku "luottoaikuinen".

Vierailija
17/32 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kummi on veljeni ja hänen vaimo, jotka asuvat samalla paikkakunnalla, ja aina silloin tällöin pyydän hoito apua. eli kyll ne tuon pojan kanssa ovat yleensä useamman kerran kuukaudessa... me hoidetaan sitten vastaavasti hedän koiriaan (lapsia heillä ei vielä ole)

Vierailija
18/32 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummitäti tässä taannoin mietti, että ikinä hän ei ole unohtanut kummilastensa merkkipäiviä. Jotenkin mulle tuli hassu olo, koska eihän se ole se pääasia, vaikka arvostan toki suuresti myös lapsen huomioimista kun on jotain päivää.

Muuten kummitäti on tosi etäinen lapseni kanssa, ei ole sellaista hassuttelijatyyppiä laisinkaan. Siis ei paljoa lasta huomioi, ei huomioi siis muitakaan lapsia. Hoitoon varmasti saisin lapsen viedä, mutta kun tavallaan se side siihen lapseen puuttuu, niin ei ole tullut vietyä. Näemme 1-2 kertaa/kk.

Itse olen nyt yrittänyt tosiaan tsempata oman paikkakunnalla asuvan kummilapseni kanssa, käymme elokuvissa ja hän on välillä yökylässä. Toisen kummilapsen kanssa näemme liian harvoin :(

Vierailija
19/32 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen muutaman kerran vuodessa, toinen ei ole nähnyt ollenkaan pariin vuoteen :(

Vierailija
20/32 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoastaan yhden lapsen kummi meillä asuu samassa kaupungissa, nähdään parin viikon välein, ei ole hoitanut kummilasta, tosin ei ole pyydettykään- lapsi vasta 2v.

Toisen lapsen kummia näen ilman lapsia kyllä mutta lasten kanssa nykyisin vaan muutaman kerran vuodessa (vierekkäissä kaupungeissa asutaan) mutta hän on hoitanut kaikkia meidän lapsia ja hän on se ihminen keneltä hoitoapua pyydän jos on sellainen tilanne. Eli käytännössä kerran vuodessa on meidän lapset hoidossa.

muut kummit asuu kauempana.

lapset 11v, 9v, 6v ja 2v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän