Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PALAUTIN lapsen koulukuvat mutta SKANNASIN ne talteen:-)

Vierailija
19.02.2011 |

Lapsen koulukuvat oli taas sitä tasoa, että ihan kovinta hintaa niistä ei halunnut kyllä maksaa.

Kun sain kuvat skannasin ne talteen ja palautin kuvat. Ei maksanut mitään ja lapsen kuva on tallessa. Tulee säästöä varsinkin kun nyt ala- ja yläkoulussa yhteensä 4 lasta:-)

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen systeemi, että ottavat "epäonnistuneet" koulukuvat tai jos lapsi on ollut sairaana kuvauspäivänä, kunnollisessa studiossa siihen koulukuvahintaan.

Sinne voi mennä itse mukaan, ja antaa kuvaajalle haluamiaan ohjeita. Tänä vuonna kuvauspaikkana taisi olla Studio Klik, muistelen tarhan ovessa ollutta lappua...

Vierailija
2/81 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai mitä lapset tykkäävät siitä?

Otatteko sen?

Sitä ei olekaan niin helppo kopioida?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan vatipäistä porukkaa osa kommentoijista... Mikä siinä on niin vaikeaa että ei voi olla ottamatta niitä kuvia kun kerta aina on niin huonoja ja itse kuvaa mukamas parempia?

Ei käy mielessä ei, koska kuvauslapun täyttämällä saa VARASTAA jonkun toisen tekemää työtä. Katsomalla yhden puolueellisesti tehdyn ohjelman ei voi luokitella kaikkia kuvaajia ammattitaidottomaksi. Jossakin palstalla eräs isä kertoi kuinka MOT-ohjelmassa esiintynyt kuvaaja kuvasi hänen lapsensa koulukuvat siellä ohjelmassa esiintyneessä viikin lukiossa (?) lasku 37 euroa kun taas Seppälän kuvaamolta olisi paketin saanut noin 20 eurolla... Koulu ei siis ottanut kameraa ym. lahjuksia ja sai kuvat melkein puolta kalliimmalla...

Ja rahaahan teiltä skannaajilta todennäköisesti löytyy kaikkeen muuhun, mutta ei niihin 20-45 euroa maksaviin kuvapaketteihin. Säälittävää.

Ensin kotona opetetaan miten varastetaan, koulussa miten hyödytään "lahjuksista" ja sittenhän sitä onkin valmis kasvattamaan omia lapsia suoraselkäisiksi...

Vierailija
4/81 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse tehnyt jo muutaman kerran;

kuvat ovat tulleet kotiin

ja olen skannannut ne koneelle ja palauttanut

alkuperäiset kuvat.

Lisäksi olen vielä kuvankäsittelyohjelmalla

poistanut kuvasta valokuvausliikkeen merkin.

Ja sitten vaan tilannut ifolorilta tai extrafilmiltä kuvat kotiin.

Halpaa ja yksinkertaista.

Kolmen lapsen kuvat on teetetty näin.

Vierailija
5/81 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Muuten ap, miksi olet tehnyt neljä lasta jos taloudelliset paukkusi eivät riitä heidän hoitamiseen?!"

Juttu oli provo. 4 lasta teki siitä vielä provomman... (ap)

Vierailija
6/81 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että haluaisi tulostaa lapsen kuvan. Sama asia kuin jos lapsesta kuv alehdessä, sen skannaa muistoksi. Valokuvat joita jaetaan ja laitetaan esille on sitten eri asia.

Koulukuvat on laajentaneet ihan ok valikoimia tarroihin ja tuo , että katsoo tilattavat kuvat netistä on ok mielestäni.

Monissa kuvissaon vaan älyttömän korneja reunuksia ja kuvankäsittelyllä kuvat liikaa terävöitettyjä jne. alkeellisia mokia, että ei ihme että ihmiset on suivaantuneita.

Sanottakoon epätietoisille; olen ottanut lapisemme kuvat aina ja samalla lailla ne on muistoina vuosienkin päästä kun omat luokkakuvat kansioissa.

T: provoileva ap

Vierailija
7/81 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun lapsesi on hyvä opettaa pöllimään käsilaukustasi fyrkkaa, kun niiden viikkoraha on kuitenkin niiden mielestä niin surkea, ettei se riitä. Onkohan sulla muita arvovammaisia kasvatusideoita jaettavaksi.

Vierailija
8/81 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saamme koulusta valokopiot kuvista ja alkuperäiset saa vain maksun jälkeen.

Viimevuonna olivat tehneet yhteiskuvasta avaimenperän, jota en halunnut vaikkakin kuva on hyvä. Kuvaaja oli antanut sen lapsille sanoen, että mitä hännyt sillä tekisi .... Muoviin tulee jäljet jos senavaa otaakseen kvuan pois.

Olet ehdottomasti piratismia vastaan!

Vierailija
9/81 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nii i,sama tuo ett menevät perintään ja ties minne.

Mul on nii paljo perinnäs jo ja luottotiedot menny,ett hui hai

Vierailija
10/81 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta koulukuvaustoiminta on laillista RYÖSTÖÄ.

Mutta eihän kai kenenkään ole pakko ottaa kuvia jos ne ovat huonoja tai muutenkaan.

Hyvää kevättä kaikille

Signe Immonen

Vierailija
11/81 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, mene töihin että pystyt maksamaan valokuvat, jos loisit kotona. Annat huonon esimerkin lapsille. Niistä voi tulla varasvankeja

Vierailija
12/81 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koulukuvat maksavat 20-40 e, niin voin kertoa hieman kustannuksista, joita koulukuvafirmoilla on: kamera, millä lapsesta se kuva otetaan maksaa 4000 e. Siis vaan se runko. Siihen tuhannen euron objektiivi eli linssi ja tietysti tuhansien eurojen salamalaitteet. Kuvaaja (joka on palkattu joko tuntihintaan tai kuukausipalkalla, joka muuten jää pariin tonniin/kk!) tulee paikalle autolla (jonak koulukuvafirma joko on ostanut tai vuokrannut tarkoitusta varten) virittää kuvaussetin ja maarittelee lasten kasvoille hymyt. Kuvat käsitellään toimistolla eli jos luokkakuvassa on yhden silmät kiinni, niin photoshoppauksen jälkeen mahdollisen monella on hyvä ilme ja silmät auki. Tähänkin menee työaikaa. Koulukuvat työllistävät monta ihmistä per yksi kuva lapsestanne. Itse kuvaajana laskutan 1 h kuvaussessiosta studiolla 150 e ja onneksi on äitejä, jotka haluavat sen maksaa. En toki odota, että kaikilla on siihen varaa ja ONNEKSI koulukuvan saa tähän verrattuna pilkkahintaan.

Ja eihän niitä kuvia kannata ostaa, jos itse osaa ottaa paremman. En varmaan itsekkään ostaisi, kun minulla kerran on tuo valokuvaajan ammattitutkinto. :)

Välitän viestiketjun kolleegoilleni, jotka ovat koulukuvien kanssa tekemisissä.

Ap, toivottavsti sinunkin työpanosta (jos siis olet töissä!) joku osaa käyttää häikäilemättömästi hyväkseen.

Vierailija
13/81 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai skannasit. Olet idiootti.

Vierailija
14/81 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2011 klo 23:30"]

Omistaako ne kuvausfirmat kuvien oikeudet?

[/quote]

So? Millähän lailla he mahd narauttavat ap:n?

Vierailija
15/81 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2011 klo 15:42"]

Aivan vatipäistä porukkaa osa kommentoijista... Mikä siinä on niin vaikeaa että ei voi olla ottamatta niitä kuvia kun kerta aina on niin huonoja ja itse kuvaa mukamas parempia?
Ei käy mielessä ei, koska kuvauslapun täyttämällä saa VARASTAA jonkun toisen tekemää työtä. Katsomalla yhden puolueellisesti tehdyn ohjelman ei voi luokitella kaikkia kuvaajia ammattitaidottomaksi. Jossakin palstalla eräs isä kertoi kuinka MOT-ohjelmassa esiintynyt kuvaaja kuvasi hänen lapsensa koulukuvat siellä ohjelmassa esiintyneessä viikin lukiossa (?) lasku 37 euroa kun taas Seppälän kuvaamolta olisi paketin saanut noin 20 eurolla... Koulu ei siis ottanut kameraa ym. lahjuksia ja sai kuvat melkein puolta kalliimmalla...

Ja rahaahan teiltä skannaajilta todennäköisesti löytyy kaikkeen muuhun, mutta ei niihin 20-45 euroa maksaviin kuvapaketteihin. Säälittävää.

Ensin kotona opetetaan miten varastetaan, koulussa miten hyödytään "lahjuksista" ja sittenhän sitä onkin valmis kasvattamaan omia lapsia suoraselkäisiksi...

[/quote]

Oikeassa olet! Skannaus ym on laitonta, kyllä sen pitäisi kaikkien ymmärtää. Itse otan kuvat jos on hyviä, jos ei niin palautan. Ei niitä jokavuosi tarvi muutenkaan ottaa (jos ei ole rahaa tai on huonoja)

Vierailija
16/81 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koulussa noilla " lahjuksilla" mm. maksetaan retkibusseja ja uimalabusseja. Eli loppuu sitten retket, jos näitä rahoja ei enää tule. Kuvaamiseen ei ole perheiden pakko suostua!

Vierailija
17/81 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän yhdeksänvuotias tyttö on tehnyt muutaman vuoden melko säännöllisesti lapsimallin töitä lähinnä tv-mainoksiin ja isojen yritysten mainosmateriaaleihin. Syksyn koulukuvausten jälkeen opettaja soitti, että tyttäreni oli alkanut kovaan ääneen kritisoida kuvaajan ammattitaitoa ja sanonut, että tällaisiin luokattomiin räpsyihin hän ei suostu. Opettajalle pahoittelin tilannetta, mutta hykertelin itsekseni monta päivää sen jälkeen tilanteelle. ;)

Vierailija
18/81 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuva vastaa mallia

Vierailija
19/81 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh... ja kohta mikään kuvausfirma ei halua enää tulla ottamaan koulukuvia, kun vanhemmat innostuvat skannailemaan niitä. Katoaa sitten sekin perinne.

Vierailija
20/81 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä juttuja lukiessa hämmästelen aina sanontaa "lapsesikin oppii" no eikä opi,jos se ei saa tietää?