Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väsyneen ja vittuuntuneen kotiäidin karkumatka!

Vierailija
19.02.2011 |

Mulla on muutaman kuukauden ikäinen lapsi. Lapsen isä on jatkuvasti töissä, joten hänestä ei ole kuin satunnaista apua. Yöllä saattaa joskus herätä syöttämään lasta pullolla jos pyydän, mutta AINA kauhean marinan kanssa. Koskaan ei ole hoitanut lasta yhtä kokonaista yötä esim., jotta mäkin voisin nukkua. Enkä voisi kuitenkaan, sillä mun on lypsettävä maidot.. mutta aikaa menisi vähemmän kuin 1,5 h per syöttö/lypsykerta öisinkin.

Nyt mies on taas ollut n. kolme vuorokautta jatkuvasti menossa. Käynyt kotona lähinnä vain kääntymässä. Aamulla syötti vauvaa kuuden aikaan ja valitti.. Vauva söi vain vähän kunnei mies huolehtinut kunnolla röyhtäytyksistä ja lapsen herättämisestä, jotta söisi. Itsekin nuokkuu syöttäessään, joten lapsikaan ei herää/jaksa syödä. Itse lypsin rintani ja mies antoi heti homman tehtyäni lapsen minulle. Söi vähän lisää.

Aamulla sitten muutaman tunnin päästä lapsi taas heräsi, söi parikymmentä milliä, kun en itsekään jaksanut jatkuvasti olla hereillä, tunnin päästä taas.. Maitohan pitää lämmittää ja hakea myös..

Lapsi ei ollut vähään määrään tyytyväinen ja mulla palo käämit. Mies antoi lapselle tutin. Itse nousin sanaakaan sanomatta sängystä, puin päälleni ja lähdin ovesta ulos. Otin auton ja ajoin itkien päämäärättömästi 2,5 h ajan. Mieleni teki käydä syömässä ABC:llä, muttei ollut mitään hyvää ruokaa. Rintani olin lypsänyt viimeksi aamulla kuudelta ja ne alkoivat pakkautumaan. Mulla ei ollut puhelinta mukana ja nautin tilanteesta, että olen tavoittamattomissa eikä mieskään tiedä missä olen. Pakko oli palata kotiin, mutta menin sanaakaan sanomatta suihkuun ja saunaan. Istuin kylmässä saunassa alasti odottamassa sen lämpiämistä, nukuin siellä n. 2 h.

Tämän ajan mies on hoitanut lasta ja käskin hoitamamaankin sinne asti kun taas lähtee töihin!

Tämmönen päivä mulla! Onko muilla koskaan naksahtanut?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme hysterian ootte kehittäneet syömisistä ja lypäsämisistä. Tai ehkä lähinnä sä.

Ja ukkos on aivan kusipää, kun marisee vain.

Sä oot ihan sekasin. Vittumainen ukko ei sun tilanteeseen mitään hyvää tuo..

Vierailija
22/59 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kummalliselta mieheltä kuulosta.

Kun mun lapset on ollu ton ikäsiä syötin itse öisin.

Se mun mielestä vaan kuuluu mennä niin ja mielelläni sen tein.Moni imettää ton ikästä ja silloin aika selvä,,että äiti herää öisin.Voihan sitä sitten päivällä nukkua kun vauvakin nukkuu kun ei töissä tarvii käydä.Teillä siis vain yksi lapsiko?

Ehkä keskustelun paikka teillä tosiaan,että missä mennään.

Tajuan kyllä senkin,että joskus naksahtaa,varsinkin väsyneenä.Koittakaa jaksaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mulla on jo kuukautisetkin alkanut, joten tämä voi olla myös pms:ää.. Oireet ovat minulla rajut.

En mä ole ajatellut tekeväni mitään vahinkoa itselleni tai vauvalle, siitä ei ole kysymys. Kyse on vain siitä, että mies ei ymmärrä, miten raskasta lapsenhoito on kaikkineen, sillä hän ei osallistu koskaan siihen niin paljon, että tietäisi edes miten paljon aikaa se vie.. lypsäminen, pullojen pesu ja sterilointi, syöttäminen, seuran pitäminen, vaipanvaihdot ja hoito muutenkin. Nautin vauvasta kyllä, siitä ei ole kyse.. Mies tuntuu vain vähättelevän samaan malliin, että nuku päivällä! Miten, jos mulla on lähes koko ajan ohjelmaa? Lypsän tissitkin lapsen ollessa vieressä ja puhelen hälle koko ajan, syön lapsi sylissä, jos ehdin jne.. Esim. eilen lapsi ei nukkunut yhtään pidempää pätkää jolloin olisin itse ehtinyt nukkumaan.. Ja takaraivossa kolkuttaa sitten se, et jos nyt ehdinkin vartiksi nukahtaa, pitää kohta herätä lypsämään.. jollen tee sitä ajoissa, maidontulo vähenee, sillä jos lapsella on nälkä taas kohta, se kestää vaipanvaihtoineen taas pitkän ajan..

ap

Vierailija
24/59 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä sua ymmärrän, tuolta elämä tuntui ensimmäisen vauvan kanssa, varsinkin kun sain hänet yksin. Ikinä ei ollut ketään päästämässä vapaaksi vastuusta koskaan.

Mikään neuvo tuskin sinua lohduttaa tai auttaa.

Niin sii kuinka vanha se vauva nyt on? MIksi nukahtelee syöttöön?

Vierailija
25/59 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissi suuhun niin voit vaikka maata ja syöttää?

Vierailija
26/59 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vie kyllä suuren osan ajastasi, tiedän sen kokemuksesta. Oma lypsämiseni loppuikin, kun väsyin siihen, että vuorokaudesta meni vähintään 4-5 h lypsämiseen ja välineiden pesuihin ym. Nyt et syyllisty tuosta irtiotosta. Jos miehellesi ei mene muuten perille, että olet väsynyt ja tarvitset enemmän apua, niin josko menisi nyt.

Niin, mulla on jo kuukautisetkin alkanut, joten tämä voi olla myös pms:ää.. Oireet ovat minulla rajut.

En mä ole ajatellut tekeväni mitään vahinkoa itselleni tai vauvalle, siitä ei ole kysymys. Kyse on vain siitä, että mies ei ymmärrä, miten raskasta lapsenhoito on kaikkineen, sillä hän ei osallistu koskaan siihen niin paljon, että tietäisi edes miten paljon aikaa se vie.. lypsäminen, pullojen pesu ja sterilointi, syöttäminen, seuran pitäminen, vaipanvaihdot ja hoito muutenkin. Nautin vauvasta kyllä, siitä ei ole kyse.. Mies tuntuu vain vähättelevän samaan malliin, että nuku päivällä! Miten, jos mulla on lähes koko ajan ohjelmaa? Lypsän tissitkin lapsen ollessa vieressä ja puhelen hälle koko ajan, syön lapsi sylissä, jos ehdin jne.. Esim. eilen lapsi ei nukkunut yhtään pidempää pätkää jolloin olisin itse ehtinyt nukkumaan.. Ja takaraivossa kolkuttaa sitten se, et jos nyt ehdinkin vartiksi nukahtaa, pitää kohta herätä lypsämään.. jollen tee sitä ajoissa, maidontulo vähenee, sillä jos lapsella on nälkä taas kohta, se kestää vaipanvaihtoineen taas pitkän ajan..

ap

Vierailija
27/59 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tämä on trolli.

ohis

Vierailija
28/59 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkea aikaa vauvan kanssa, ei se ikinä voi ymmärtää, miten paljon se vaatii. Ja se todella ON ärsyttävää. Mutta toistaalta, ei se kuitenkaan ole miehen syy, ettei se sitä ymmärrä, mutta toisaalta, mies voisi kyllä oppia arvostamaan äidin panosta vauvan hoidossa, vaikka ei tse sitä ymmärräkään. Keskustelkaa, ja sopikaa esim. että mies hoitaa vauvaa säännöllisesti tietyn ajan, mikä nyt teille parhaiten sopii. Meillä mies hoiti koliikkivauvaa joka ilta n. klo kahdeksasta illalla siihen saakka, kunnes lapsi nukahti klo 23-01 aikohin, ja se oli se pahin huutamisjakso. Minä heräsin öisin, parin tunnin välein, ja hoidin päivän, ja olin todella väsynyt, mutta se miehen joka iltainan vauvan hoitaminen kuitenkin auttoi siihen, että tunsin myös miehen hoitavan ja ymmärtävän vähän, miten raskasta vauvan hoitaminen on, ja itse sain sen aikaa levätä. MInä en tosin imettänyt, sen loptin jo 7 viikon iässä, en vaan kyennyt siihen.

Vierailija
29/59 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se maidontulo vähene, vaikka nukkuisit ihan kunnon pätkän. Eikö vauva siis ime tissiä? Osta pulloja ja välineitä niin paljon, ettei tarvi olla koko ajan pesemässä. Peset kerran kaksi isomman satsin. Ymmärrän sua ja karkumatkaasi, jos on kiinni vauvassa 24h vrk pari kuukautta, on se henkisesti raskasta. Pääsetkö mihinkään yksin? Kun esikoisemme syntyi, en saanut edes ruokakaupassa käydä rauhassa, vaan mies soitti ennen kuin ehdin kauppaan, että vauva itkee eikä syö pullosta. Vaadi itsellesi hetki itsesi kanssa, vaikka sit olisit vain kotona, luet ja hengähdät.

Vierailija
30/59 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maitoo tulee miksi tollanen pulloruljanssi.Sähän voisit maata sängyssä 24/7 ja imettää vaikka tunnin välein ja torkkua lopun ajan.

Vierailija
31/59 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllämä imettäisin, mielelläni! Mutta kun lapsi ei siihen keskosuutensa ja sairaalassaolon takia koskaan oppinut! Ja turha kysä oletko kokeillut.... olen! Imetysapuvälineistä, lypsyn aikana ja jälkeen jne.

ap

Vierailija
32/59 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ajan joko meren rannalle tai sitten naapurikaupunkiin elokuviin ja palaan 2-5 tunnin kuluttua takaisin. Välillä on vaan pakko päästä pois, ihan minne vaan. Enkä minäkään kerro miehelle, minne olen menossa tai jälkikäteenkään, missä kävin.

Et siis ole ainoa.

Vierailija
33/59 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiakin. :) Vauvan myötä elämä muuttuu ihan erilaiseksi, ei ihme jos ei pää eikä fysiikkakaan pysy perässä, kun ei saa nukuttua eikä hetkeäkään omaa aikaa.

Lapsesi on jo siis muutaman kuukauden? Kohta helpottaa, kun saat alkaa antamaan kiinteitä. Tosin itse muistan, että kun lapsi oli 5-6kk oli jotenkin rankkaa, synnytyksen jälkeiset hormoonit olivat haihtuneet, samoin uutuudenviehätys lapsesta ja tajusin vasta silloin kuinka väsynyt olin (hoidin lasta myös käytännössä yksin).

Mitäs, jos palkkaisitte lastenhoitajan viemään lapsen iltapäivisin pariksi tunniksi ulos niin sinä saisit nukkua? Siis jos vauva nukkuu rattaissa hyvin, niin hoitajan ei tarvis kuin kävellä ympäriinsä. Sulle tekis hyvää saada olla joskus ihan yksin omassa kodissasi, vaikket saiskaan nukuttua.

Vierailija
34/59 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka vituttaisi. Imetysaikana ei tullut mieleenkään poistua paikalta, lapsihan oli musta riippuvainen.

Jos mies tekee pitkää päivää niin ei kai lapsen yösyötöt voi sille kuulua.

Otapa nyt rauhallisesti ja laita asiat pään sisällä järjestykseen

Vierailija
35/59 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanut sekä keskosen että normaali aikaisia vauvoja ja voin sanoa kokemuksesta että keskosen hoito vaatii paljon enemmän, tuo syöttäminen eniten.

Kyllämä imettäisin, mielelläni! Mutta kun lapsi ei siihen keskosuutensa ja sairaalassaolon takia koskaan oppinut! Ja turha kysä oletko kokeillut.... olen! Imetysapuvälineistä, lypsyn aikana ja jälkeen jne.

ap

Vierailija
36/59 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se rasittaa noin paljon niin ehkä parempi sekin..?

Vierailija
37/59 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsin jo ennen lasten syntymää, että lapset syövät öisin, eivät toimi kuin koneet ja aiheuttavat kaikenlaista sellaista, mikä ei minusta ole kivaa.

Jos ei edes ABC:lla ollit hyvää ruokaa (ihme sinänsä?), niin ehkä kannattaisi nyt tarkistaa omia arvojaan ja pohtia, haluatko sen lapsen pysyvän hengissä vai ei. Ilman ruokaa lapsi ei selviä, ja senhän olit nyt valmis lapseltasi kieltämään samalla kun itsellesi olisit halunnut herkkuja.

Vierailija
38/59 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on varmaan raskasta, ja niin se yleensä onkin

alussa -ensimmäisen lapsen kanssa, varsinkin jos keskonen jne. Mutta, ei ole ratkaisu, että äiti (tai isäkään)häipyy ulos tunneiksi sanomatta mitään. Voihan sitä lähteä pariksi tunniksi johonkin, mutta siitäkinhän voi jutella toisen osapuolen kanssa. Kunnioitus ennenkaikkea, eikä näin varhaisessa vaiheessa perhe-elämää kannata tämmöisista asioista, kuin oma aika, tai avun tarve tai väsymys, tehdä riidanaiheita. Eleään yhdessä, toimitaan yhdessä yhteiseksi hyväksi ja perheen parhaaksi. Tasapainoisessa perheessä elää tasapainoisia ja onnellisia lapsia.

Vierailija
39/59 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskonen on paljon vaativampi vauva, ja se lypsäminen ei todellakaan ole mitään mieltäylentävää puuhaa kun sitä saa tehdä monta kertaa vuorokaudessa päivästä toiseen.

Mulla oli myös täysiaikainen vauva ja vasta silloin tajusin kuinka helppoa se elämä onkaan, kun vauva osaa imeä itse.

Älä välitä noista jotka ihmettelee miten yhden vauvan kanssa voi noin väsyä. Heillä ei selvästiään ole kokemusta huonosti syövästä keskosvauvasta.

Vierailija
40/59 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskonen on paljon vaativampi vauva, ja se lypsäminen ei todellakaan ole mitään mieltäylentävää puuhaa kun sitä saa tehdä monta kertaa vuorokaudessa päivästä toiseen. Mulla oli myös täysiaikainen vauva ja vasta silloin tajusin kuinka helppoa se elämä onkaan, kun vauva osaa imeä itse. Älä välitä noista jotka ihmettelee miten yhden vauvan kanssa voi noin väsyä. Heillä ei selvästiään ole kokemusta huonosti syövästä keskosvauvasta.

sehän sitä keskosvauvaa ihmeesti kasvattaa. Oppiipa sen, että ei jatkuvasti vingu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi