Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua rasittaa jo ajatus lapsen synttäreiden järjestämisestä :/

Vierailija
02.06.2008 |

.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-vuotiasta juhlittiin neljänä päivänä. Sit päätin, että kaveri+naapurisynttärit on erikseen arki-iltana viikolla ja viikonloppuna jompana kumpana päivänä kummit, mummit ja muut sukulaiset, jotka tulevat kauempaa. Eli kaksi juhlaa ja sillä sipuli, ja kelle ei käy niin voi voi. Käymään voi toki tulla muulloinkin, mut silloin on tavan kahvit (jotka siis kyllä keitän vieraille aina, tulivatpa milloin tahansa) mut ei mitään kakkuja väännetä, pakkasesta pullaa jos on. Ja jos on synttäreillä joku teema niin sitä ei sitten sovelleta enää kuukauden päästä, vaikka vierailla oliskin synttäripaketti mukana. Meillä on onneksi oikeesti synttäreitä edellisenä ja seuraavana viikonloppuna menoja (paljon synttäreitä samoihin aikoihin) joten silläkään verukkeella ei tartte hyväksyä ehdotuksia liukuma-tyyppisistä viikkoja jatkuvista kekkereistä.

Vierailija
22/32 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänelle järkätään joku oma vastaanotto. Jos ei pääse, niin ei pääse. Seuraavalla kerralla sitten.

Siis ei kukaan voi olla niin nolo, että alkaa järjesteleen juhlia monelle päivälle sen takia, että jokainen pääsee paikalle. Tai jos on, niin syyttäköön itseään.

On muuten ihan jokaisen oikeus pitää synttärit vaikka vain perheen kesken jos huvittaa. Jos joku siitä loukkaantuu, niin eiköhän se ole ihmisen ihan oma ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en myöskään vaadi itseltäni liikoja: tarjoitujen ei tarvitse olla kovin runsaita ja monilajisia eikä edes välttämättä kaiken itse tehtyä. Meidän tuttavat ovat aivan tyytyväisiä, jos tarjolla on jotain yksinkertaista ja vaikka "vain" kaupasta ostettua, toisiammehan me pääasiassa olemme tulleet tapaamaan ja nauttimaan yhdessäolosta, ruoka ja muu on vain lisuketta. Sen määrä ja laatu määräytyy aina sen hetkisten voimavarojen mukaan - välillä tarjolla on parempaa, välillä keskinkertaisempaa.

Kuinkahan moni äiti uupuu omien ylimitoitettujen vaatimustensa vuoksi?

Vaaditteko itse ylenpalttisia tarjoiluja kun menette kyläilemään?

Mistä suorituspaineenne oikein johtuvat - miksi olette niin ankaria itsellenne?

Ettkö tunne olevanne hyviä ja arvokkaita ihmisiä ilman täydellistä suoritusta?

Vierailija
24/32 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yleensä se synttärisankari. Minä en teistä muista tiedä, mutta meillä lasten synttärit vähän niin kuin pidetäänkin lasta ilahduttaaksemme ja he vähän niinkuin odottavat synttäreitään ja synttärivieraitaan. En oikein usko, että te muutkaan vieraat kieltämällä niitä vieraita kiusaatte vaan ihan sitä omaa lastanne. Eivät ne lasten synttärit nyt niin ratkiriemukkaita bileitä ole, että aikuiset syvästi pettyisivät, jos heille ei moista kokemusta tarjottaisikaan.

Me tosin olemme valinneet lastemme kummeiksi siinä määrin miellyttäviä ihmisiä, että itsekin ilahdumme aina heidän vierailuistaan. Ja ei aikuisille tosiaan tarvitse pitää teemasynttäreitä viitenä eri päivänä ja kakkukaan ei ole välttämätön, mutta kahvia ja jotain tarjottavaa tietysti pitää olla, kuten nyt aina muutenkin, kun vieraita tulee.

On muuten ihan jokaisen oikeus pitää synttärit vaikka vain perheen kesken jos huvittaa. Jos joku siitä loukkaantuu, niin eiköhän se ole ihmisen ihan oma ongelma.

Vierailija
25/32 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itte oon ainakin oppinu pienestä saakka että KUN joku vaivautuu tuleen tuomaan lahjan. Tarjotaan kahvissa kahvia ja jotain herkkua.

Mitä susta syntymäpäivät tarkottaa? Ajatellaas: päätät että ne vietetään sunnuntaina kello 13. Piste.

Vierailta alkaa tippuun vastauksia: meillä Jussi- vauva nukkuu sillon. Tultais myöhemmin. Tai Jaana vastaa: mulla on sillon töitä..

Mitä teet? Ärsyynnyt. SUN toivetta ei nyt selvästi kuunneltu. joten päätät että "kun arvon vieraille sopii tulla. Et keitä kun kahvin!" Niinhän teet AINA kun joku tulee "kylään"

Tässä osotat miten vähästä sun ymmärtäminen on. Jos toiset ei tee niinkuin sanot: et juhli enää synttäreitä, vaan he tulee sinusta VIERAILULLE. MIKSI SINUN TENAVA SITTEN ENÄÄ TARTTEE JUHLIA? Lapsesi on kuitenkin ilonen kun saa kivan lahjan (tai tyhmä lahjan, riippuu iästä). Ja sinä saat palkinnon omahyväisyydestä kun et tarjoa SYNTTÄRIvieraalle kun kahvia.

Jos sulla ei ole ongelmaa mennä pyydettynä aikana vierailulle. HYVÄ.

Mutta pitääkö sulle kenties tehdä sanoin kun sinä? Ei tarjota kahvin kanssa mitään. Kahvi kelpaa mitättömille ihmisille. Kiva.

20

Vierailija
26/32 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinaisesta synttäripäivästä poikkeavana ajankohtana, oletan, että minulle tarjotaan jotain, mutta se ei todellakaan ole välttämättä se täysi synttäritarjoilu. Jos menen juhlia seuraavana päivänä, oletan lähinnä saavani rippeitä siitä, mitä varsinaiselta päivältä jäi. Jos taas esimerkiksi viikon päästä, niin yleensä tarjolla on ihan normaalin vierailun tarjottavat. Tämä sitten tietysti riippuu emännästä ja isännästä, mitä se normaali on. Minulla on tuttuja, joilla yllätysvieraillekin on aina tarjolla sen seitsemän sorttia etukäteen tiedetyistä puhumattakaan, sitten on niitä, jotka tarjoavat kahvin kanssa pullan tai voileivän ja siinä se. Riittää oikein mainiosti.

Mutta en myöskään vaadi itseltäni liikoja: tarjoitujen ei tarvitse olla kovin runsaita ja monilajisia eikä edes välttämättä kaiken itse tehtyä. Meidän tuttavat ovat aivan tyytyväisiä, jos tarjolla on jotain yksinkertaista ja vaikka "vain" kaupasta ostettua, toisiammehan me pääasiassa olemme tulleet tapaamaan ja nauttimaan yhdessäolosta, ruoka ja muu on vain lisuketta. Sen määrä ja laatu määräytyy aina sen hetkisten voimavarojen mukaan - välillä tarjolla on parempaa, välillä keskinkertaisempaa.

Vierailija
27/32 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhet synttärit riittää ja thats it..mä ainakaan rupeais montaa päivää vieraita kestitsemään.Meillä on ongelma että suku on ympäri suomea ja kummit myös,mutta ne tulevat ketkä pääsee.Muulloinkin voi toki kyläillä mutta silloin ei mitään kakkuja tarjoilla=)

Vierailija
28/32 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kakkuja. Mutta muuta kun pelkkää kahvia?

Mua kyllä ihmetyttää miksi joku ei voi välittää niin toisista että tarjoaa kahvin kyytinä purtavaa. Kyseessä kuitenkin synttäreitä juhlimaan tulleita?! Vai onko susta? Onko niillä ihmisillä lahjaa? Pukeutunu ehkä vähän siistimmin?

Kyllä mua ainakin harmittaisi jos joku toisi lapselleni lahjan eikä olisi mitään tarjota.

20

Vierailija
29/32 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tulee ketkä pääsee, ja jos joku haluaa tulla muuna ajankohtana niin ok, mutta silloin ei enää ole synttäreitä. Tietysti keitetään kahvit ja tarjotaan jotain kahvin kanssa mutta synttärikakkua ei enää erikseen tehdä. Jos tulee aika pian synttäreiden jälkeen (samana iltana/seur päivänä) niin synttärikakkua saatetaan vartavasten säästää tälle, mutta ei sen pidempään.

Vierailija
30/32 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestämme lapsen synttärit yhtenä päivänä. Jos sattuu vieraille esteitä niin saavat toki tulla toisenakin päivänä mutta vain oikeana päivänä on synttäritarjoilu. Kyllä vieraille kelpaa se jäätelökin... Parempihan sekin on, että vanhemmat ovat iloisella tuulella jäätelöpakettinsa kanssa kuin puolikuolleita ja ärtyneitä hirveästä kestitsemisestä...

Vierailija
31/32 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai muutakin kun kahvia tarjotaan aina vieraille kun tulevat kyllään=)

Pakkasesta pullaa,jotain keksejä ja kaupasta saa ihan hyviä pakasteitakin jotka vaan paistetaan=)synttärikakkua en leivo kun kerran=)Kaverisynttäreille pistin viimeksi kakun asemasta kulhollisen jäätelöä ja ei kukaan edes kyselly kakun perään..tyttö oli aiemmin kertonut että kukaan ei syönyt kakkua kun olivat kaverin synttäreillä,joten laitoin itekkin vaan jäätelöä..lisäksi tietysti kaikkea muutakin=)

Vierailija
32/32 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumminkin meidän lasten synttäreillä lapsivieraat ovat aina syöneet kakkua hyvällä halulla. Kymmenestä vieraasta saattaa olla kaksi jotka ei syö. Meillä on viisi lasta ja kaikkien synttäreillä eri vieraat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi