Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia kuukupista?

Vierailija
18.02.2011 |

Ostin tänään ja nyt ekaa kertaa käytössä. Onko ollut hyvä vai onko jotain ongelmia tai puutteita ilmennyt? Käyttövinkkejä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen ollut tyytyväinen. Parit kerrat meni totutteluun, mutta sitten alkoi sujua. Ensin myös "innostuin" liikaa desinfioinnin kanssa ja puhdistin kupin desinfiointiaineella(Siihenhän on kyllä jotain omaakin puhdistusainetta, mutta mulla ei ollut sitä): Tuli hiivatulehdus.

Sitten sain neuvon tehdä desinfioinnin keittämällä härpäkeen silloin tällöin (ja tietenkin kuukatisten loputtua) ja sen jälkeen ei ole ollut mitään vaivoja. Kupilla on oma pieni kattila;)

Vierailija
2/3 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt ollut kuukuppi käytössä 6 vuotta (tai oikeastaan toinen - eka kesti reilut 4 vuotta).

Mihinkään en sitä vaihtaisi: ei hiosta, ei falskaa, ei tunnu lainkaan, helppo käyttää jne.

Kuitenkin mulla oli aikoinaan ekat kolmet tai neljät kuukautiset vähän opettelua kupin kanssa ja silloin se saattoi myös vuotaa ohi. Nyt jälkikäteen en osaa sanoa, mitä tein silloin väärin, mutta joka tapauksessa kärsivällisyys kannatti ja enää vuosiin sen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia.

Niin ja vinkki: älä pese kuppiasi tavallisella saippualla tai saatat saada hiivatulehduksia. Osta kupin pesuun sebamedia tai jotain vastaavaa myös intiimipesuun tarkoitettua saippuaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni monta kuukautta opetteluun. Välillä jo väsyin ja pidin parien kuukautisten mittaisen tauon. Siinä vaiheessa olin kuitenkin jo sen verran päässyt kuppikuntaan, että ei huvittanut siteillä ja tamponeilla enää pelata. Siispä kaivoin kupin taas käyttöön ja sitten opinkin jo asettamaan sen paikalle ilman että se vuoti ohi tai painoi virtsarakkoa. (Virheeni oli ehkä asentaa kuppi hieman liian syvälle.)

Kuten aiempi kommentoija sanoi, ei hiostusta, hajua, ylipäänsä minkäänlaista tuntemusta. Ekana kunnon vuotopäivänä tyhjennän kupin ehkä n. 6-8 tunnin välein, sitten enää kaksi kertaa vuorokaudessa.