Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko melojia paikalla?

Vierailija
03.02.2011 |

Onko teillä meloessa sellaista neopreenipukua? Voitko suositella sellaista? Ajattelin itse hankkia sellaisen hihattoman pitkillä housuilla. Kuulostaako järkevältä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse harrastan merimelontaa, enkä siinä ole kokenut tarpeelliseksi. Missä käyttöyhteydessä ajattelit, että sitä tarvitsisit? Neopreenia mulla on ainoastaan melontahanskat, sellaiset melaan kiinnitettävät aukolliset "rukkaset" kevättä ja syksyä varten.

Vierailija
2/9 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurssiesitteesä vaadittiin uimahalliin ylle neopreenipuku tai tekninen alusasu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alusasussa, ei kyllä olla melottu kovin kolealla säällä

Vierailija
4/9 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minulla on juuri tuollainen hihaton neopreenipuku pitkillä lahkeilla. Ja samasta materiaalista käsineet. Hyvin olen pärjännyt näillä.

Vierailija
5/9 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harjoittelette ilmeisesti pelastautumista ym. Silloin tietysti neopreeniasu on ihan paikallaan (ei tule kylmä kastumisen jälkeen). Mutta en mä kyllä pelkästään sitä uimahallikurssia tms. varten ostaisi, enkä itse siis tavallisessa melontakäytössä ole osannut kaivata.

4

Vierailija
6/9 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä meloessa tekninen alusasu (siis urheilukerrasto), joka ei kastuessa tunnu ihoa vasten kylmältä. Päällimmäisenä vedenpitävä kuoritakki, jossa saa hyvin kiristettyä ranteet (on myös olemassa nimenomaan melontaan tarkoitettuja takkeja).

Mun mielestä pulmallisin alue melonnassa on käsivarret, ne kun väistämättä kastuu ja helposti kylmettyy. Siihenhän ei tuo hihaton neopreenipuku auta. Teknisen alusasun paita tms. sen sijaan toimii. Kajakin aukkopeite ja päällystakki (ja pelastusliivitkin) suojaa muun kropan hyvin. Tilanne on tietysti toinen, jos ulapalla veteen putoaa, silloin neopreenipuku on ehdoton. Itse olen sen verran harrastelija, että melon suht lähellä rannikkoa, eli ranta ei ole ikinä liian kaukana.

4

Vierailija
7/9 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaisi millään missään alusasussa uimahalliin kurssille mennä, joten ehkä joudun sit yhtä iltaa varten hankkimaan tuon neopreenipuvun.

ap

Vierailija
8/9 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siis mun alusasut on ihan täysmustia, ihon myötäisiä, eli eivät näytä hölmöiltä. Siis ihan kuin olisi musta pitkähihainen trikoopaita ja mustat legginsit. Mä olen melonnan yhteydessä käyttänyt sitä paitaa ihan julkisilla paikoilla, normihousut on tietty ollut jalassa. Tietty jos aktiivisesti melotnaa harrastat ja aiot neopreenipukua muutenkin käyttää, niin tuleehan sille enemmän käyttöä.

En ole ikinä käynyt tuollaisissa uimahalliharkoissa, niin en tiedä koodia. Ihan varma olen kuitenkin siitä, että siellä on muitakin, joilla ei ole neopreenipukua.

4

Vierailija
9/9 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi olla uimapuvussa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän