Tääl on niin paljon näitä köyhä sitä sossu tätä...
keskusteluja et minä sanon nyt et köyhä ja apua ansaitseva on sellainen ihminen ja perhe joka ei täydenkään työviikon jälkeen pysty elättämään perhettään palkallaan.Esimerkki helsingistä jonka kalleuden kaikki tietää.Äiti tekee 40h viikossa SOL yhtiölle raskasta siivoustyötä 6,70€ tuntipalkalla.Lapsi on sen ajan tarhassa+ matkat eli äiti saa riippuen kuukaudesta noin 1232,80€ bruttona.Siitä pois verot ja bussilippu.Samalla lasta hoitaa melkein 10h päivässä vieraat ihmiset joille kunta maksaa aika paljon.En kirjoita tätä jotta te joilla aina elämä mennyt hyvin pääsisitte pilkkaamaan ja huomauttelemaan,hanki parempi työ jne.Ei pelkällä yo.paperilla helsingissä jossa työttömyys korkea saa korkea palkkaista työtä jos kokemusta on vain siivoushommista.Kirjoitin tämän niille joiden mielestä köyhät on vain sosiaalipummeja ilman omaa yrittämistä.Köyhimpiä on oikeesti ne väliinputoajat jotka ei saa etuuksia työtulojen vuoksi mutta työtulot ei riitä elämiseen.Anteeksi että olen olemassa.Lupaan tehdä kaikkeni jotta lapseni kouluttautuu paremmin kuin minä.
Kommentit (5)
estää kouluttautumasta lisää että saa sen leivän pöytään???
nytkin pienipalkkainen mutta en ihan noin köyhä kuitenkaan..
Sitä paitsi alan TES:sin mukainen palkka on reilusti yli 8e/h. Kuka kusettaa ja ketä?
Tosin toikin on surkean pieni, myönnetään.
estää kouluttautumasta lisää että saa sen leivän pöytään???
minä teen juuri niin. Opiskelen toista tutkintoa, jotta olisi edes mahdollisuus johonkin muuhun kuin huonopalkkaiseen pätkäduuniin tai työttömyyteen. Nyt opiskeluaikana on kuitenkin sitten tosi tiukkaa, ja vaikka teen opiskelun ohessa myös töitä (tosin aika vähän, koska minulla on pieni lapsi), joudumme silti hakemaan vielä toimeentulotukea. Työskentelyn ja perhe-elämän takia opinnot etenevät normaalia hitaammin, eli vielä muutamaan vuoteen ei ole tiedossa helpotusta tähän tilanteeseen.
t.toinen pienituloinen
tsemppiä..