Mäkätinkö aiheesta vai en miehelle
Mies ollut sairaslomalla koko viikon ja minä kun tulen töistä niin tiskikone tyhjentämättä, peti petaamatta, kaikki lapsen lelut sikin sokin ym.
Tulen kotiin ja sanon että olis voinut jotain tehdä niin siitä sitten suuttui. Tänä aamunakin oli vielä suutuksissa mulle.
Ei ollut sillä tavalla sairas ettei olis voinut tehdä näitä hommia. Ja ei ole eka kerta. eilen tuli vaan mulla mitta täyteen.
Kommentit (43)
tekemään kotitöitä jos makais sängyn pohjalla oikeasti kipeenä. Vaikka itse joudun kyllä kipeenäkin tekemään hommat.
miehensä toimintakunnon paremmin, kuin av-lukijat.
tekemään kotitöitä jos makais sängyn pohjalla oikeasti kipeenä. Vaikka itse joudun kyllä kipeenäkin tekemään hommat.
muistan kun minulla oli rota-virus ja makasin sohvalla, vauva kyllä hoidettuna(puhtaat vaipat, vatsa täynnä), niin mies tuli kotiin ja ihmetteli kun ei ollut ruoka valmiina.
vois imuroida kun en ole kotona. Vastaus oli ei ole imuroimista. Olisit lämmittänyt uunin Vastaus oli hae sinä puita. Tyhjennä tiskikone vastaus en osaa laittaa paikoilleen. Miksi petiä ei ole pedattu Vastaus voi olla petaamatta. Että en minä kai pikkumaisuuttani valittanut.
toinen määrää normit, ja suuttuu, kun toinen ei tottele. Ei kaikki petaa joka päivä sänkyä, eikä siihen kuole. Ja jos toisen mielestä on turha imuroida, niin miksi toinen saa määrätä? Minusta siivousnormit pitää joko sopia yhdessä, ja jos se ei onnistu, se siivoaa, joka sitä haluaa. Voihan kuka vaan keksiä minkä tahansa pakkomielteen, jota muiden pitää noudattaa, ja sitten tehdä itsestään marttyyrin.
lämmittää jos pakkasta -30, ja tiskit saa kertyä pöydälle. eihän miehiä saa rasittaa
maalaisjärkeä peliin vain, siinä mitään normeja tarvita.
Itse olen vaativassa IT-alan duunissa ja täytyy sanoa, että monesti olen ollut työpäivän jälkeen aivan poikki vaikka en ole mitään fyysistä tehnyt.
Näin kotona ollessa se vaan unohtuu miten raskasta se työssä käynti voi olla.
(tekee myyntityötä, mutta siihen ei kuulu oikeastaan mikään fyysinen)
b) teen _aina_ _kaikki_ kotihommat oli työpäivä tai ei
c) verrattuna siihen mitä minä teen töikseni miehen töihin, on miehen työt kevyempiä, istui hän perseellään tahi kävelisi myymälää ympäriinsä.
(henk. koht. olen sitä mieltä että istumatyötä tekevien valittaminen poikkiolemisesta on niinkutsuttua laiskakatarria, ei mitään muuta)
Ilmeisesti on vain totta että miehiltä ei saa pyytää minkäänlaista osallistumista.
Sekään ei auttanut että olin viikon siivoamatta, mies vain valitti että minä olen se laiska tässä taloudessa.
Sairaslomalla voi olla, vaikka vaiva ei vaatisi sohvalla/sängyllä makaamistakaan. Joku vaiva voi estää tietyn työn, muttei esim.kotihommia.
Itse olin 2 viikon sairauslomalla jännetupentulehduksen takia, mutta hyvin pystyin siivoamaan ja tekemään ruokaa.
Ukkoseni olisi luultavasti vain maannut sohvalla ja katsonut leffoja tuon ajan.....
että jos mies on vielä ensi viikolla saikulla, niin en tee mitään.
Teen niin kuin mies töistä tultuaan eli menen tietokoneelle, sitten ruokaa etsimään ja ilta jatkuu tietokoneen ja television seurasssa.
Katsotaan sitten mitä tapahtuu
Jos minä naisena olen sairaslomalla niin tasan jätän kotityöt tekemättä myös.
mies aina kehuskelee, kun hän on vahannut täällä lattiat,joo, kaksi vuotta sitten, muuten osallistuu kotitöihin levittelemällä vaatteitaan ja tyhjiä wc-paperi hylsyjä, vaikka roskis on metrin päässä ja pyykkikori max 20m päässä.
jos on työkykyinen?
Aika loukkaavaa minusta toisen terveydentilan arviointi.
Mulla oli jalka paketissa polvileikkauksen jäliltä ja kun en osaa olla paikoillani niin touhusin sen koko ajan mitä vain pystyin. No mulla on hevosia, kanoja ja pari lammasta niin oli pakkokin touhuta kun ei niitä voi jättää ruokkimatta ja hoitamatta. Miehen äiti tuli valittamaan että oon idiootti kun en osaa olla paikoillani ja muuta lässyttämistä. Sano että hän kyllä lepäsi kun hänellä oli tenniskyynärpää.
Sanoin että rouva menee sitten kotiinsa lepäämään ja lähdin ratsastamaan.
ja muutenkaan ei näy menoa haittaavan
mies aina kehuskelee, kun hän on vahannut täällä lattiat,joo, kaksi vuotta sitten, muuten osallistuu kotitöihin levittelemällä vaatteitaan ja tyhjiä wc-paperi hylsyjä, vaikka roskis on metrin päässä ja pyykkikori max 20m päässä.
=)
Joskus kun muutettiin yhteen mieheni kanssa, ihmettelin että miksi hänen vaatteita ei ole ikinä pyykissä. No meni hetki ja mies roudasi järkyttävän kasan vaatteita makuuhuoneesta. Kysyin että miksi niitä ei voi viedä pyykkikoriin niin vastaus oli että kun hän nyt sattuu riisumaan ne siinä sängyn vieressä.
En muuten edelleenkään kerää hänen vaatteitaan, saa tuoda ne itse sinne pyykkikorille kun tarvitsee puhtaita vaatteita.
29
On käynyt baarissa ja kavereiden luona jne?
Niiiin tuttua...
On käynyt baarissa ja kavereiden luona jne?
Niiiin tuttua...
niin ne ei voi tehdä muuta kun sairastaa... Nainen kun on kipeä, niin hänen odotetaan tekevän kaikki samat toiminnot, kuin terveenäkin.
Minusta tuntuu, että naiset itse asettavat itselleen sen vaatimuksen, että sairaana pitäisi pystyä samoihin suorituksiin kuin terveenä. Tämä on vain yksi tapa tehdä itsestään marttyyri ..ja mäkättää sitten muille.
Meidän perheessä sairaalla on oikeus potea tautinsa rauhassa ihan sukupuolesta riippumatta.
Eihän se kivaa ole kun sotku kerääntyy sairasjakson aikana. Lepo kuitenkin edistää toipumista ja vähentää ikävien jälkiseuraamusten riskiä.
ja aamulla lähti kavereiden kanssa reissuun
jos on työkykyinen? Aika loukkaavaa minusta toisen terveydentilan arviointi.
Mulla oli jalka paketissa polvileikkauksen jäliltä ja kun en osaa olla paikoillani niin touhusin sen koko ajan mitä vain pystyin. No mulla on hevosia, kanoja ja pari lammasta niin oli pakkokin touhuta kun ei niitä voi jättää ruokkimatta ja hoitamatta. Miehen äiti tuli valittamaan että oon idiootti kun en osaa olla paikoillani ja muuta lässyttämistä. Sano että hän kyllä lepäsi kun hänellä oli tenniskyynärpää. Sanoin että rouva menee sitten kotiinsa lepäämään ja lähdin ratsastamaan.
Aikamoista työnantajan huijaamista minusta tuollainen. Jos kykenet töihin, mene töihin, jos et, lepää. Anoppisi on oikeassa, jos on sairaslomalla tenniskyynärpään takia, pitää levätä, jotta on mahdollisimman nopeasti työkunnossa. Jos sitten hulluna siivoaa, käsi vain rasittuu lisää, eikä ole työkunnossa pitkään aikaan.
Eikä tämä ole sukupuolikysymys. Sairaslomalla ei tehdä kotitöitä, ei miehet eikä naiset. Poikkeuksena ehkä just joku äänihuulten tulehdus opettajilla ym, mutta yleisesti ottaen.
Sairaslomalla voi olla, vaikka vaiva ei vaatisi sohvalla/sängyllä makaamistakaan. Joku vaiva voi estää tietyn työn, muttei esim.kotihommia.