Mäkätinkö aiheesta vai en miehelle
Mies ollut sairaslomalla koko viikon ja minä kun tulen töistä niin tiskikone tyhjentämättä, peti petaamatta, kaikki lapsen lelut sikin sokin ym.
Tulen kotiin ja sanon että olis voinut jotain tehdä niin siitä sitten suuttui. Tänä aamunakin oli vielä suutuksissa mulle.
Ei ollut sillä tavalla sairas ettei olis voinut tehdä näitä hommia. Ja ei ole eka kerta. eilen tuli vaan mulla mitta täyteen.
Kommentit (43)
mutta onko aiemmin sun mäkätykset johtaneet mihinkään parannukseen / muutokseen?
ei se mäkätys mitään muuta, mies saa vaan leikkiä marttyyria ja itselle tulee paha mieli. Mutta tuo on niin rasittavaa, kun itse teen osa-aikaista ja tulen töistä niin kotona on ihan hirveä kaaos ja mies on tehnyt jotain valmispaskaa lapsille ruoaksi ja silti kehtaa väittää, että minun työpanokseni kotona on niin vähän...miksei niitä jälkiä voi siivota, jos se niin helppoa on?
niin ne ei voi tehdä muuta kun sairastaa... Nainen kun on kipeä, niin hänen odotetaan tekevän kaikki samat toiminnot, kuin terveenäkin.
Miehistä tulee toimintakyvyttömiä ja maailman säälittävimpiä (omasta mielestään) otuksia kun sairastuvat.
Itselläni meinasi otsasuoni revetä kun olin päivällä tehnyt lumityöt, lämmittänyt taloa, siivonnut koko talon perusteellisesti ja tehnyt ruokaa ja siis kaikki valvoessa 1v 4kk kaksosia jotka kerkeävät kaikkialle ja kun mies tuli töistä hän söi, vaihtoi verkkarit jalkaan ja meni sohvalle makaamaan. Kun sitten olin saanut itse syötyä ja syötettyä lapset ja huokaisin että en jaksaisi siivota tuota keittiötä niin mies tokaisee että eihän sinun sitä heti tarvitsekaan siivota. No siivosin kuitenkin sen keittiön ja kun kysyin että voisiko mies vahtia lapsia hetken että käyn suihkussa niin tämä kysyy oikein anelevana että enkö voisi ottaa niitä mukaan kun hän ei oikein nyt jaksaisi. (tekee myyntityötä, mutta siihen ei kuulu oikeastaan mikään fyysinen)
No en ottanut lapsia mukaan ja kun palasin suihkusta, oli paikat hirveässä kunnossa ja mies makaa olohuoneen lattialla ja katsoo telkkaria. Lapset oli sillävälin tiputtaneet kaikki mahdolliset tavarat lattialle yms. mitä voi vain keksiä.
Enpä ole sen jälkeen pyytänyt tuota miestä tekemään mitään, ei kuitenkaan tee sitä mitä pyydetään.
Itse olen vaativassa IT-alan duunissa ja täytyy sanoa, että monesti olen ollut työpäivän jälkeen aivan poikki vaikka en ole mitään fyysistä tehnyt.
Näin kotona ollessa se vaan unohtuu miten raskasta se työssä käynti voi olla.
(tekee myyntityötä, mutta siihen ei kuulu oikeastaan mikään fyysinen)
Itse olen vaativassa IT-alan duunissa ja täytyy sanoa, että monesti olen ollut työpäivän jälkeen aivan poikki vaikka en ole mitään fyysistä tehnyt. Näin kotona ollessa se vaan unohtuu miten raskasta se työssä käynti voi olla.
(tekee myyntityötä, mutta siihen ei kuulu oikeastaan mikään fyysinen)
että kotona oleva tekee työtä koko sen ajan, mitä on kotona, etenkin jos oma osallistuminen kotitöihin on vähäistä.
Jos mies (tai nainen tai kuka tahansa) on sairaslomalla, niin eikö se tarkoita silloin sitä, että ollaan kotona ja LEVÄTÄÄN??
ja loukkaantuisin todella paljon, jos mies tänään kotiin tullessaan haukkuisi minut tekemättömistä kotitöistä. Jos kotitöitä jaksaisin tehdä, olisin mennyt töihin. Olen maannut koko päivän sohvalla, enkä kyllä aio kokea minkäänlaista syyllisyyttä.
ei ollut sitä luokkaa, ettei olisi voinut siivota sotkuja.
Jos mies (tai nainen tai kuka tahansa) on sairaslomalla, niin eikö se tarkoita silloin sitä, että ollaan kotona ja LEVÄTÄÄN??
Näin minäkin olen käsittänyt =)
kroonisesti siis ja käyttää sitä tekosyynä, että jättää laskut maksamatta. Olen niin väsynyt.
jos minun vasen pikkurillini murtuisi, niin olisin sairaslomalla, mutta kotihommat tekisin silti, en makaisi sohvalla.
todellakin tehdä noi hommat vaikka oli sairaslomalla. Se vaiva ei estä tekemästä mitään, laiskuutta se vaan oli.
Ei kyllä tee näitä hommia vaikka olis vapaalla ja minä töissä
Ap maintsi että miehen sairaus ei ollut sitä luokkaa, ettei olisi voinut siivota sotkuja.
Vaimohan se tietää paremmin miten mies voi XD
Kyllähän se itteäki loukkais jos on ollu kipeänä ja toinen tulee valittaan jostain kotiasioista. Kai se töissäkin sitten oli?
jos asiat olis hoitanut sitten kun tulet töistä tyyliin " tyhjennäppä kulta se tiskikone niin minä siivoan nuo lelut tuosta". Kun kerta ne oli jo hoitamatta kun tulit, niin eikai siitä kannata ruveta enää mäkättää.
Meillä tehdään noin ja aina on hyvin saatu kaikki asiat hoidettua sovussa, toki miehen tarvii olla messissä mukana ja tosiaan hoitaa omat hommansa.
Mut se onkin sit ihan eri asia jos mies ei tee muutenkaan mitään, saati sitten pyynnöstä tai sopimuksesta, mutta siitä en kirjoita mitään, koska mulla on mies joka tekee..
kai se laiskuuttaan jäi saikullekkin.
Pysty tekemään kaikkea muutakin, paitsi kotihommia...
jos on työkykyinen?
Aika loukkaavaa minusta toisen terveydentilan arviointi.
vois imuroida kun en ole kotona. Vastaus oli ei ole imuroimista. Olisit lämmittänyt uunin Vastaus oli hae sinä puita. Tyhjennä tiskikone vastaus en osaa laittaa paikoilleen. Miksi petiä ei ole pedattu Vastaus voi olla petaamatta.
Että en minä kai pikkumaisuuttani valittanut.
Kyllä sitä saikulle voi joutua vaikka ei olisi täysin toimintakyvytön. Itse esimerkiksi jouduin puhetyöstä ottamaan sairaslomaa kun kurkunpää/mikälie oli jotenkin rasittunut tai tulehtunut eikä ääntä saanut kurkusta. Yleiskuntoonhan tämä ei mitenkään vaikuttanut, eli monesta muusta työstä ei olisi tarvinnut saikulle edes jäädä. Joten sairasloma itsessään ei kyllä ole mikään tekosyy jättää hommia tekemättä. Eri asia sitten jos sairasloman syynä on joku yleiskuntoa ja jaksamista pahasti haittaava tauti, kuumetta tai mahatautia esimerkiksi. Sillon minusta on väärin olettaa, että sairastaja tekisi kotihommia.
mennä vielä jatkotutkimuksiin mutta ei jaksanut.
Ja turha sanoa etten voi tietää onko toinen sairas.
Tänäänkin vielä sairaslomalla ja jaksoi poikien kanssa lähteä reissulle joka oli sovittu aiemmin.
niin ne ei voi tehdä muuta kun sairastaa... Nainen kun on kipeä, niin hänen odotetaan tekevän kaikki samat toiminnot, kuin terveenäkin.