Vein lapsen aamulla kerhoon ja eikös siellä yksi mamma
tyytyväisenä kertonut kuinka mukavaa on tuoda lapsi kerhoon. Hän kun oli eilen mahataudissa ja lapsella on niin paljon energiaa kun äiti ei jaksanut leikkiä eikä ulkoilla kun oksensi koko päivän.
Jäin miettimään että oliko järkeä tuoda se lapsi kerhoon, sehän todennäköisesti levittää sitä oksennustautia. Ei nyt sentään alkanut oksentaa siellä kerhossa.
Nyt sitä odotellaan mahataudin iskemistä :(
Kommentit (51)
taudeista kyläilemään myös ja päästätte toisiin perheisiin vierailuille?
Kun lapsen kaveri on tulollaan kylään, pitäisikö soittaa hänen vanhemmilleen ja varmistaa, ettei perheestä kukaan vain ole kipeänä?
Just
Joiltain vain puuttuu kyky epäitsekkääseen ajatteluun, ja pitäisi erikseen varmistaa, että OLETTEHAN NYT OLLEET TERVEENÄ. Joskus ollaan varmistettu tietyiltä perheiltä, kun ollaan aiemmin törmätty siihen, etteivät piittaa toisten tartuttamisesta, ja ovat vastanneet sitten, että nooei, tässä ollaan vatsatautitoipilaita. Esimerkiksi.
Jotkut vaan ei kykene ajattelemaan muita kuin omaa napaansa. Ei tässä eikä muissakaan asioissa.
juoksenteli naapurin kolme mukulaa ja kävi ilmi,että olivat samana päivänä oksentaneet! työn puitteissa törmäsin äitiin joka vei vesirokkoisen lapsen pk..in ja se lapsi otettiin vielä vastaan,uskomatonta!!!
Lapsella ei tosiaankaan pitäisi nenä vuotaa koko ajan, tai sitten on kyllä kyse jostakin muusta kuin flunssasta..?
Ei joka penskan tarvi sairastaa sitä kymmentä flunssaa vuodessa,kun sen voi järkevällä toiminnalla estää. Eikä silti tarvi tynnyrissä elää..
vatsataudin jo viime viikolla. Ei se varmaan ainakaan uudestaan sitä samaa tautia samantien sairasta.
Kyllä te ootta hauskoja. Ihme asioista tappelette.
kerran inhottaa yhtä paljon nuo vajakkimammat, jotka ajattelee vain itseään.
oksennustaudissa kaupassa. Kun mies ei ole kotona pitää jonkun ruokkia nuo terveet lapset.
Niin tosiaan, olin toissapäivänä oksennustaudissa. Varokaa mammat vielä ei ole kulunut kahta päivää, saati viikkoa. Mä yskäsen nyt näyttöön päin. Noin, saitte kaikki noron. Että silleen! Kaikien teidän perheet pitää olla nyt ainakin yli viikonlopun karanteenissa, että ei tämä virus leviä enempää.
että kyseessä on Noro-virus? Veitkö näytteen labraan?
Voi hyvinkin tulla jo viikon kuluttua edellisestä oireilusta, kyse kun ei ole mistään immuniteettia luovasta viruksesta. Viruksia kun on useita ja jos sama virus muuntuu toiseksi. Ei ole lainkaan harvinaista, että lapset sairastavat kuukauden sisällä 2 vatsaflunssaa. Ja syystä siitä, että puolikuntoiset/ sairaat lapset tuodaan hoitoon tai kouluun.
Mun lapsi ei mene hoitoon silloin kun on sairaana,tai itse sairastun.Pakko on mennä lääkärin,ja kauppaan,koska olen yh-äiti eikä kukaan ole silloin auttamassa.Muutamama kerta oltu vatsataudissa kaupassa,mutta pakkohan se on sielläkin käydä.
kerhoihin ja kyläilemään saa mennä jos perheessä sairastetaan tai vaikka lapsen nenä "vaan vähän vuotaa" niin pysähtykää nyt hetkeksi ja koittakaa saada sinne pieniin herneaivoihinne, että joillekin toisille perheille se teidän "pikku nuha" voi olla todella paha juttu.
Esimerkiksi meillä lapsi sattuu olemaan aika vaikeasti lääkeaineallerginen, joten JOKAINEN tauti on liikaa ja vaikeasti hoidettavissa.
Lisäksi joissain perheissä saattaa olla vakavasti sairaita ihmisiä, aikuisia tai lapsia, joille ne teidän pikku flunssat ja vatsataudit voivat tietää varmaa sairaala reissua.
Ainahan voitte itsekkäinä sitten vastata tähän, että linnoittautukaa itse kotiin ja niin olemmekin hyvin pitkälle joutuneet tekemään. Lapsi on kotihoidossa ja kerhoissa emme käy juuri näiden nico-pettereiden takia, joiden oli IHAN PAKKO päästä kerhoon puolikuntoisina.
Kaikesta välttelystä huolimatta, meidänkin kotiin aina tasaisin väliajoin änkeää joku tautipesäke, välillä se on koululaisen kaveri, välillä joku aikuistuttu lastensa kanssa.
Meilläkin on tullut tiettyjen henkilöiden kohdalla tavaksi kysyä, että ollaanko teillä varmasti terveenä.
En käsitä miten joillekin voi olla niin vaikeaa olla tahallaan/välinpitämättömyyttään tartuttamatta kaikkia muitakin tauteihinsa.
oksennustaudissa kaupassa. Kun mies ei ole kotona pitää jonkun ruokkia nuo terveet lapset.
Niin tosiaan, olin toissapäivänä oksennustaudissa. Varokaa mammat vielä ei ole kulunut kahta päivää, saati viikkoa. Mä yskäsen nyt näyttöön päin. Noin, saitte kaikki noron. Että silleen! Kaikien teidän perheet pitää olla nyt ainakin yli viikonlopun karanteenissa, että ei tämä virus leviä enempää.