Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hitto, että ärsyttää! Ostin Huutiksesta..

Vierailija
18.02.2011 |

aikas kalliin tuotteen viime viikon ke. Tuotteella oli osta heti-hinta, jonka maksoin. Maksoin heti tuotteen ja pk:t myyjän tilille (Nordeasta Nordeaan, joten näkyy heti tilillä). Ilmoitin maksustani s.postilla myyjälle. Mutta mitään ei ole vieläkään kuulunut. Myyjä ei ole vastannut minulle mitenkään.

Ymmärrän, että kaikki eivät vastaa vaan postittavat vaan tuotteen ja antavat palautteen. Kuitenkaan minulle ei ole tullut palautetta eikä myöskään postia. Mua ihan tosissaan harmittaa, jos olen menettänyt ne rahat.. Ennen huutoa vielä tarkistin myyjän palautteet ym. Lähes 200 pos. palautetta eikä yhtään negaa tai neutraalia. Miten tästä eteenpäin?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lukenut oman palutteesi, ettei myyjä olisi laittanut jotain, esim. postitan sillon ja silloin...?

Toivottavasti ottaa pian yhtetyttä, en usko että tuolla palautemäärällä mitään hämärää yrittää. Mitä jos laitat tekstiviestin seuraavaksi?

Vierailija
2/18 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen yrittänyt soittaa, jätin vastaajaan viestin. Mutta ei ole soitellut takaisin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. sairaalassa tms. :)

Mutta yritä soittaa tai laittaa vielä viestiä.

Jos mitään ei kuulu, voit tehdä rikosilmoituksen!

Vierailija
4/18 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten selvisi, että postitus kesti kauan sen takia että oli ollut synnyttämässä :). Kaikki meni kuitenkin hyvin. Ja voivathan olla lomamatkalla, kun on hiitoloma-aikakin. Laittaisin tekstarin jossa varmistaisin, että näkyyhän tilisiirto tililläsi? ;)

Vierailija
5/18 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku inhimillinen syy takana, varsinkin jos on ollut osta heti-kohde, myyjä ei ole varautunut huudon loppumisajankohtaan. Onko myyjällä muita kohteita auki/ mennyt kiinni samoihin aikoihin?

Vierailija
6/18 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyyppejä?

Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa, että nuo ovat sellaisia paskiaisia, että lähettäväät paketin vasta 10-16 päivän päästä maksusta, eivät vastaa viesteihin jne.

Senpä takia kartankin noita "maksu kolmeassa päivässä tms." tyyppejä.

Oletko muuten lukenut myyjän palautteita, ovatko ne kaikki positiivisia vai onko niissä "positiivisia" (=ostaja valittelee hidasta postitusta).

Ja voithan laittaa myyjälle ukaasin, että odotat pakettia tai paketin koodia X päivään asti (esim. ensi tiistaihin asti) ja jos mitään ei tapahdu, niin teet asiasta rikosilmon. Ja jos mitään ei tapahdu, niin sitten teet sen ilmon.

Itselleni tapahtui muuten niin, että myyjä postitti paketin viime viikon torstaina, mutta ei antanut sitä koodia. Keskiviikkoon mennessä ei ollut tullut sitä saapumisilmoitusta, joten lampsin postiin, kun piti muutenkin käydä kaupassa. Onneksi tiskillä oli tuttu täti, joka etsi pakettia ja kappas, kyllä se siellä oli, aivan kuten epäilinkin, mutta sitä saapumisilmoitusta ei ollut vaan tullut. Tuo täti sanoi, että yleensä eivät toimi näin, mutta kun on tuttu asiakas niin.. Ja mulla oli tuon paketin arvo n. 80 euroa.

Eli jos teilläkin on pieni posti ja olet tuttu asiakas postissa, niin kannattaa käydä postisa kysymyssä, josko sun paketille olisi käynyt samalla tavalla.

Vierailija
7/18 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huusin sen siis ke. Muista kohteista en osaa äkkiseltään sanoa..

Uskon kyllä, että hän voi olla sairaalassa tms. eikä sen takia voi ilmoittaa, mutta mua harmittaa, jos onkin käynyt niin, että menetin ne rahat.

ap

Vierailija
8/18 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viimeisin kauppa vaikka vuoden takaa niin joku huijari saattanut siepata tunnukset.

Vierailija
9/18 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautteissa oli kyllä paljon kiitoksia nopeista kaupoista ja postituksesta.

Mä maksoin yli 70e posteineen tuosta, että kyllä harmittaa, jos tuote ei tule perille.

Pitänee varmaan kysellä postista, kun on tosiaan meillä pieni posti ja tutut ihmiset. Kiitos vinkistä!

Taidan sitten vielä laittaa s.postia..

ap

Vierailija
10/18 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosi sitten tehdyistä kaupoista.

Ostin tuotteen osta heti -hinnalla (180e) ja postia ei alkanut kuulua. Myyjä vastaili kuitenkin s-postiin ja milloin milläkin verukkeella oli "unohtunut" paketti postiin viedä.

Myyjällä oli kuitenkin paljon pos. palautetta, tosin negaa ja neutraalia myös.

Lopulta kuitenkin sain pakettini, mutta eipä tuosta voinut positiivista antaa.

Toivon, että sinäkin saat pakettisi, onhan myyjällä kuitenkin sitä pos. palautetta paljon.

Vierailija
11/18 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika tarkka siitä keneltä huudan ja tämä on ensimmäinen kerta, kun ilmenee ongelmia.

ap

Vierailija
12/18 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että huudettiin todella meidän budjettiin kallis elektroninen tuote, maksettiin, mutta tuotetta ei koskaan kuulunut. Meni poliisiasiaksi, ja lopulta oikeuteen, mutta rahoja ei ikinä saatu takaisin, koska kyseessä oli petturi ja köyhä paskiainen ilman duunia. Oli kusettanut useampaakin. Siksi ei mitään kallista enää huutiksesta meille kiitos!

Ihan vain varoituksena! Sinuna laittaisin viestin, jossa pyydät pikaista yhteyden ottoa tai asia menee poliisille.

Vierailija
13/18 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottaa.. Eli voit varautua odottamaan vielä pitkään.

Mua niin ärsyttää noi "maksu heti tai negaa paukkuu" tyypit, kun niillä ei todellakaan ole mikään kiire postittaa.

Mikä siinä voikin olla niin vaikeaa vai tarviiko ne ne rahat kenties viinaan ja tupakkaan ja sitten ei ole varaa postiin..

Vierailija
14/18 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että käykö kaupat postiennakolla.

Vierailija
15/18 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että käykö kaupat postiennakolla.

Ja harva myyjä edes suostuu postittamaan postiennakolla!

Vierailija
16/18 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei halua ymmärtää että huutis myyjillä on muutakin elämää.Kaikilla ei ole edes nettiä kotona vaan asioivat työpaikalla.Jos kohde on sulkeutunut viime viikon keskiviikkona on mahdollista alkuviikon pankkien maksuliikenne sotkujen takia et summa on näkynyt eilen tai tänään.Silloinhan postitus tapahtuu jos ei tänään niin ensi viikolla.Ja muutenkin,ei kaksi viikkoa ole niin pitkä aika.

Vierailija
17/18 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ap tekstiviesti, jossa kyselet viattomasti, onko myyjä saanut viestejäsi ja maksuasi? Tämän lisäksi voit vielä varmuudella sähköpostitse ilmoittaa maksustasi.

Älä vielä heitä kirvestä kaivoon. Jos maksoit keskiviikkona, niin eihän tuosta ole kuin pari hassua päivää aikaa. Voihan tämän tyypin sähköpostiosoite esimerkiksi olla muuttunut eikä siksi pääse lukemaan postejaan? Tai sitten hän on esim. hiihtolomamatkalla.

Kannattaa myös tsekata huuto.netistä pienellä salapoliisin työllä, onko tällä myyjällä toimintaa, eli onko huutanut itse tai laittanut myyntiin tavaraa tässä muutaman päivän aikana...

Vierailija
18/18 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta odotellaan ja katsellaan.

Tiedän kyllä, että ihmisillä on muutakin elämää. Mutta on mennyt jo yli viikko siitä kun maksoin ja sen jälkeen olen soittanut ja laittanut s.postia. Kännykkä varmaan on kuitenkin kotona, vaikka netti ois työpaikalla/kirjastossa tms.

ap