Naapuri tunkee seuraan jatkuvasti!
Kuinka paljon olette naapureidenne (kerrostalo/rivitalo) kanssa tekemisissä? Minua ärsyttää, ku olen tutustunut hiukan erääseen naapuriimme ja nyt hän jatkuvasti ottaa yhteyttä, siis monta kertaa päivässä joko soittaa tai pimputtaa ovikelloa tai ulkona ollessa hyökkää joka kerta juttelemaan. Koskaan ei mene ohi ja vain sano "moi", vaan aina pitää jäädä jauhamaan ja juttelemaan. Lisäksi jookapäiväiset yhteydenotot puhelimella tai ovella käymiset hermostuttaa. Tuntuu, että aina kun lähdemme jonnekin autolla, sieltä tulee yhteydenottoa (kyylää meidän menoja ja tuloja). Lisäksi tulee ajoittain kylään, kun hänen lapsensa tulee esim. kesällä avonaisesta ovesta sisään, kun olemme omien lapsiemme kanssa ulkona ja hän tuo pienen lapsensa meidän pihalle leikkimään. Sitten menee lapsensa perässä meille sisään ja saattaa olla 4-6 tuntia meillä. Olen yrittänyt vihjailla, että meille on tulossa ruoka-aika pian, mutta hän sanoo "syökää vaan, ei meitä häiritse" ja hän jatkaa meillä oloaan, vaikka en tarjoa hänekke mitään. Lisäksi hän on perunut omia menojaan, jos on törmännyt meihin pihalla ja tunkenut meidän seuraan, sen sijaan, että tekisi alkuperäisen suunnitelmansa mukaan. Pari kertaa, kun meille on tullut vieraita, hän vaan istuu meillä, eikä tajua lähteä pois. Olemme mieheni kanssa miettineet, kuinka rasittava ensi kesästä tulee, kun hän aina kyylää, koska olemme pihalla ja hän tulee välittömästi meidän omalle pihallemme lapsensa kanssa. En ole kehdannut sanoa, etten jaksa joka päivä monta tuntia hänen seuraansa. Olen yrittänyt karttaa häntä, en ole aina avannut ovea hänen pimputtaessaan ovikelloa ja en ole vastannut puheluihin/viesteihin, muttei ole ymmärtänyt. Ihmettelen, miten ei ole tajunnut kantaani, kun olen niin suoraan näyttänyt. Ja totuus on, että JOKA IKINEN PÄIVÄ hän ottaa jollain muotoa yhteyttä. Blääääh, onko naapurit aina noin tungettelevia?
Kommentit (13)
En ymmärrä miten kestätte... Mä oisin jo menettänyt hermoni ja laukonut suoraan miten asiat on. Pääsispähän naapurista eroon, kun loukkaantuisi.
Kannattaa miettiä kuinka sanoo ja mitä. Itse sanoin ja siitä alkoi parin vuoden helvetti. Puhui pahaa ympäriinsä meistä ja syytti ties mistä. Siihen auttoi että muutettiin pois.
Kehottaisin a feikkaamaan "ai en yhtään kuullut/ huomannut että puhelin/ovikello soi" "joo nähdään vaan joku päivä, minä soitan tai tulen sitten hakemaan" ja kun kyselee mikset ole tullut "kun on ollut kiirettä ja kaikenlaista" ja edelleenkään et vastaa puheluihin/ ovikellon soittoon.
Oi ei, onpa rasittavaa. Itse olen ollut vähän ihmeissäni yhden lasteni kerhokaverin äidistä. Emme ole mitenkään erityisen läheisiä, mutta vaihdoimme kerran puhelinnumerot. Nyt hän viestittelee jatkuvasti, kuin olisimme hyvätkin ystävät. Jopa iltayhdeltätoista voi vielä tulla viestiä, lähes joka päivä hän ottaa yhteyttä. Minusta outoa!
Pari kertaa, kun meille on tullut vieraita, hän vaan istuu meillä, eikä tajua lähteä pois.
Onhan tuo ny rasittavaa, mutta mikä mikä mikä on, ettei saa suutaan auki??! Pahempihan tuo teille on, siinähän kärvistelette, sen sijaan että vaikka naapuri hetkeksi loukkaantuisikin; ainakin tulisi asia selväksi. Miehen kanssa ajattelimme, yritin vihjailla... Ei, vaan suoria sanoja! "Oli kiva kun kävit, nähdään vaikka huomenna pihalla taas mutta nyt oltaisiin mieluiten oman perheen/omien vieraiden kesken, moi nyt!!!".
Suun avaaminen helpottaa monesti kummasti. :)
Mullakin tunki nyt naapuri seuraan jota en ole koskaan ennen nähnyt. Ja hän on nähnyt jossain mut. Kertoi jotain itsestään, mutta en pidä oikein kiinnostavana, elämät hyvin erilaisia ja arvomaailmat. Ja oli vielä sairaana, en tiedä tartuttaako muihin.
Naapureille ei anneta puhnoa, ja heitä ei kutsuta sisään. Itse ap on soppansa keittänyt. Mutta lisättäköön, että kuvailtu naapuri ei selvästikään käy täysillä.
Ei tuo ihan normaalia ole. Onko joku mielenterveysongelmainen tai heikkolahjainen.
Vierailija kirjoitti:
Oi ei, onpa rasittavaa. Itse olen ollut vähän ihmeissäni yhden lasteni kerhokaverin äidistä. Emme ole mitenkään erityisen läheisiä, mutta vaihdoimme kerran puhelinnumerot. Nyt hän viestittelee jatkuvasti, kuin olisimme hyvätkin ystävät. Jopa iltayhdeltätoista voi vielä tulla viestiä, lähes joka päivä hän ottaa yhteyttä. Minusta outoa!
No mitä hän sulle kirjottelee?
Vierailija kirjoitti:
Naapureille ei anneta puhnoa, ja heitä ei kutsuta sisään. Itse ap on soppansa keittänyt. Mutta lisättäköön, että kuvailtu naapuri ei selvästikään käy täysillä.
tämä, kevyt moikkaus rappukäytävässä/pihalla riittää..muuten on vaarana saada juuri tollasia "ystäviä" ja takuulla tulee loukkaantumaan jos sanotaan kunnolla. Eli muutto saattaa olla se paras kasvojen pelastus ja kannattaa muistaa seuraavassa naapurustossa se terve etäisyys ja liiallinen kiltteys pois. Rajattomia ihmisiä löytyy paljon ja he juuri etsivät kilttejä johon takertua iilimadon lailla. Muut naapurit ovat varmaan helpottuneita että olette nyt kohteena.
Mää en avaa ovea jos ovikello soi ellen ole sopinut jonkun tutun kanssa tapaamista. Samoten en vastaa tuntemattomiin numeroihin. Naapureille huikkaan pikaisen moin pihalla ja kiirehdin sitte karkuun. Hyvin menee.
Sano, että lapsilla on täitä/kihomatoja ja naura hieman yksinkertaisen oloisena että niitä on turha häätää pois kun tulevat kohta uudelleen,niin eiköhän pysy poissa.
Meillä aivan samankaltainen tapaus naapurina. Viime viikolla kävi 9 kertaa. Nyt on sit jo hermo aivan loppu. Oltiin viikko mökillä ja kun palasimme kotiin ,meni tunti kun ovesta marssi kukas muu kuin naapurin akka ja kyseli koskas olette tulleet....pakkohan tuolle hullulle on ilmottaa suoraan,kun ei muuten oikeesti ymmärrä,mut mitäköhän sit seuraakaan :) Asutaan siis omakotitalossa,piha aidattu koko tontin ympäri ja tämä nainen vain kävelee muina miehinä portista sisään ja jos ovi ei ole lukossa niin siitä vaan ovi auki ja on niin kuin kotonaan. Raskas tyyppi!!!