Pepsi Max addiktio, miten eroon?
Olen juonut pepsiä niin kauan kun muistan, ainakin yläasteelta asti (olen nyt 24). Aluksi se oli 3-4 puolen litran pulloa viikossa, nyt saattaa mennä 3-4 litraa päivässä! Tässähän menee kohta rahat ja terveys, mutta aina huomaan vaan kaupassa ottavani pepsiä mukaan...
Onko kukaan ns päässyt kuiville? Jos olet niin oliko vaikeaa, mitä teit, oliko esim joku korvaava tuote? Olisiko pienempi paha jos hakisi apteekista kofeiinitabletteja ja käyttäisi niitä ainakin aluksi helpottamaan vierotusoireita? Kahvia en juo.
Kommentit (5)
juonut vaan pariin kuukauteen Maxia. Olen myös ihan addikti, mutta päätin, että nyt riittää (juurikin siksi, ettei ole mitenkään järkevää).
viime viikolla maistoin sitten pitkästä aikaa. Ja oli ihan turkaleen pahaa. Äkkiä ne makutottumukset muuttuu. Mun mielestä maistu ihan pelkästään makeutusaineelt. Ei edes colalta.
auttoi vähentämään terveysvaikutukset ja erityisesti joku ohjelma, missä nainen kittasi hirveitä määriä colaa, ja sitten näytettiin, miten rupsahtanut hän tulee olemaan muutaman vuoden päästä jos jatkaa samalla tyylillä. En nyt muista miten nämä colat ja makeutusaineet vaikuttaa, mutta ei ne tee ihollekaan hyvää ja selluliittiakin kuulemma lisäävät.
koukussa mutta tykkään Pepsistä, Maxista en niinkään. on se hyvää ja raikasta aina välillä, mutta kun tulee ostettua kotiin vaikkapa 2x1,5l setin, niin sit sitä juo liikaa. hiilihappohuomat tekee turvottavan olon, ja kofeiinikin hirvittää. Minusta pepsiriippuvuus pahempi kuin kahviriippuvuus, tietenkään kumpaakaan ei sais juoda liikaa....
Jos vaikka opettelisit juomaan kahvia tai teetä, että saisit edes vähän kofeiinia, ja jätä se Pepsi kokonaan kaupan hyllylle! pysy tiukkana, tuo kuullostaa todella epäterveelliseltä tavalta!
ja etenkin colat lisää tutkitusti selluliittiä.
Itse olen myös juonut cola-juomia runsaasti jo vuosia. Googlettamalla sitten luin kofeiiniriippuvuuden oireista ja vaikutuksista terveyteen. Se avasi silmäni. Lopetin colan lipittämisen melkeinpä seinään. Se onnistui kyllä helposti, kun ajattelin vaikutusta terveyteen. Tosin juon kahvia ja teetä jonkin verran, joten se kai helpotti asiaa. Olin pitkään juomatta colaa juuri lainkaan. Nyt olen taas valitettavasti alkanut hörppiä colaa, mutta kuitenkaan en juo sitä enää niin kamalia määriä. Suosittelen kyllä cola-juomien vähentämistä. Itse ainakin huomaan olevani pirteämpi ja energisempi, kun en enää kittaa colaa niin hirveästi. Mitään terveellistä juotavaa cola ei tosiaan ole!