Lue keskustelun säännöt.
Onko niin, että pitkäksi aikaa kotiäideiksi jäävät vähän koulutetut?
17.02.2011 |
Eilen täällä oli joku ketju Hesarin artikkelista. Siinä yhteydessä mainittiin, että kotiinhan jää pitemmäksi ajaksi ne, joilla ei ole kivaa/vakkaria työtä odottamassa ja opintoja on takana vähän jos lainkaan. Aloin miettiä asiaa. Omassa tuttavapiirissäni on juuri näin (otanta noin 20 äitiä). Kaikki korkeasti koulutetut vakkarityöpaikoista ovat menneet takaisin töihin lapsen ollessa 1-2,5-vuotias. Toinen ääripää ovat sitten ne toiset, jotka ovat olleet kotona jo 4-7 vuotta, toki usean lapsen äitejä jo. Miten teidän tuttavapiirissä? Onko tätä tutkittu laajemmin?
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Jos palkka olisi parempi, olisin varmasti ollut pidempään kotona. Eli siis paremmin palkattuna olisin varmasti saanut säästöjä kasaan.
Mutta koska säästöjä ei ollut, oli mentävä takaisin töihin, jotta saa laskut maksettua ja ruokaa pöytään.
Mies kyllä löytyy, mutta hänenkään tulonsa ei mitkään mahtavat olet, mutta tarpeeksi hyvät että meiltä evättiin asumistuet ja kuntalisät.