Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syön kaikkien lautaset tyhjiksi. Jos lapsilta tai mieheltä jää tähteitä, minä syön ne.

Vierailija
17.02.2011 |

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on kai lapsena puhuttu niin paljon siitä, miten kehitysmaissa ei riitä ruoka ja täällä heitetään ruokaa roskiin, että se on jäänyt mieleeni kummittelemaan oikein ongelmaksi asti. Tekee todella pahaa nähdä, kun joku heittää ruokaa roskiin. On se tosin viimeaikoina vähän helpottanut.

Vierailija
2/11 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök!

Lapsille vain ihan pieniä määriä lautaselle, niin ei harmita heittää ruokaa biojätteisiin ja luonnon kiertokulkuun.

En yhtään ymmärrä tuota 70-lukulaista valitusta kehitysmaiden nälkäänäkevistä lapsista... ei meidän ruokia sinne saa millään, siitä on ihan turha tuntea huonoa omatuntoa.

En sietäis ollenkaan, jos ukko söis minun tähteeksi jättämäni perunan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä varten että syö meiltä jääneet tähteet.

Mutta jokaisessa perheessä omalla tavalla.

Vierailija
4/11 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten lopetin, kun sain lapsilta aina räkikset. Nehän siis tartuttaa vaikka oireita ei vielä olisikaan. Myöhemmin jätteiden syömisen lopetti myös mieheni ja nyt sekään ei ole räkiskierteessä :). Mutta kaikki tekee niin kuin tykkää.

Vierailija
5/11 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiin väärin.

Vierailija
6/11 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ainakaan ap:n lapsista lihavia tule, kun äiskä syö niiden sapuskat.

En ymmärrä mitä yäk siinä on. Syödäänhän me ihan oikeaa kakkaakin ruuan mukana.

Vierailija
7/11 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei anneta edes koiralle. Sillä on oma ruoka.

Ap on heidän talouden possu tai komposti...

Vierailija
8/11 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäänyt lautaselle ja se on syömäkelpoista, voin syödä sen. Oman annoksen sijasta, en sen lisäksi!!

Eipä tulis mieleenkään heittää roskiin ruokaa, jota joku ei olekaan jaksanut syödä. Järkyttävää tuhlausta.

Usein lapset kyllä laittaa omat jämät mikroastiaan jääkaappiin ja syövät itse sitten kun on nälkä.

Vierailija
9/11 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tosta syystä lapsistakin tulee lihavia, kun se lautanen on syötävä tyhjäksi, niiin väärin.

Minä opetan lapsilleni, että otetaan ensin vähän, ja sitten jos maistuu, niin lisää. Meillä menee tosi vähän ruokaa roskiin.

Hirveää katsoa työpaikkaruokalassa, kun aikuiset ihmiset eivät vieläkään osaa arvioida, paljonko syövät. Samat muijat lastaa joka päivä lautasen täyteen ruokaa ja syö kolmanneksen siitä. Erityisesti salaatista jätetään aina suurin osa. Salaattihan on niin terveellistä, että sitä pitää ottaa, mutta kai se riittää, että se on siinä lautasella, ei kai sitä tarvii syödä?

Vierailija
10/11 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kun puoliksi syöty laitetaan jääkaappiin. Ruoassa on mukana ruokailuvälineiden kautta tullutta sylkeä. Tästä saattaa muodostua ruokaan bakteereja.

No, ehkä joku viisaampi tiedäisi miten tämä oikein menee...

Vierailija
11/11 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti ennen syöntiä kunnolla, eikä sitä päivätolkulla säilytetä. Yleensä samana päivänä syödään tai viim. seuraavana.

Siis kun puoliksi syöty laitetaan jääkaappiin. Ruoassa on mukana ruokailuvälineiden kautta tullutta sylkeä. Tästä saattaa muodostua ruokaan bakteereja.

No, ehkä joku viisaampi tiedäisi miten tämä oikein menee...