Ottaisitko yhteyttä kouluun vai
antaisitko asian olla ja koittaisit vaan tsempata lastasi?
Kuutosluokkalaisella liikunnassa epäpätevä sijaisope ollut nyt kolmisen viikkoa. Oli liikunnan kaksoistunneilla vetänyt kuntopiiriä. Tunnin alussa oli tiukkaan sävyyn sanonut lapsille, että joka pisteessä on tehtävä sitten kunnolla liikkeet ja tehtävät tai muuten jäätte tuntien jälkeen tekemään. Pisteissä oltiin aina pareittain ja puoli minuuttia tehtiin. Oma laps oli sitten vetänyt joka tehtävän aivan äärirajoilla, juoksussa verenmaku suussa ja muutenkin ilmeisesti liian kovaa, kun oli pelännyt, että sitten tekee huonosti.
Punnerruksissa opettaja oli karjunut vieressä, että ainakin 5 pitää tehdä kunnollisia punnerruksia, loput voitte sitten tehdä niitä naistenmalleja, jos ette muka jaksa kunnolla. Ahdistava ilmapiiri oli koko ajan ollut tunneilla.
Lapsi tuli siis aika apeana kotiin ja oli poissa tolaltaan. Koitin rauhoitella ja selittää, ettei ope nyt varmaankaan tarkoittanut, että pitää niin kovasti tehdä, että tulee jo huono olo. Ja muutenkin kannustin lasta reippaasti kysymään, jos joku ohje jää epäselväksi.
Jäin nyt pohtimaan vaan, onko mun lapsella jotain ymmärtämisen ongelmaa vai onko tässä vaan huono henkilökemia lapsen ja opettajan välillä. Vai onko opettaja vaan turhan ankara ja epäpätevä?
Ottaisitko itse yhteyttä kouluun päin?
vahvistit mun omaa mielipidettä. En ollut kouluun niin soittamassa vaikka harmittikin lapsen puolesta. Ei pitäis olla pitkään tuo sijainen enää. Opettaa muuten mamu-oppilaita tuo sijainen eli kaipa hän siten pätevä luokanoptteja on. Ehkä nää kemiat ei nyt vaan kohdanneet.