Sääliksi käy. Tutun FB:ssä ulkoilukuva pikkutytöstä nenä ja posket tulipunaisina.
Äitinsä oli vain kirjoittanut kommentiksi että on se söpö.
Kommentit (39)
...ja pointti oli?
Totta, niin olikin. Ap
Miksi käy sääliksi lasta, jolla on punaiset posket?
Sekö että lapsi pääsee pakkasellakin ulos vai se että lapsella vähän posket rusottaa raittiissa ilmassa?
kun sillä on usein ihan tulipunaiset posket. Jopa sisälläkin. On se kauheeta.
Miksi käy sääliksi lasta, jolla on paleltumia kasvoissa ja jota ei äiti tajua viedä pakkasesta sisälle?
ja aikuisillakin posket punehtuvat helpommin kuin toisilla.
Olisin huolissani vasta kun lapsen posket ovat vitivalkoiset tai siniset.
No jatka harjoittelua, niin vielä joskus onnistut. :)
Punotus ei ole merkki paleltumasta. Eikö hienoa, että sinäkin olet nyt viimein oppinut tämän tiedon?
Opettele tunnistamaan paleltumat, niin vältyt sinäkin vaaratilanteilta:
"Kun lämpötila ihmisen ulkopuolella laskee, ihon verenkierto vähenee. Paleltuma syntyy herkimmin poskiin, nenään, korviin, varpaisiin ja sormiin. Aluksi paleltunutta ihoa pistelee. Paleltunut kohta muuttuu valkoiseksi ja tunnottomaksi. Kasvojen uhkaavan paleltuman ensimmäinen oire on valkea laikku. Iho voi paleltua myös huomaamatta, ilman selvästi tuntuvia oireita."
http://www.poliklinikka.fi/?id=6696882&page=2652164
Ei kai joku tosissaan luule, että poskien punotus on merkki paleltumisesta? Vastaa nyt ap, ja ole rehellinen.
paleltunut kohta on valkoinen. Itselläni ulkoillessa nenä ja posket menee helposti punaiseksi ja silloin minulla palelee toden teolla. Vaatetta täytyy olla todella paljon että pysyn lämpimänä eikä silloin posket ja kasvot ole punaisena. Toisten ihmisten puolesta en osaa sanoa ovatko he kylmissään jos nenä punoittaa.
Meidän tyttö ei voisi ulkoilla ollenkaan jos yritettäis välttää paleltumista.
Paleltuman merkki on valkoinen väri iholla
Paleltuman merkki on valkoinen väri iholla
Meidän tyttö ei voisi ulkoilla ollenkaan jos yritettäis välttää paleltumista.
ja mittari näytti -26. Lapsellani oli muuten posket punasena ja niin oli mammallakin. Ihan hirveetä! Soittakaa nyt äkkiä lastensuojelun viranomaisille:)
oli söpö :) ! Meidän pojalla on AINA viileillä ilmoilla posket todella punaiset :). Hyvä verenkierto :))). Ja onhan tuo kaunista ja terveen näköistä, kun valkoinen ;).
No voi iiiiiiiiiiiiik. Käytii tänään kaupassa ja mittari näytti -26. Lapsellani oli muuten posket punasena ja niin oli mammallakin. Ihan hirveetä! Soittakaa nyt äkkiä lastensuojelun viranomaisille:)
posket jo silloin, kun pihalla on lämpöasteita. Onko se ap:n mukaan paleltuma? Pitäiskö mun pysyä sisällä syksystä kesään?
Mulla tulee punaiset posket jo silloin, kun pihalla on lämpöasteita. Onko se ap:n mukaan paleltuma?
Ei.
Pitäiskö mun pysyä sisällä syksystä kesään?
En osaa sanoa.
Jos on kuuma, kylmä, hävettää, ahdistaa ym niin mulla posket punaisena. Ja esikoisella näyttäis olevan sama juttu.
Ei ne punaiset posket ja nenä ole mikään varma merkki paleltumisesta.