Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä mä jaksan taas tän päivän?

Vierailija
17.02.2011 |

Vauva 5kk herätteli taas n. 10 kertaa ja heräsi kuudelta, nyt isompikin jo hereillä. Niiden rytmiä ei saa oikein millään yhtäläiseksi joten päikkärirauhaakaan ei ole. Iltaisin vauva on tissillä puoli yhteentoista asti, sitten kiireesti sänkyyn mutta herättely alkaa heti. Miehen apu ei auta kun vauva ei rauhoitu kun tissillä. Olen aivan väsyksissä, enkä enää osaa edes nukkua päiväunia kun unet niin sekaisin.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tilanne. Ei paljon lohduta varmaan, mutta kyllä se aikanaan helpottaa. Pitäisikö kiva musiikki mielialaa ja vireyttä koholla? Jos et voi nukkua, yritä edes päästä helpolla, mene siis siitä, mistä aita on matalin. Tehdään rauhallisia juttuja, ei oteta kotityöpaineita. Viikonloppu lähenee, ehkä mies voi kuitenkin jonkin verran järjestää päivälepomahdollisuutta ja tilaisuuden vaikka kylpeä tai saunoa rauhassa.

Vierailija
2/35 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun apuna mies toimii siten, että kun vauva herää kuuden maissa, mies nousee ylös sen kanssa (koska muutenkin nousisi töihin lähtöä varten) ja antaa mun nukkua aamupuuhiensa ajan eli noin 45 minuuttia. Sen voimin jaksan päivän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistan kyllä itsekin kun oli kaksi pientä, että univelkaa oli, ja päivisin niin väsynyt että itketti. Mutta enää en muista miltä se tuntui!

Kaikki neuvot mitä saatiin, raivostutti vaan, kun kukaan ei oikeesti tajunnut mitä se oli.

Äitinikin hoki vaan että "niin makaa kuin petaa" "pitikö tehdä lapset putkeen?" "sellaista se vaan nyt on" Jne jne.

Koita kuitenkin pitää itsesi kunnossa muuten. Syö terveellisesti, paljon kasviksia ja marjoja, runsaasti vitamiineja.

Vierailija
4/35 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti, sano millon helpottaa? Miten ton vauvan opettaisi nukkumaan ilman äidin kainaloa ja tissin lutsutusta? Menen mistä aita on matalin, muttei se nosta mielialaa - harmittaa olla sotkuisen kodin keskellä, harmittaa kun jokaisen päivän odottaa vaan menevän ohi. Harmittaa kun ei jaksa olla iloinen äiti isommalle ja tämä kiukkuaa. Hermot ei meinaa kestää sitä. Miehelle olen kateellinen kun se saa nukkua.

Vierailija
5/35 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se menee kuitenkin. nyt elät vain niillä ehdoilla, joilla pystyt, etkä mieti mitään muuta.

jos koti on sotkuinen, se on sotkuinen. siihen ei maailma kaadu kenelläkään.

yritä järjestää päivällä pieni lepohetki itsellesi. muistan, että ihan pahimpaan aikaan, kun toinen itkeskeli korvatulehduksessa yöt, toinen oli virkeä kuin peipponen ja mies poissa pitkiä päiviä tai jopa viikkoja työn takia, raahasin olohuoneen lattialle patjan, sen ympärystän täyteen leluja ja kirjoja ja kun sain vauvan päiväunille, menin vain selälleni patjalle ja viihdytin isompaa siinä. ei tämä välttämättä kaikilla toimi, mutta kannattaahan sitäkin kokeilla.

Vierailija
6/35 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökö vauva jo kiinteitä? Onko tutti käytössä?

Vierailija
7/35 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sankari! Vaikka kukaan muu ei ymmärtäisi tekemäsi työn määrää, sinä itse tiedät sen. Tämä on sun elämän Mount Everest. Ja ota vastaan kaikki apu, mitä voit saada. Juttele isomman lapsen kanssa.

Vierailija
8/35 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ota pulloa ei tuttia, kiinteitä olen antanut nyt päivällä ja illalla muttei ole auttanut yöuniin. Miehellä ei ole mitään keinoa rauhoittaa lasta kun noi pullo ja tutti ei kelpaa tälle yrityksistä huolimatta.

Vierailija
9/35 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ota pulloa ei tuttia, kiinteitä olen antanut nyt päivällä ja illalla muttei ole auttanut yöuniin. Miehellä ei ole mitään keinoa rauhoittaa lasta kun noi pullo ja tutti ei kelpaa tälle yrityksistä huolimatta.

Vierailija
10/35 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa, jos yrittäisin opettaa vauvalle pullosta korvikkeen juomista niin olisko ok? Miten se tapahtuu, siis ostanko purkin nannia ja sitä ensin ihan pieni määrä, sitten enemmän jne? En ole koskaan käyttänyt korvikkeita (isomman kanssa tai tän) niin ihan pihalla, eikä tosiaan ajatus nyt luista.. huono omatunto jo valmiiksi, mutta jos sillä pelastaisi että olisin isommalle vähän iloisempi ja jaksavampi äiti. Jos mies saisi syötettyä vauvaa välillä yöllä..

Vierailija
11/35 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, toinen vinkkini on se, että jos vauva nukkuu omassa sängyssään, voisi miehesi nousta aina antamaan vauvan sinulle rinnalle, jotta sinun työksesi jäisi vain imettäminen. Kai muutenkin imetät makuultasi etkä istuvassa asennossa? Mies voisi myös nostaa vauvan takaisin pinnasänkyyn, kun se on syönyt tarpeeksi.

t. 3

Vierailija
12/35 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venyttele lasten kanssa, pyydä mieheltä hierontaa.

Vierailija
13/35 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuisin annan vauvan miehelle kun vauva herää aamulla, mutta mulla on siinä jo niin levoton aamuyö takana etten osaa koskaan enää nukkua - unet tosiaan sekaisin, kuten sanoin. Ja pian isompikin siinä häslää ympärillä (samassa huoneessa). Arkisin mies lähtee töihin kuudelta, ei auta vauva-asiassa.

Yöllä teemme välillä niin että mies nukkuu muualla vauvan kanssa ja tuo syömään, mutta kun vauvan ekä herääminen jo puolilta öin niin ei jaksa sitä edes takaisin kanniskelua ja vauvakn vaan virkistyy enempi, käytännössä jää siten mun viereen nukkumaan ja siinä makuullaan syöttelen pitkin yötä. Välillä valvon, välillä nukun pätkän..

Vierailija
14/35 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tehdä sun ja koko perheen, myös vauvan, elämästä parempaa. Voit vaikka antaa ekaks 40-60 milliä kerralla. Pullon reikä ylös, pullon tutti kitalakeen. Vauva ja sinä ja isi opitte kyllä. Nan on tehnyt meidän perheen elämästä huomattavasti helpompaa, rintaruokintakin silti jatkuu. Meillä vauva syö öisin vain tissiä, mutta päiviin tulee pullon avulla väljyyttä ja lepotaukoja myös äidille. On myös lähentänyt vauvaa ja isää.

Vierailija
15/35 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse maitoa noin usein yöllä..joko olet taas niitä hihhuleita jotka vaan imettää vaikka kaikki muu menee päin h*******.

Miehelle vauva toiseen huoneeseen niinkuin kirjoitit ja mies hyssyttelee, laittaa tuttia, hörpyyttää vettä...sinulle vauva vain aamuyöstä kerran, milloin sit herää taas 03-06.

Tätä kun teette ja jaksatte niin varmasti oppii vauva pois turhasta tissillä roikumisesta. Ja samalla vauvalle alkaa muodostumaan rytmiä, myös sinne päiväänkin.

Vierailija
16/35 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän mistä puhut, paitsi että olet vielä kovemmassa paikassa: mulla ei ollut isompaa päivisin vielä hoidettavana =(.

mutta asiaan; kun vauva yöllä herää, ja haluaa rinnalle: miten hän herää eli herääkö suoraan huutamaan vai nieleskeleekö/röhkii/tms. ? Haen sitä, onko vauvalla jotain lisävaivaa esim takaisinvirtausta tai mahavaivaa.

Saisitko isomman pariksi päiväksi hoitoon, siten että saisit levättyä päiväsaikaan - vauvan aikataulussa mutta sillai ettei sun tarvitse ajatella muuta? Voisiko mies lähteä vaikka viikonloppureissuun esikoisen kanssa, tai onko mummoloita?

Vierailija
17/35 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tulee varmaan kiviryöppy niskaan, mutta sanonpa kuitenkin; anna korviketta. En tiedä miten pullolle opettaminen tosin onnistuu, koska omiani ei tarvinnut mitenkään houkutella.

Esikoisen kanssa valvoin 8kk, n.4-5 tunnin unia parissa kolmessa pätkässä. Univelka meni niin yli, ettei päivällä nukkuminenkaan onnistunut enää. Jälkikäteen ajateltuna olin aivan kuutamolla ja muistikuvat huonot tuosta ajasta. Sitten 8kk annoin korviketta ja valvominen loppui siihen paikkaan. Poika oli kasvanut hyvin, mutta vaati siihen tankkaamista sen kahden tunnin välein ja silti oli itkeskelevä öisin.

Kakkonen oli paremmin nukkuva, mutta aloitti myös samaa n.3-4kk aikoihin. Otin heti lisämaidon käyttöön, ja koskaan ei heräillyt kuin max.2 krt yössä ja nukkui 12-13h. Näin pysyi järki itselläkin päässä.

Imetys on toki paras vaihtoehto, mutta jos siitä tulee todella väsyttävää syystä tai toisesta, korvike on ihan hyvä vaihtoehto.Emme kuitenkaan asu missään Kiinassa jossa korvikkeet saattaa olla jotain epämääräistä. Jos lisämaito helpottaa ja parantaa elämänlaatuanne, niin se on kaikkien etu. Ei kannata liikaa kuunnella syyllistäviä imetysfanaatikkoja.

Vierailija
18/35 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kannata kantaa huonoa omaatuntoa jos antaa vauvalle korviketta!! Sitä kannattaa todella antaa, ja voin sanoa että monen äidin elämä helpottas ku ei vaan ois niin tiukkapipoista sitä asiaa kohtaan että korvike on huono asia. Ei ole, vauvalleki joissai tilanteessa hyvä.

Meillä oli just tuollaista yöheräilyä, olin ihan väsyny ja ajattelin että nyt opetan sen nannin juonnin.. Hetkessä se sen oppi, ku vaan kehtas yrittää. Mutta mikä parasta, se todella saa vauvan kylläisemmäksi pitemmäksi aikaa! Yöheräämiset loppui lähes kokonaan! Siis loppui ihan saman tien ku nannin alotin. Se ei voi johtua mistään muusta ku siitä että se sai sitä nannia. Kannattaa ehdottomasti kokeilla. Tämä juttu kävi ensimmäiseni kanssa, ja sen jälkeen olen saman tien muille lapsille antanu nannia ku alkaa tuntumaan että liikaa yöheräämisiä tulee. Ja eipä ole ongelmaa ollu, on yöt nukuttu läpi.

Vierailija
19/35 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän miltä sinusta tuntuu ;(. Eka kaveri oli ihana nukkui 3-5 h yössä ja söi 2-3 kertaa yössä, aamulla nukuttiin vähintään 8.30 tai jopa 10 asti. Luksusta mikä esikoinen. ;))

Tää toinen nukkuin 1,5-2h pätkiä 8 kk asti, Söi pullosta kylläkin mutta mies reissu töissä vähintään kerran kaksi yötä pois :(.

Olin selvästi huvi tutti loppu ajasta. Ei kylläkään syönyt tuttia ollenkaan. :(

Yhtenä yönä päätin että nyt loppuu ja tarjosin pullosta tilkan maito ja seuraavan kerran vettä. Pari yötä huuti ja sit helpotti.

Se että jos sinulla on mahdollisuus edes kerran kuussa saada lapset muutamaksi tunniksi pois kotoa niin nukupäikkärit tai mene ulos syömään ym mukavaa itselle tekemistä. Lähde isomman kaverin kanssa vaikka yhdeksi yöksi mummolaan ei pieni kärsi jos on isin kanssa yön ja kiukkuilee isille.

Voimia voimia kyllä se helpottaa.

Lohduttele kun ne koulun aloittaa niin sit joudut väkisin herättää niitä ;))

Vierailija
20/35 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole hihhuli että vaan rintamaito olis tärkeintä, mutta kun pumppasin alkuaikoina ja yritettiin juottaa pullosta niin tämä vaan ei ottanut, ei millään. Tuttia ei ole ottanut myöskään millään, melkolailla joka toinen päivä olen yrittänyt.. kaikki vaan ei ota. Mutta jos nyt jaksais mennä kauppaan, ostaa korviketta ja alkaa yrittää...kädet ristissä että vauva suostuisi juomaan. Yöllä se herää heti huutamaan kun tissiä ei olekaan suussa, ja ilman tissiä se ei osaa nukahtaa ei illalla eikä yöllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi