Työkaveri on kyllä oikeasti ihan tampio :)
Työskentelen asiantuntijaorganisaatiossa. Samalla nimikkeellä työskentelevä työkaveri tarvitsee apua yksinkertaisissakin tietoteknisissä asioissa (alan koulutus hänellä on ja työtkin liittyy näihin asioihin). Esimerkiksi junalippujen tilaaminen netistä on liian haasteellista, toimisto-ohjelmien käytöstä puhumattakaan.
Äsken oli pokassa pitelemistä, kun tuli huoneeseen paineilmasuihkepullon kanssa ja esitteli sitä, että tää on varmaan hyvää tuohon näppäimistön putsaamiseen. Oli ilmesesti nähnyt jonkun työkaverin moista käyttävän ja mennyt ihmettelemään mitä se oikein tekee.
Välillä ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa :)
Kommentit (15)
Putsaan sillä myös tietsikan tuulettimet ja pölyt muista elektronisista laitteista avattuani kannen.
Olen alempi toimihenkilö.
Kirjoitin kyllä 6 ällää ja äo:ni on 150.
Putsaan sillä myös tietsikan tuulettimet ja pölyt muista elektronisista laitteista avattuani kannen. Olen alempi toimihenkilö.
Putsaan sillä myös tietsikan tuulettimet ja pölyt muista elektronisista laitteista avattuani kannen.
Olen alempi toimihenkilö.
että ihminen, joka on suorittanut kolme tutkintoa, työskentelee asiantuntijatehtävissä, ei osaa käyttää tietokonetta eikä ilmeisesti koskaan ole nähnyt, että ilmaa saa purkissa :)
Mutta mulla ei ole mistään paineilmasta tietoakaan.
Yksi ylempi toimihenkilö
Se että henkilö ei ennen ole nähnyt paineilmapulloa ei kyllä tarkoita että ko. ihminen olisi tampio. Sen sijaan se, että jaksaa aina ihmetellä kuinka tyhmä joku toinen voi olla, tarkoittaa mielestäni sitä että ihmettelijällä ei voi olla itsellään kaikki kunnossa. Työkaverisi ei säteile tuollaisissa käytännön jutuissa - so what - ehkä sut on palkattu just siksi että voit olla ns. aisankannattaja. Ehkä hän on vaan helkkaristi sua parempi ideoimaan ja toteuttamaan oman alanne juttuja??!
Se että henkilö ei ennen ole nähnyt paineilmapulloa ei kyllä tarkoita että ko. ihminen olisi tampio. Sen sijaan se, että jaksaa aina ihmetellä kuinka tyhmä joku toinen voi olla, tarkoittaa mielestäni sitä että ihmettelijällä ei voi olla itsellään kaikki kunnossa. Työkaverisi ei säteile tuollaisissa käytännön jutuissa - so what - ehkä sut on palkattu just siksi että voit olla ns. aisankannattaja. Ehkä hän on vaan helkkaristi sua parempi ideoimaan ja toteuttamaan oman alanne juttuja??!
ja työskentelee alalla, jossa tietokoneet ja erilaiset ohjelmat ovat arkipäivää, niin oletan kyllä, että tällainen ihminen osaa esimerkiksi lisätä excel-taulukkoon rivin tai sarakkeen ilman, että tarvitsee siihen mitään apua työkavereiltaan. Tai jos haluaa lähettää kirjepostia, niin pitääkö osoiterekisterissä olla muuta kuin nimi ja sähköpostiosoite.
Tämä paineilmapullo nyt oli vaan yksi esimerkkitapaus kaikkien muiden joukossa. Samassa työhuoneessa kun istutaan, niin ei voi olla kuulematta kaikenlaisia pohdiskeluja. On kyllä ihan avoimesti kertonut, että vaimonsa hoitaa kaikki tekniikkaan liittyvät asiat heillä kotona ja ilmeisesti kaiken muunkin.
Ideointiin ja toteuttamiseen ei juurikaan osallistu, vaan sysää kaiken mahdollisen assistenttinsa huoleksi ja tehtäväksi.
MUTTA, otas selvää millä ansioilla hän jatkaa toimessaan ja millä perusteella nostaa palkkaansa. Tuskin sillä, että osaa lisätä rivin exceliin. Hyvä, ettei osaakaan, muuten multa loppus työt, jos tekis kaiken itse :).
MUTTA, otas selvää millä ansioilla hän jatkaa toimessaan ja millä perusteella nostaa palkkaansa. Tuskin sillä, että osaa lisätä rivin exceliin. Hyvä, ettei osaakaan, muuten multa loppus työt, jos tekis kaiken itse :).
Tosin kaikki täällä silloin ihmetteli silloisen pomon päätöstä, kun harjoitteluaika jo kertoi, ettei omatoimisesti oikein pysty mitään tekemään. Osaa kyllä esiintyä vakuuttavasti, kunhan joku on vaan valmiiksi tehnyt esityksen ja kertonut mistä pitää puhua. Lisäkysymyksiin ei osaa vastata. Korkeakoulututkinto oli varsinainen peruste sille, että palkattiin. Sanoi kyllä kerran, että yliopistolla on lopputyö helppoa ostaa ostopalveluna, että sillai :) Ei siinä mitään, ei oo mun pussista sen palkka pois ja aiheuttaahan se työtovereilleen iloisia hetkiä :)
sitä paineilmaperehdytystä. Junalipun varausopastuksesta toivoin valinnaiskurssia, mutta eipä tarjottu ei. Ihan paskoja nuo maisterinkoulutukset.
ja työskentelee alalla, jossa tietokoneet ja erilaiset ohjelmat ovat arkipäivää, niin oletan kyllä, että tällainen ihminen osaa esimerkiksi lisätä excel-taulukkoon rivin tai sarakkeen ilman, että tarvitsee siihen mitään apua työkavereiltaan. Tai jos haluaa lähettää kirjepostia, niin pitääkö osoiterekisterissä olla muuta kuin nimi ja sähköpostiosoite. Tämä paineilmapullo nyt oli vaan yksi esimerkkitapaus kaikkien muiden joukossa. Samassa työhuoneessa kun istutaan, niin ei voi olla kuulematta kaikenlaisia pohdiskeluja. On kyllä ihan avoimesti kertonut, että vaimonsa hoitaa kaikki tekniikkaan liittyvät asiat heillä kotona ja ilmeisesti kaiken muunkin. Ideointiin ja toteuttamiseen ei juurikaan osallistu, vaan sysää kaiken mahdollisen assistenttinsa huoleksi ja tehtäväksi.
pistettiin tietokoneet ja softa uusiksi, alkoi ilmestya "sahkoallergiaa" kuin sienia sateella enimmakseen vanhoilla pitkan linjan tyontekijoilla jotka oli palkattu "suoraan kadulta", siis ilman minkaanlaista koulutuspohjaa. Mun kokemus on etta vanhat koirat ei opi uusia temppuja varsinkin "kansakoulupohjalla" olevat.
pistettiin tietokoneet ja softa uusiksi, alkoi ilmestya "sahkoallergiaa" kuin sienia sateella enimmakseen vanhoilla pitkan linjan tyontekijoilla jotka oli palkattu "suoraan kadulta", siis ilman minkaanlaista koulutuspohjaa. Mun kokemus on etta vanhat koirat ei opi uusia temppuja varsinkin "kansakoulupohjalla" olevat.
siis vahtimestari, vaan ylempi toimihenkilö