Miksi kotiäidit aina vetoavat siihen että
koti on siisti ja mies tyytyväinen? Jotenkin tuo nostaa minun niskakarvani pystyyn, meillä kun molemmat vanhemmat ovat olleet hoitovapaalla kun lapset olivat pieniä. Ja sitä ei tehty siksi että koti olisi hyvin hoidettu tai puoliso tyytyväinen.
Kommentit (21)
mutta täällä AV:lla kotiäitikeskusteluissa aina muutama mamma tuonkin ilmoille heittää. "Olen kotona, vaikka taloudellisesti kannattavampaa olisi mennä töihin. Minulle tärkeämpää kuitenkin on se, että lapset ovat onnellisia, koti siisti ja mies tyytyväinen."
mies kun tekee meillä niistä kotihommistakin osuutensa, ja tyytyväinen tuo tuntuu silti olevan :)
Minä vetoan vain siihen, että on mukavaa ettei lasten tarvitse olla iltapäivisin ip-kerhossa tai yksin, he voivat harrastaa kun ehdin kuskata heitä ja heidän kaverinsa voivat käydä iltapäivisin kylässä - kyseessä siis eskarilaiset/pikkukoululaiset.
Ja vetoan kyllä helppouteenkin, ei tarvitse miettiä kahta kertaa, laittaako puolikuntoisen lapsen kouluun, kuka jää kotiin, onko hankalaa jne. Loma-aikojakaan ei tarvitse miettiä.
Koti ei meillä ole siisti (mies kyllä tyytyväinen ilman sitäkin...), molemmat tekevät kotitöitä suunnilleen saman verran, eli aika vähän.
koti on siisti ja mies tyytyväinen? Jotenkin tuo nostaa minun niskakarvani pystyyn, meillä kun molemmat vanhemmat ovat olleet hoitovapaalla kun lapset olivat pieniä. Ja sitä ei tehty siksi että koti olisi hyvin hoidettu tai puoliso tyytyväinen.
Mä en oo kellekään selitellyt tai vedonnut mitenkään. Ihme lokerointia taas.
Ainiin, meillä ei muuten oo koti siisti, VAIKKA oonkin kotona... miehen tyytyväisyys vaihtelee, kuten myös minun.
Olen kotiäiti monestakin syystä, olen ne itselleni perustellut, enkä koe niitä muille tarpeelliseksi jankuttaa. So what...
noille syyllistäjille pitää vastata..
Jos mies on tyytyväinen niin onko nainenKIN?
Luultavasti..
Ihmeellistä pilkunnussimista. Mikä vastaus ap.lle kelpaa?
Olen kotona hoitovapaalla ja on mukavaa siivota kaikessa rauhassa kun itsestä siltä tuntuu ja saa suunnitella remontteja yms.
Ihmeellistä kyräilyä! Se ettet sinä koe elämää jollaiseksi, ei taas kerran tarkoita että elämä menee muissa perheissä kuin teillä!
Eli lasten hyödyksi on tuokin.
Jotkut eivät mainitse ollenkaan sitä että lapsen kanssa on kiva olla, opettaa hänelle asioita, ulkoilla, katsoa hänen kasvuaan. Ja tehdä asioita yhdessä.
enkä itseäni.
Eli mietin miten muut perheessäni tarvitsevat. Sitten mietin itseäni.
2
perinteisiä naisia ilman ammatillisia intohimoja ja tarvetta vaikuttaa muuallakin kuin kodin seinien sisällä. Oma rahakaan ei heitä kiinnosta.
Eli se siitä aloituksestasi koskien kaikkia kotiäitejä.
Ai niin ja meillä ei ole aina kovin siistiä ja mies (kuten myös minä ja lapsetkin) olemme joskus myös tyytymättömiä.
Minen ainakaan miehti noin yleensä miehen tarpeita ennen omiani, jos ja kun ei sekään niin tee. Vaan tilanteesta riippuen molemmat joustaa. Meillä mies joustaa nyt enemmän kodin ja lapsen eteen, koska mulla on enemmän aikaa vielä työ. Se mahdollistaa taas se, että mieskin voi ostella enemmän mitä huvittaa - ja on siitä taatusti tyytyväinen.
Kun ollaan töissä ja lapsi poissa. Kuka siellä silloin sotkisi?
maininnut siippansa tyytyväisyydestä mitään. Sen sijaan joskus on joku huokaissut, että tarttis ehkä joskus siivota tms. Kotiäitinä ollessaan siis ja itse asiassa puheet ovat samat, kun ollaan töihin palattu.
Ettet nyt vain tartu johonkin kliseeseen, jonka oletat liitettävän vieläkin kotirouvuuteen, kuten ehkä oli männä vuosina (40, 50-luvulla)
Vai eikai sinulla ole sovinistimies, joka tuollaista toivoo? Koti siisti+ukko pidetään hyvänä?
äitiyslomalla tai kotihoidontuella.
Mutta jos näitä naisia meinaat niin en ole kyllä ikinä kuullut kenenkään perustelevan hoitovapaalla oloaan kodin siisteydellä tai miehen tyytyväisyydellä.
Kerro, missä päin tällaisia naisia asuu.
Meille perhe ja koti on tärkeintä. Me olimme vuoron perään kotona, lapsen sairastamisia ja mm. harrastuskuskauksia hän on hoitanut enemmän jne.
4
joten koti saattaa sotkeutua ilman että me vanhemmat ollaan paikalla...
että mieskin ehdottomasti HALUAA vaimonsa olevan kotiäitinä, eikä pelkoa siitä, että mies olisi onneton ja lähtisi jonkun URANAISEN matkaan jättäen kotiäitirouvansa puille paljaille, ole. Senkään vuoksi ei siis tarvitse harkita töihin menoa, että pystyisi elättämään itse itsensä, jos ero tulee, koska "koti on siisti ja mies tyytyväinen", eli rahahanat auki jatkossakin.
Melko naurettava aloitus.