Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pakko laittaa tuo ekaluokkalainen tuonne 30 asteen pakkaseen

Vierailija
16.02.2011 |

Epä inhimillistä!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nii mä en laittais vaan pitäisin kotona.

Vierailija
2/27 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut mieleenkään, että -30 ois ollut syy jäädä kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...elämä on kovaa, mutta pakkasellakin on mentävä kouluun ja töihin. Eiköhän näin ole ollut aina ja toivottavasti tulee aina olemaankin.

Vierailija
4/27 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...elämä on kovaa, mutta pakkasellakin on mentävä kouluun ja töihin. Eiköhän näin ole ollut aina ja toivottavasti tulee aina olemaankin.

Vierailija
5/27 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkaan kunnolla päälle jottei tule kylmä. Kaulaliinaa vähän kasvoille ettei posket jäädy jne.

Tai voithan sinä itsekin viedä lapsen kouluun?

Vierailija
6/27 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laki varmasti sallii parin päivän poissaolon.Ja ekaluokkalainen tuskin jää jälkeen opetuksesta...Eiköhän lapset ehdi myöhemminkin oppia nämä elämän "pakot".Mutta jokainen taaplaatkoon tyylillään.

Vierailija
7/27 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat vaan että meidän Janica-Petteri ei tule tänään kouluun kun ulkona on liian kylmää, liian märkää, liian kuumaa tai ihan mitä vaan.

Oletko muuten koskaan ajatellut että autot ja taksit on keksitty! Jos et halua laittaa lasta ulos kävelemään vie se autolla tai laita taksilla!

Vierailija
8/27 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ala-asteiässä mennyt kouluun useamman kerran 1,5km 30-asteen pakkasessa. Tottakai se inhottavaa, mutta vaatetta tarpeeksi ja ei tuollainen pakkanen ketään tapa. Joutuuhan ihmiset menemään töihin ja monet vie kävellen päiväkotiinkin lapsia.

Ap, oli varmaan heitto vaan..? Et siis tosissasi.

Vierailija
9/27 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laki varmasti sallii parin päivän poissaolon.Ja ekaluokkalainen tuskin jää jälkeen opetuksesta...Eiköhän lapset ehdi myöhemminkin oppia nämä elämän "pakot".Mutta jokainen taaplaatkoon tyylillään.

Ehtiihän ne työt tehdä myöhemminkin.

Aina ei ole kivaa, mutta on asioita jotka on hoidettava. Kuten työt ja koulunkäynti.

Suomessa on ennenkin ollut kovia pakkasia ja elämä jatkui ihan normaalisti.

Muta kuten sanoi, jokaiknen taaplatkoon tyylillään.

Vierailija
10/27 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se märkä, kuuma, jne on vähän eri asia kuin -30 astetta pakkasta?

Vierailija
11/27 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkasessa kouluun. Koulumatkaa oli se 3km ja jouduin menemään jäätietä, missä tuuli kylmästi.

Ihan hyvä ihminen minusta tuli, vaikka olin joka talvi pari päivää pois koulusta pakkasen takia.

Vierailija
12/27 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja autolla myös haeataan kun koulu loppuu jos pakkanen ei 20 astetta lauhdu päivän aikana.

- 28 astetta oli meilläkin.

Vierailija
13/27 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävellen. Sanoi ettei tullut yhtään kylmä. Laita lapselle kommandopipo tai huivi kasvojen suojaksi. Kunnollinen pukeutuminen on kaiken a ja o.

Vierailija
14/27 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkasessa kouluun. Koulumatkaa oli se 3km ja jouduin menemään jäätietä, missä tuuli kylmästi.

Ihan hyvä ihminen minusta tuli, vaikka olin joka talvi pari päivää pois koulusta pakkasen takia.

asuimme isäni työni takia toisessa maassa 80-luvun alussa, ja siellä oli selkeät pakkasrajat koulua varten.Muistaakseni tytöillä -35 ja pojilla vähän enemmän.Joka talvi tuli muutama rokulipäivä.

Vierailija
15/27 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ajattele, mikä tilaisuus lapsellasi on sitten aikuisena täällä palstalla rehvastella teollaan.

Vierailija
16/27 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päin vastoin kävi.

Mä en usko luonteen karaisemisiin. Ihminen on mitä on. Suomeenkin pitäiksi saada kouluihin pakkasrajat.

Vierailija
17/27 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni kasiin, -26 astetta. Ei ole pitkä matka, mutta mua kyllä hirvitti. Eilen illalla kävelin tuon matkan koululta ja palellutin poskeni. Ekaluokkalainen jää kotiin, kun on sen verran nuhainen ja röhäinen, että en kyllä laita kouluun. Kaiken lisäksi ovat ulkona vielä kaikki välitunnitkin, jopa puolen tunnin välkän ennen kymmentä! Itse en suostu tuolla kävelemään töihin, saan onneksi kyydin. Naama paleltuisi.

Vierailija
18/27 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni kasiin, -26 astetta. Ei ole pitkä matka, mutta mua kyllä hirvitti. Eilen illalla kävelin tuon matkan koululta ja palellutin poskeni. Ekaluokkalainen jää kotiin, kun on sen verran nuhainen ja röhäinen, että en kyllä laita kouluun. Kaiken lisäksi ovat ulkona vielä kaikki välitunnitkin, jopa puolen tunnin välkän ennen kymmentä! Itse en suostu tuolla kävelemään töihin, saan onneksi kyydin. Naama paleltuisi.

Vierailija
19/27 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei siis lasten tarvii enää mennä kouluun, koska on paljon pakkasta?!?!?! Ei hyvää päivää...

Vierailija
20/27 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viisaat av-mammat pystyvät varmasti vaikka sitten lauantaina pitämään kotona koulupäivän lapsilleen.Joten mitään ei menetetty!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän