Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidit töihin pois kotoa lorvimasta

Vierailija
15.02.2011 |

Hauska kolumni :)

http://www.hs.fi/juttusarja/salmi/artikkeli/Hei+muijat+t%C3%B6ihin+siel…

hs.fi:ssä myös vilkasta keskustelua aiheesta. Taas mielipiteitä laidasta laitaan.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen huolissani siitä, ettei näille naisille kerry eläkettä. Vanhuudessa he ovatkin sitten yhteiskunnan elättejä ja hakevat sossutukia, kun omaa eläkettä ei ole kertynyt!

Olen nainen, olen äiti. Haluaisin hoitaa omat lapseni kotona 3-vuotiaiksi, mutta ei yksinkertaisesti ole sellaiseen varaa. Töihin on pakko mennä niin ja en voi heittäytyä miehen varaan, koska tilastollisesti miehet kuolevat naisia aiemmin, joten oma eläke on tienattava. Sossun elätiksi en aio ruveta.

Vierailija
2/43 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kateellinen siitä, että lapsen tehneet saavat olla kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika yksioikoinen näkemys toimittajalla. Onko ihmisen elämän päämäärä olla veroja maksava työssäkäyvä?

Miksi pitää ylipäätään jonkun toisen elämää arvostella ja arvottaa. Maailmaan mahtuu monenlaisia ihmisiä ja kun toistaiseksi on oikeus valita, miten elämäänsä elää, en viitsisi arvostella toisten valintoja.

Toki varmaan kolumnistin tarkoituksena onkin saada väittelyä aikaiseksi. Se viitsiikö siihen osallistua sen enempää, on jokaisen oma valinta.

Vierailija
4/43 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotiaaksi asti. Alle 3-vuotiselle hoidosta on vain haittaa. Hyvähän on lapsettomien laskea suustaan ties mitä, kun itse omistautuu uralleen ja ei halua vaivoikseen lapsia.

Mielenkiintoisia tutkimustuloksia päivähoidosta Keltikangas-Järvisen uusimmassa kirjassa.

Esikoululainen kyllä jo hyötyy ryhmästä, mutta pienten tulisi olla ihan pienessä lapsirymässä, yht. max 3 lasta. Ja hoitoajan tulisi olla ainoastaan muutama tunti kerrallaan. Ihan maalaisjärjellä tuonkin voi ajatella ja lapsiryhmiä ohjanneena olen täysin samaa mieltä kirjailijan kanssa.

Vierailija
5/43 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanon että minulla on 4 alle kouluikästä lasta ja olen kotihoidontuella niin mitä se kertoo? Virpi Salmi lokeroinut..

Olen ollut kaikista lapsista yhteensä hoitovapaalla 2 kk.

Minulla on vakituinen työpaikka, toisin kuin tuolla naisella joka on joku ihmeen vapaatoimittaja?? Mahtaako hän tehdä 40 h työviikkoja plus ylitöitä kuten minä olen tehnyt perheellisenä?

Minä hoidan 4 lastani ja olen tänään ehkä tunnin istunut paikallani. Ja joku pitää minua lorvaajana? Ah, siitä tulikin mieleen että menen laittamaan kolmannen koneellisen pyykkiä.

Vierailija
6/43 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pienten lasten vanhemmat ovat töissä ja lapset pitkiä päiviä hoidossa ja samaan aikaan nuoret ovat kortistossa kun ei ole enää äitiys ja vanhempainvapaa lomituksia. Kukaan äitihän ei tällä ajatusmaailmalla enää pidä koko lakisääteistä äitiys, vanhempainlomaa saatika jää kotihoidontuelle

Vierailija
7/43 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko lapsesi mukana työpaikallasi? Missä työssä pystyy ottamaan lapset mukaan? Ja millaista työsi on kun lapsesi eivät häiritse työsitekoa?[

i]Jos sanon että minulla on 4 alle kouluikästä lasta ja olen kotihoidontuella niin mitä se kertoo? Virpi Salmi lokeroinut.. Olen ollut kaikista lapsista yhteensä hoitovapaalla 2 kk. Minulla on vakituinen työpaikka, toisin kuin tuolla naisella joka on joku ihmeen vapaatoimittaja?? Mahtaako hän tehdä 40 h työviikkoja plus ylitöitä kuten minä olen tehnyt perheellisenä? Minä hoidan 4 lastani ja olen tänään ehkä tunnin istunut paikallani. Ja joku pitää minua lorvaajana? Ah, siitä tulikin mieleen että menen laittamaan kolmannen koneellisen pyykkiä.

[/quote]

Vierailija
8/43 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen NYT kotona hoitovapaalla.

Vaikka lapsia on paljon, ei se tarkoita että olen maannut kotona.

Vakityö odottaa palaamista ja teen ihan tavallista työaikaa plus ylitöitä jos niitä tarjotaan. Toisin toi kirjoittaja, väittäisin. :)

Minulla on myös mies joka osaa kotitaloutta hoitaa!

5

Vierailija
9/43 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että omien lapsien hoitaminen kotona ei ole työhön rinnastettavaa "työtä".

Vierailija
10/43 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika yksioikoinen näkemys toimittajalla. Onko ihmisen elämän päämäärä olla veroja maksava työssäkäyvä?

Onko työssäkäyvien elämän päämäärä elättää kotona olevia?

Vierailija
11/43 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raha, raha, raha.

Onneksi jotkut miehetkin ovat sitä mieltä, että on ihanaa, kun oma vaimo hoitaa omia lapsia pienenä eikä sysää vauvana päivähoitoon päästäkeen itse tärkeilemään työelämään asap.

ps. ansiotyössä jokaisen voi korvata, lapsille omat vanhemmat ovat korvaamattomia.

Vierailija
12/43 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ne rahat pitäisi ottaa pois elämäntapaluusereilta,ei lapsiperheiltä.Vähemmän se kotihoidontuella oleva saa rahaa verrattuna esim alkoholistiin.

Vierailija
13/43 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kene rahoilla elät?

Onko työssäkäyvien elämän päämäärä elättää kotona olevia?

Useimmat elävät omilla ja miehensä rahoilla, ja säästöillään!

Kai tiedät, että jokainen päivähoidettu lapsi maksaa yhteiskunnalle vajaan tonnin kuussa! J-O-K-A-I-N-E-N.

Kotona oleva äiti saa alle 3-vuotiaasta alle 300 e kuussa ja sisaruksista vielä huomattavasti vähemmän.

Kotihoidetut lapset myös säästävät siinä mielessä, että päivähoitopaikkoja tarvittaisiin pikaisesti valtavasti lisää, jos kaikki yli 9kk vanhat lapset siirtyisivät yhtäkkiä vieraiden hoidettavaksi.

Vierailija
14/43 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että työssäkäyvän äidin maksamat verot riittävät sangen harvoin kattamaan yhteiskunnan hänen lapsistaan maksamat päivähoitokulut! Eli koko keskustelu tuolta "yhteiskunnan elätti" -pohjalta on täysin absurdia. Tässä puhutaan vain ja ainoastaan arvoista.

Vierailija
15/43 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle elämässä tärkeintä on eritoten lapseni hyvinvointi. Ja siksi haluan olla hänen kanssaa ensimmäiset vuodet elämästänsä. Lapsen kanssa saa vain yhden mahdollisuuden ja minä otan siitä kaiken irti.

Vierailija
16/43 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raha, raha, raha.

Onneksi jotkut miehetkin ovat sitä mieltä, että on ihanaa, kun oma vaimo hoitaa omia lapsia pienenä eikä sysää vauvana päivähoitoon päästäkeen itse tärkeilemään työelämään asap.

ps. ansiotyössä jokaisen voi korvata, lapsille omat vanhemmat ovat korvaamattomia.

Mistä se raha sille kotiäidillee tulee, joka myös rahaa tarvii

Vierailija
17/43 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran aikaa vievää tää lasten hoito on. Aika erikoisia käsityksiä ihmisillä muuten kotiäidin arjesta!

Vierailija
18/43 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaimo jää kotiin hoitamaan lapsia niin raha tulee mieheltä sitten! Näin meillä ainakin...toinen hoitaa elatusvelvollisuuttaan ja toinen hoitaa niitä lapsia...yhteiset rahat meillä ainakin on ja ollu aina :)

Vierailija
19/43 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee että naiset jäävät palkoissa ja urakehityksessä jälkeen miehistä, eli tuota naisen euro blaablaata saadaan kuulla ikuisesti.

Mutulla sanoisin että naiset matalapalkka-aloilla jäävät useammin kotiin kun ei ole sen suurempia uratavoitteita muutenkaan.

Vierailija
20/43 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanon että minulla on 4 alle kouluikästä lasta ja olen kotihoidontuella niin mitä se kertoo? Virpi Salmi lokeroinut..

Olen ollut kaikista lapsista yhteensä hoitovapaalla 2 kk.

Minulla on vakituinen työpaikka, toisin kuin tuolla naisella joka on joku ihmeen vapaatoimittaja?? Mahtaako hän tehdä 40 h työviikkoja plus ylitöitä kuten minä olen tehnyt perheellisenä?

Minä hoidan 4 lastani ja olen tänään ehkä tunnin istunut paikallani. Ja joku pitää minua lorvaajana? Ah, siitä tulikin mieleen että menen laittamaan kolmannen koneellisen pyykkiä.

anna palaa, TÄYS KOMPPI tälle! Miten ihmeessä joku hemmetin tutkija on voinut tulla siihen johtopäätökseen, et lasten kotihoito lisää naisten työttömyyttä?

Eikö tuon sano jo järki, et ne joilla on vaki paikka ei sitä työpaikkaansa mihinkään menetä, vaikka hoitavatkin lapsensa 3-vuotiaaksi kotona.

Ehkä ne joilla ei ole työpaikkaa, luonnollisestikin ovat sitten kodinhoidon tuella siellä kotona, kun kerran lapsetkin ovat pieniä, ennemmin kuin kortistossa työttöminä työnhakijoina, voi pyhä sylvi ku tämän asian tajuaa jokainen normaalilla järjellä varustettu ihminen ilman minkään valtakunnan nolla tutkimuksiakin.

Ja vielä palkka juoksee näistä tutkimuksista...hohhoijaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi