G:Tarkastatteko 3.-6-luokkalaisen läksyt?
Siis kun mä en tarkasta ollenkaan, ellei lapsi tule erikseen kysymään, että onko oikein.
Kysynkin, onko perheissä käytäntö, että läksyt tarkastetaan, jos vanhemmat töissä ja kaikenlaista kiirettä muutenkin?
Kommentit (18)
eihän siihen mene aikaa kuin hetki. Olen kiinnostunut myös mieheni työstä ja työpäivästä, miksi en siis lapsieni?
Meillä on 3. luokasta lähtien opettajat sanoneet, että lapsen tulee itse huolehtia läksyistään ja kokeistaan. Toki joka päivä kysyn 5. ja 6. luokkalaisilta onko läksyt tehty ja muistutan kokeesta, mutta itse huolehtivat. Samoin huolehtivat liikuntavarusteensa.
Käytäntö on sama ollut sekä töissä ollessani että kotona ollessani. Läksyt tarkastetaan ainakin välillä ja aina, jos lapsi pyytää.
enkä ole töissä. lapset 3.lla ja 5.llä luokilla.
kummallakin keskiarvot päälle kahdeksan eli läksynsä hoitavat.
ainoastaan kysyn, onko läksyt tehty. Jos niiden tekeminen tökkii (harvoin), niin tarjoudun tekemään läksyt yhdessä, ja silloin tulee tarkastettua.
että onko läksyt tehty, en tarkista ellei erikseen pyydä.
Jossain vaiheessa kun unohduksia meinasi tulla enemmän tarkistin tarkemmin, että on tehty (ja että on tehty siististi, kun poika tuppaa vähän hutaisemaan).
Hyvin on 3. luokkalainen tyttö osannut hommansa hoitaa, olisko kerran unohtunut joku läksy tekemättä. Kokeisiin ja enkun saniksiin lukeminen tosin unohtuu aina viime tippaan.
poika nyt 2 luokalla. Ekalla jonkun verran tarkastelin. Varmistan myös, onko läksyt tehty ja yleensä olen läsnä lähellä, kun tekee läksyt, koska olen kotona. Joskus tulee kysymään apua, jos ei ole ihan varma mitä pitää tehdä.
Ja siis olen kotiäiti ja ammatiltani luokanopettaja.
vaan istun vieressä ja ohjaan läksyjen tekoa koko ajan.Kokeisiin luetaan niin että minä luen ja lapsi kuuntelee. Tässä on kyseessä lapsen vaikea lukihäiriö. Ensi vuonna saa äänikirjat käyttöön, niin mua vähän helpottaa.
Meillä neljäsluokkalainen kyllä mielellään oikaisisi mutkat vähän turhan suoriksi, jos en tarkistaisi. Nyt tulee tehtyä läksyt kunnolla, kokeisiin ei oikeastaan lueta, mutta poika on luokkansa ainoa poika, jolla ka yli 9.
Olen aika natsi näissä koulujutuissa, tiedän.
Autan, jos pyytävät apua, mutta tosi harvoin pyytävät. Kokeisiin kyselen joskus, ja enkun sanat kyselen aina ennen koetta. Joskus tehdään "kokeita" ennen oikeaa koetta, jos lapset pyytävät.
Autan, jos pyytävät apua, mutta tosi harvoin pyytävät. Kokeisiin kyselen joskus, ja enkun sanat kyselen aina ennen koetta. Joskus tehdään "kokeita" ennen oikeaa koetta, jos lapset pyytävät.
Kielet etenkin ja ainekirjoitukset. Kuulustelen myös kokeisiin, kaikissa oppiaineissa.
Lapsia kolme. Molemmat vanhemmat töissä. Lapsia viedään harrastuksiin viidesti viikossa, osaan kulkevat itse. Olen opettaja.
sortuneensa mitä pahimpaan kielioppivirheeseen typistettyään kirjoistustaan jättämällä virkkeistä verbejä pois. Niin ei kuulu tehdä :D
Opettaja vaatii jokaiseen läksyyn vanhemman nimikirjaimet. Vähän ehkä hassua. Tyttö kolmannella ja koulu sujuu oikein hyvin...
varmistan että läksyt on tehty. Toiselta lapselta kysyn toiselta katson onko tehnyt.
aina varmistan kuitenkin, että on tehnyt.