Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodin henkilökunta juoksee röökillä jatkuvasti!

Vierailija
14.02.2011 |

Mua ihmetyttää hoivahenkilökunta läheisessä päiväkodissa. Naiset juoksevat jatkuvasti päiväkodin nurkalle röökille päivän aikana.

Jotenkin iljettää, että tuhkakupille haisevat immeiset hoitavat pieniä lapsukaisia. Joutuvat väkisinkin olemaan lähikontaktissa pukeutumis- ja ohjaustilanteissa. YÄK!

Veisitkö lapsesi tällaiseen päiväkotiin?

Minä en. Onneksi lähiseudulla on useita päiväkotia, joista valita.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kirjoittaja väittää ettei edes kahvitaukoa ehdi pitämään. Nyt sitten onkin niin, että kaksi tauot kyllä ehtivät pitämään (toinen tupakalla, toinen koneella) ja vain yksi jättää tauon väliin.

yksi ehtii pitämään taukonsa ja yksi hoitaa lapsia teidän molempien pausseilla.

Tai kahvilla. Esim meilläkin kyllä isojen ryhmistä aikuiset ehtivät istua vaikka puolituntia kahvilla joten he kyllä taukonsa saavat oikein kunnolla. Mutta eri asia on pienten kanssa. Meidän ryhmästä kaksi ei polta toinen heistä käy silti istumassa koneella, toinen ei halua taukoa pitää ja yksi käy siellä röökillä.

Huom Yksi ei halua pitää taukoa kyllä hänellä siihen täysi oikeus on.

talon ympäri kunhan tekee sen siinä neljässä minuutissa. Mutta hän ei ilmeisestikkään kaipaa sitä "taukoa"

Vierailija
42/50 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei pkssa ehdi pitämään kahvitaukoa. Kyllä tasan ehtii. Esim päiväunien aikaan ei tarvi ihan NIIN paljoa väkeä yhtäaikaa -> käydään vaikka yksi kerrallaan siellä kahvilla. Tuo 4 minuuttia nyt voi mennä vaikka vessakäynnissä, ettekö käy asioillakaan? Tai eihän sitä tarvitse, kun ei kerran ehdi kahviakaan juoda ;D

kaikki lapset eivät ehkä nuku. Tai että se toiminta mitä järjestetään pitää myös suunnitella joskus. Tai että ne kirjallisetkin työt pitää tehdä joskus tai että siihen vaiheeseen päivää on yleensä buukattu palaverit/ koulutukset.

tiedän, kaikki eivät tietenkään nuku, Mutta osa nukkuu, eli jos vaikka 5 nukkuu niin 1 hoitaja kerrallaan voi kahvilla käydä. Olen ollut pkssa harjoittelussa ja kyllä siellä ihan hyvin ehtivät hoitajat istua kahvillaan. Toimintaa tosiaan pitää suunnitella ja kyllä se suunnitellaan siten, että kahvitauot ehditään pitämään.myös pienempien puolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kaikki lapset eivät nuku, toiminta pitää suunnitella, yehdä kirjallisia töitä tai olla palaverissa/koulutuksessa.

ettei pkssa ehdi pitämään kahvitaukoa. Kyllä tasan ehtii. Esim päiväunien aikaan ei tarvi ihan NIIN paljoa väkeä yhtäaikaa -> käydään vaikka yksi kerrallaan siellä kahvilla. Tuo 4 minuuttia nyt voi mennä vaikka vessakäynnissä, ettekö käy asioillakaan? Tai eihän sitä tarvitse, kun ei kerran ehdi kahviakaan juoda ;D

Niin no kävikö mielessäsi että kaikki lapset eivät ehkä nuku. Tai että se toiminta mitä järjestetään pitää myös suunnitella joskus. Tai että ne kirjallisetkin työt pitää tehdä joskus tai että siihen vaiheeseen päivää on yleensä buukattu palaverit/ koulutukset.

Mutta ei sen pidempää aikaa.

Vierailija
44/50 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä sen haistaa, polttaako työntekijä vai ei. Haju jää vaikka tupakan polttamisesta olisikin jo jonkin aikaa.

Mua ihmetyttää hoivahenkilökunta läheisessä päiväkodissa. Naiset juoksevat jatkuvasti päiväkodin nurkalle röökille päivän aikana. Jotenkin iljettää, että tuhkakupille haisevat immeiset hoitavat pieniä lapsukaisia. Joutuvat väkisinkin olemaan lähikontaktissa pukeutumis- ja ohjaustilanteissa. YÄK! Veisitkö lapsesi tällaiseen päiväkotiin? Minä en. Onneksi lähiseudulla on useita päiväkotia, joista valita.

ettei valitsemasi (missähän päin voi itse valita mihin pk:n lapset menevät...?) päiväkodin henkilökunta tupakoi?

kun ap kertoi, että koska hänellä on varaa valita, niin hän ei vie lapsiaan pk:n jossa henkilökunta tupakoi, että miten hän on osannut tehdä sen valinnan; mistä hän tietää ettei valitsemassaan pk:ssa tupakoida?! Onko hän mahdollisesti käynyt nuuskimassa haiseeko henkilökunta tupakalle, vai onko hän käynyt vakoilemassa...? Sitä tässä vaan hämmästelen...

Se on kyllä totta, että tupakanhaju jää vaatteisiin, hiuksiin yms.

Vierailija
45/50 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ympärivuorokautisessa vanhainkodissa ruokatauollakaan EI saa poistua työpaikalta.

Ei ainakaan silloin, kun olin niissä töissä.

Pk:ssa syödään yleensä samaan aikaan lasten kanssa tai sitten kun lapset on nukkarissa, mutta työpaikalta ei poistuta.

Vierailija
46/50 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki lapset eivät ehkä nuku. Tai että se toiminta mitä järjestetään pitää myös suunnitella joskus. Tai että ne kirjallisetkin työt pitää tehdä joskus tai että siihen vaiheeseen päivää on yleensä buukattu palaverit/ koulutukset.

tiedän, kaikki eivät tietenkään nuku, Mutta osa nukkuu, eli jos vaikka 5 nukkuu niin 1 hoitaja kerrallaan voi kahvilla käydä. Olen ollut pkssa harjoittelussa ja kyllä siellä ihan hyvin ehtivät hoitajat istua kahvillaan. Toimintaa tosiaan pitää suunnitella ja kyllä se suunnitellaan siten, että kahvitauot ehditään pitämään.myös pienempien puolella.

itse 100% arjessa mukana. Ja näissä on niin monta eri asiaa jotka pitää muistaa että ei se aina ihan noin yksinkertaista ole.

Vierailija
47/50 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodeissa noudatetaan 38 h 15 min työaikaa, johon kuuluu ruokatauko. Sen aikana ei saa poistua työpaikalta vaan tulee olla tarpeen niin vaatiessa käytettävissä. Mikäli ruokatauko olisi laskettu tuon työajan päälle (esim. 7 h 39 min + 30 min ruokatauko), olisi työntekijällä oikeus poistua tauon ajaksi työpaikalta. Ja siis tupakkalain mukaan päiväkodin alueella ei saa tupakoida, joten jokainen joka tuolla ensimmäisellä työajalla tekee töitä, rikkoo KVTES:in mukaista työaikalakia.

ympärivuorokautisessa vanhainkodissa ruokatauollakaan EI saa poistua työpaikalta. Ei ainakaan silloin, kun olin niissä töissä. Pk:ssa syödään yleensä samaan aikaan lasten kanssa tai sitten kun lapset on nukkarissa, mutta työpaikalta ei poistuta.

Vierailija
48/50 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta päivässä on kolme taukoa.

Vierailija
49/50 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi ruokatauko (jos ei syö lapsiryhmässä) ja kahvitauko. Ja siis kuten sanoit työajalla ei työpaikalta saa poistua, joten tupakointi on kiellettyä.

Jep. Työajalla ei saa polttaa. Mutta päivässä on kolme taukoa.

Vierailija
50/50 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

selittelyn jalon taidon! Ja tekosyiden keksimisen.

Vai että popsivat pastilleja tupakoivat tädit. Pitää olla tosi kadoksissa hajuaisti ihmisellä, jonka mielestä vastapoltetun tupakan tuoksu katoaa pastillilla. Ei se ole pelkkä hengitys, joka haisee. Tupakoija haisee ihan järkyttävän kauhealle koko ihminen polttamisen jälkeen. Ja niin haisee ympäristökin.

Ja mitä tulee siihen, kun joku sanoi aikuisella ihmisellä olevan oikeus polttaa. On toki oikeus. Mutta missä on pienen lapsen oikeus savuttomiin hoitajiin? Missä on pienen lapsen oikeus olla nuuhkimatta syöpäkääryleen löyhkää? Sitä ei taida olla, arvon oikeuden omaava aikuinen täti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä