Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tahtoisitko että lapsesi pph veisi hänet ulos näillä pakkasilla?

Vierailija
14.02.2011 |

Siis 20c pakkasella, toivotko että pph ulkoilisi lasten kanssa vai että he pitäisivät sisäpäivän?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vain jos kaikilla on riittävästi lämmintä vaatetta! Ei sen ulkoilun tarvitse tuntikausia kestää - sisälle voi mennä aikaisemmin kuin tavallisesti jos tarve vaatii. Hoitajalle vaan rankkaa pukea iso määrä vaatteita hetken ulkoilua varten.

Vierailija
2/22 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin tiennyt varata ulkoiluun sopivat vaatteet mukaan, jokin lyhyehkö, max. tunnin mittainen, ulkoilu kyllä kävisi. Tiedän, että minun lapsieni kanssa on yksinkertaisesti helpompaa olla, jos käy ulkona edes pikaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo pakkanen olisi vielä ihan siedettävä mutta tuuli käy ilkeästi poskiin.

Vierailija
4/22 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lyhyenkin aikaa.

Vierailija
5/22 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tuntuu -25. En vie lapsia ulos koska kaksi pienintä ei siellä ainakaan tarkene.

Vierailija
6/22 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin juuri itsekin!

Vierailija
7/22 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pienempiäkin lapsia joten sisällä pysyvät näillä pakkasilla.

Vierailija
8/22 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringossa oli noin -16, varjossa -20. Mä tarkenin noin 20min eli se aika oltiin pihalla. Pikkuipanat (reilu 1v) olisivat kai viihtyneet pitempäänkin.

Vierailija
9/22 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpikin kävisi. Ei mielellään kuitenkaan hirveän kauaa, ainakin meillä lapsella jalat palelevat herkästi vaikka olisi mitä päällä. Mutta näin kirkkaalla toivoisin, että myös aurinkolasit olisivat päässä.

Aamulla oltiin ulkona ja hyvin viihdyttiin molemmat, vaikka pakkasta taisi olla 20-25.

Vierailija
10/22 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tarkenisin ja isommat hoitolapset tarkenisivat, mutta vuoden ikäiset paikallaan jököttäjät jäätyisivät äkkiä. Mulla on pienten kanssa pakkasraja -15 (riippuen tuulesta), mutta isompien kanssa menen yli 20 asteen pakkasellakin ulos, jos pienempiä ei ole paikalla.

Vierailija
11/22 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä leikki-ikäisen kanssa (n.2v->) voi ulkoilla näilläkin pakkasilla, tosin lyhyen aikaa tietenkin.

Vierailija
12/22 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en näe yhtään syytä, miksi kenenkään pitäisi palella ulkona.

Lapseni tosin viihtyy myös sisällä, eikä sekoa sen enempää kuin muutenkaan.

Itse VIHAAN palelemista. Ja vaikka tiedän, että Det finns inte dåliga väder, bara dåliga kläder, niin kyllä topattuna eilinen ulkoilukin jäi torsoksi. Meillä tosin vielä vauva mukana.

Vierailija
13/22 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lasteni kanssa joka päivä tänäkin talvena ollut ulkona ja pakkastahan on riittänyt.Meillä on asianmukaiset varusteet, niin kyllä tarkenee. Eikö jokaisella pitäisi olla näillä keleillä sellaset vaatteet missä tarkenee?!?!

Vierailija
14/22 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sun lapset palelee ulkona?? Miksei niillä ole vaatteita jossa ne ei palele??

Kyllä meidänkin lapsilla on vaatteet jossa ne tarkenee olla ja kun ne tuolla touhuu niin oaskanmarjat siellä kylmä ole!

Vierailija
15/22 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen ikäisen kanssa mielestäni voi ulkoilla. Mutta vuosi sitten vastaavat pakkaset olivat liikaa vuoden ikäiselleni joka ei pahemmin ulkona vielä liikkunut. Eli tietenkin riippuu lapsen iästäkin.

Vierailija
16/22 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei noudata siirrän lapsen päiväkotiin, jossa ollaan tarkempia noissakin asioissa.

Vierailija
17/22 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska pph ei ulkoile säällä kuin säällä.

Perhepäivähoidossa olevien lasten vanhemmat ovat sitten metkoja.

Pitäisi tehdä jokaisen vanhemman toiveen mukaan. Ei se oikein onnistu. Minä menen keskitietä.

Vierailija
18/22 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsee ulos! Siis jos ei olisi vauva kyseessä. Laiskojen tekosyitä olla menemättä ulos. Kyllähän sit on niitä vaatteita, mitä voi pukee päälle.

Vierailija
19/22 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska pakkasen lisäksi tuulee. Hoidossa 1v 5kk ja 1-vuotiaat. Kyllä niillä vaatteita on riittävästi, mutta naama paleltuu, kun sitä ei saa suojattua.

Oman lapseni poskessa on paleltumavamma, joka tuli ulkoillessa tuulisessa pakkassäässä.

No kevättä kohti voidaan alkaa ehkä ulkoilla iltapäivisin hetki, vaikk apakkaset jatkuisivatkin. Aurinko kumminkin jo lämmittää, joten ip:llä harvoin niin kylmä enää.

Vierailija
20/22 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama, menevätkö ulos vai ei, sisällä sitten voisi keksiä jonkun vähän erilaisen aktiviteetin. Jos on pidempi pakkasjakso, niin silloin toivoisin, että välillä mentäisiin lyhyesti ulos, mutta yksittäinen sisäpäivä ei kyllä haittaa. Ja tuulestahan se on paljon kiinni, kyllä täällä Helsingissä on tosi kylmä, kun mereltä tuulee...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi