G. Mitä herkkua olet jäänyt kaipaamaan jonka myynti esim. lopetettu?
Minä itse olen kaivannut Stratos suklaapatukoita. Mitään korvaavaa en ole löytänyt.
Kommentit (94)
Valion Naminami -vanukkaista sitä mansikka-suklaavanukasta, jossa oli pupun kuva päällä (miksiköhän valmistus lopetettiin?). Muita tuttuja makuja myydään vielä ja uusiakin tullut, nyt niitä omat lapset syövät.
olen joskus miettinyt, minne jacky-jugurtit katosivat. Sellaisia kolmekerros-jugurtteja joissa oli alimmaisena kerroksena hilloa, olivat hyviä silloin, mutta pitäisinköhän niistä enää, taisivat olla aika makeita.
Karkeista hopeatoffee-patukat ja alkuperäiset fasun salmiakit olivat ihania. Samalla nimellä myydään edelleen salmiakkeja, mutta jossain vaiheessa niiden reseptiä muutettiin.
esimerkiksi paistettavia pasteijoita salamitäytteellä. joskus oli sellaisissa rasioissa omena - ja salmiakkikarkkeja, sellasia kovia. muistaako kukaan? salmiakkilaatikossa oli sellanen pommin kuva. omenat oli niiiin hyviä! kovia päältä ja pehmeää sisällä.. aaah. joskus oli myös tip top- jäätelöitä.. onhan niitä.
esimerkiksi paistettavia pasteijoita salamitäytteellä. joskus oli sellaisissa rasioissa omena - ja salmiakkikarkkeja, sellasia kovia. muistaako kukaan? salmiakkilaatikossa oli sellanen pommin kuva. omenat oli niiiin hyviä! kovia päältä ja pehmeää sisällä.. aaah. joskus oli myös tip top- jäätelöitä.. onhan niitä.
Harmi, ettei niitä ole enää :(
Niitä suolakaloja, niitä keksejä, tiedättekö. Pieniä, kalanmuotoisia kultakalakeksejä.
mutta Italian-dippi kastiketta.. sen kanssa Mnhattan sipsit maistuu ihan täydelliseltä ja pienenä aina syötiin sitä.. nyt sitä ei enää ole missään...
Ja hei.. niitä kultakaloja on vielä kaupoissa..
Salmiakkiaakkoset 70-luvulta (nykyinen salmiakki on ihan mautonta), Hellaksen toffeet, Ruusu-suklaa, avaruusraha- ja inkkari-irttarit, Chewich-toffee, Siesta-suklaapatukka, Lola-suklaapatukka, Jambo-suklaapatukka, Raitatoffee, Toy-purkka, Black Pete-toffee, Topsy-tuutit, Maija-maitotoffeepussi, Musta Rudof-pastillit, Kaunis Veera-pastillit, Figarol-pastillit ja pienet kolmiosulatejuustot
se päällys oli ihanaa! sisällä oli pikkuisen jotain keltaista hilloa
Salmiakkiaakkoset 70-luvulta (nykyinen salmiakki on ihan mautonta), Hellaksen toffeet, Ruusu-suklaa, avaruusraha- ja inkkari-irttarit, Chewich-toffee, Siesta-suklaapatukka, Lola-suklaapatukka, Jambo-suklaapatukka, Raitatoffee, Toy-purkka, Black Pete-toffee, Topsy-tuutit, Maija-maitotoffeepussi, Musta Rudof-pastillit, Kaunis Veera-pastillit, Figarol-pastillit ja pienet kolmiosulatejuustot
Miten sä muistat noita noin paljon?!:) Mä en muista lapsuudesta kuin sellaiset napin-näköiset vähän kirpeät karkit ja niitä kaipaan. Niissä oli ihan reiätkin niinkuin napeissa.:)
siis Stratosta :) ja pastirolleja, sekä sitä isoa punasta Rojalin levyä, jossa oli se kolmio keskellä... saahan niitä patukoita mutta ei oo sama :)
olivat valkoisessa jalallisessa pikarissa.
Perinteistä omenaporetta, nykyinen ei samaa. Mielihyvä-perunamuusijauhetta, jäätelökakkuja, jotka olivat tyrox-laatikossa,rae-kalkkia( äiti antoi meille, kun oltiin pieniä)
Pirkka Provence-tonnikala, oli pusseissa ei purkissa.
Arlan jugurtti, makuina appelsiini ja vanilja. Päällä rasia jossa mysliä tms.
Nämä lopetettu ihan hiljattain, mitää korvaavaa ei löydy.
-