G. Mitä herkkua olet jäänyt kaipaamaan jonka myynti esim. lopetettu?
Minä itse olen kaivannut Stratos suklaapatukoita. Mitään korvaavaa en ole löytänyt.
Kommentit (94)
Olivat ehkä kuuden kappaleen rasioissa, sellaisia pyörteen mallisia. Oliskohan nimessä ollut sana "pilvi". Makuna vain vanilja.
Asterix- limut... pienet pyöreät karamellit käärepaperissa pilkkuja, oli myös salmiakin makuisia.
Se oli meidän perheen vakiosuosikki kiireisinä päivinä. Valmistus loppui yllättäen muutama vuosi sitten.
Muita kaipaamiani: Viri-pähkinävaahto (maitoon sekoitettava vanukasjauhe); Pirkka-sarjan sokerittomat lakritsikissat, joita sai vielä pari kk sitten; vähärasvainen ja vähäsuolainen lihaliemikuutio, jonka valmistus loppui pari vuotta sitten; Tiramisu-rahka, kausituote joka hävisi kaupoista pari viikkoa sitten.
Mutta kaipaan niitä oikeita merkkareita ja aakkosia.
Sekä Valion vaniljaviilistä. Se oli ihanaa.
Vaniljajäätelö.
Siinä oli oikeaa vaniljaa jauhettu sekaan ja se oli halpaa.
Tilalle tullut jäätelö on ihan vettä.
Mä en tajua, miten en saa päähäni mitään (paitsi kolmionmallisen pillimehupurkin) noista täällä luetelluista herkuista, vaikka mulla on ikääkin päälle 30 vuotta... Miten mulla voi olla näin huono muisti.. Tulossa vanhaksi?:)
sellaiset kahden pakkauksen foliovuokassa olevat mustikka-ja omenaleivokset.
Vispo-pullokerman muistan, mutten makua..
Sukulakut.
Pennin nallet.
briteissä on aero suklaata ilmakuplilla
mutta se ei taida nyt paljon auttaa ;)
Merkkareita on myydään täällä Turussa yhdessä karkkikaupassa.
Mutta kaipaan niitä oikeita merkkareita ja aakkosia. Sekä Valion vaniljaviilistä. Se oli ihanaa.
siellä oli jotain toisiakin salmiakkeja, joita ei enää saa muualta.
Oli keltaisessa paketissa ja joskus lapsena sitä viimeksi syöny. Ei kuitenkaan sama mikä nykyään on se sunrice. Oli ihan eri makunen.
Ei ole sen voittanutta, kunpa sitä vielä saisi...
sellaiset kahden pakkauksen foliovuokassa olevat mustikka-ja omenaleivokset. Vispo-pullokerman muistan, mutten makua.. Sukulakut. Pennin nallet.
Eikös sukulakuja ja noita (Fazerin) leivoksia myydä vieläkin?
Vahvimmat oli isä-leijonia, sitten äiti-ja pentuleijonat. Ne pentukarit oli vaaleita, pyöreitä, minun suosikkeja.
Alpen-suklaata kaipaan myös.
Pirto-kaakao jäänyt mieleen koulusta
Muru-kaakao oli ihanaa kuumana.
Ryynimakkarat, jotka ei enää samoja
Kotikokin lihapullasäilykkeet
Puolen litran mansikkajogurtti
Raider-patukat
Disney-marmeladit, jotka oli suurehkossa rasiassa, jossa Disney-aiheinen kohokuvio
Touko-leipä
Fazerin omenaleivoksia. Lämpiminä herkullisia.
Oli keltaisessa paketissa ja joskus lapsena sitä viimeksi syöny. Ei kuitenkaan sama mikä nykyään on se sunrice. Oli ihan eri makunen.
Se oli Chymoksen riisisuklaata.
Ei ole sen voittanutta, kunpa sitä vielä saisi...
... just sitä Kina-riisisuklaata, Pirkan rommileivoskeksejä, Pepsi max cappucinoa (oli joskus pari vuotta sitten), sit sellasta mehujäätä, jossa oli kolmea eri väriä päällekkäin (olisko ollu keltanen, punanen, oranssi) ja ylimmän "raidan" päällä ohut suklaakerros. Pakkaus oli muistaakseni sininen, jossa oli purjeveneen kuva. Muistaako kukaan tätä?
Sit tietty tacon muotoiset jäätelöt oli tosi hyviä, mut nekin katos aika pian tulonsa jälkeen. Jossain vaihees Jenkeistä tuotiin Vanilla Colaa. Saa vieläkin jostakin, mutta harvemmista paikoista. Turun Cittarista ainakin sai joskus, mut muistaakseni viimeks en löytäny. Salon Cittarista taas löytyy vaan vanilja-kirsikka.
Kyllähän noita olis vielä vaikka kuinka paljon, kun vaan jaksais miettiä.:D Paljon on ehtinyt maistella vaikka ikää on vasta 23.:)
Suuria seikkailijoita kaipaan :)
Muistaako kukaan pienessä paperipussissa myytyjä Supermies salmiakkipastilleja, niitä mä kaipaan!
Fazerin California- paahtoleipä, jossa oli rusinoita