Vierailija

Tuntuu että monilla on koko ajan rahat loppu, eikä syy löydy mistään muualta kuin omista valinnoista.

Minun ja mieheni yhteistulot ovat vajaat 3000e/kk mutta elellään todella mukavasti. Ei ole lainoja, yksi vanha auto, asutaan vuokralla mukavankokoisessa kaksiossa mukavalla alueella. On varaa huvituksiin ja hyvään ruokaa ja silti rahaa jää vielä säästöönkin.

Miksi valittaa rahanpuutteesta kun se on niin usein omien valintojen seuraus?

Kommentit (14)

Lainaus:

Tuntuu että monilla on koko ajan rahat loppu, eikä syy löydy mistään muualta kuin omista valinnoista.

Minun ja mieheni yhteistulot ovat vajaat 3000e/kk mutta elellään todella mukavasti. Ei ole lainoja, yksi vanha auto, asutaan vuokralla mukavankokoisessa kaksiossa mukavalla alueella. On varaa huvituksiin ja hyvään ruokaa ja silti rahaa jää vielä säästöönkin.

ole omaa asuntoa jossa asua vaan teiltä on mennyt miljoonia muiden ihmisten seinien maksamiseen.

Lainaus:

ole omaa asuntoa jossa asua vaan teiltä on mennyt miljoonia muiden ihmisten seinien maksamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

yksi 5 vuotta vanha auto, asutaan esikaupunkialueella, syödään ulkona kerran viikossa, matkustellaan ulkomaille 1 x vuodessa viikon reissu ja lisäksi pari kertaa kaupunkilomalle pidennetty viikonloppu.

Kas kun meillä voikin olla rahaa

Lainaus:

vaan se että miksi olisi tarvis? Me ei tykätä matkustella, varaa olisi jos huvittaisi. Koti on ihmisen paras paikka maailmassa, ollaan siis panostettu siihen. Mukavuuteen ja käytännöllisyyteen, ei kalliiseen sisustukseen. Elämme tässä ja nyt. Molemmat olemme sen verran jämptejä ihmisiä, että velaksi ei tulisi mieleenkään elää tahi ostaa.

Jokainenhan saa itse valita mihin rahansa haluaa käyttää. Ja aivan turhaa sitten on valittaa, jos ei osaa elää valintojensa kanssa. Aikuisen ihmisen luulisi osaavan tehdä sellaisia valintoja, joiden kanssa pystyy elämään.

Lainaus:

Missä töissä noin pieniä palkkoja maksetaan? Osa-aikatyössä vai?

Mies on kokoaikatyössä ja minä kotona. Teen osa-aikatöitä ja opiskelen ja huolehdin kodista. Ei lapsia. Teen tosin varmaan kotona aika paljon kuin moni muu, käytän paljon aikaa tavallista paremman ruoanlaittoon jne. Monen mielestä varmaan elelen miehen siivillä, mutta kun on todettu että pärjätään näillä tuloilla niin ei ole syytä lähteä enempää huhkimaan. Mieskin tekisi lyhyempää työviikkoa jos siihen olisi mahdollisuus, eli tultaisiin toimeen vaikka jollain 2500e/kk helposti.

maksettua ehkä jopa 100 000 euroo korkoa pankille...voihan säästää vapaaehtoista eläkettä jotta eläkkeellä on edelleen varaa asua vuokralla ja elellä mukavasti.Ja lapsia voi tukea rahallasesti niinä nuoruuden vuosina kun ne sitä todennäköisesti eniten tarvitsee eikä sitten vasta kun kuolo korjaa ja perintö pitäis jakaa..ties mitä riitoja niistäkin voi tulla.

Lainaus:

Miksi sinusta asuntolaina on niin pelottava asia?

sitä ei vain huvita ottaa. Ymmärrän logiikan sen takana miksi monet sen jossain vaiheessa elämäänsä ottavat, mutta meillä ei ole mitään tarvetta/hinkua omalle asunnolle! Miksi tällaista valintaa katsotaan aina niin kieroon?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat